Hva' tager man så kædeolie af bagdækket me~
Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 17-04-02 14:32

Hejsa

Når nu ens fælg er blevet pæn ren, hvad skal man så tage det der misser
fælgen og rammer dækket med?

Mvh
Kristoffer

Fra : John Kramme

Dato : 17-04-02 15:21

"Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> wrote in message
> Når nu ens fælg er blevet pæn ren, hvad skal man så tage det der misser
> fælgen og rammer dækket med?

Jeg bruger selv noget der hedder Liquid Buffer som dækindustrien bruger til
afrensning af gummi .....men det er desværre megadyrt i indkøb
Før i tiden brugte jeg rensebenzin, hvilket er ganske udmærket og kan
anbefales

PS : apropos kædesmørelse så kan jeg ikke anbefale produktet "Kædesmøring"
fra Kema a/s .....produceres i en blå/hvid dåse !
( noget skrammel, det ændrer ikke sin konsistens efter det kommer ud af
dåsen )

V.H John - Priller RS125

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 17-04-02 19:47

Hep!

Liquid Buffer... - er det noget man kan købe i almindelige velassorterede
mc-forretninger ?
Eller skal man bare bruge en skvat benzin, og satse på at dækket ikke går i
opløsning?

/Kristoffer

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 18-04-02 06:42

> [...]
> fra Kema a/s .....produceres i en blå/hvid dåse !
> ( noget skrammel, det ændrer ikke sin konsistens efter det kommer ud af

Hej John

*gg* Nej kema´s kæde olie er beregnet til f.eks. kæde trækket på et
transport bånd, hvor det også er meget andvendeligt.. men lige til kæden på
en MC.... jae.. *gg* Det smøre sikkert fint, lidt, på kæden, en del på kæde
skærmen, og fælgen

Kan anbefale, Motorex, den grønne dåse med det hvide fedt i Det er imo
det bedste. (ud over den scott oiler jeg har nu)

mvh Tommy Fer

Fra : Steen Schmidt

Dato : 17-04-02 15:29

> Når nu ens fælg er blevet pæn ren, hvad skal man så tage det der misser
> fælgen og rammer dækket med?

Du skal i hvert fald ikke bruge det du fjerner olien fra fælgen med -
eksempelvis petroleum. det gør dækket megaglat! Jeg ville lade det sidde...

Mvh
Steen

Fra : Morten Dahl

Dato : 17-04-02 15:48

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal i hvert fald ikke bruge det du fjerner olien fra fælgen med -
> eksempelvis petroleum. det gør dækket megaglat! Jeg ville lade det
sidde...

Der sker heller ikke det store ved det. bare man lige husker det de første
gange man svinger. man skal ikke gøre som mig, låne PerP´s kædespray,
som naturligvis sprøjter alle andre retninger end på kæden.

Derefter tage sin hjælm på, og så ellers ud af pitten og ned i første sving
på kolde og velsmurte dæk.
Det er en såkaldt hovsa oplevelse
men var bare så ivrig efter at komme ud på banen at alt hjerneaktivitet var
væk..

-
Morten Dahl
- der lærte at køre sidelæns

Fra : Henrik Mønster

Dato : 17-04-02 20:02

Jeg læste på en hjemmeside ang. bildæk, at man ikke skal bruge olie(wd40),
petroleum, benzin eller andet i den dur til dækket, men almindeligt
sæbevand. Så lad det på dækket sidde indtil du vasker mc'en, og hav så en
"svine-børste" til dækket og andre meget beskidte steder med olie. Til selve
fælgen bruger jeg petroleum, lampeolie eller WD40 på en klud.

M.v.h. Henrik

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 21-04-02 20:35

Yeps det virker. - nu er både dæk og fælg nydelige.
Og så kom jeg lige til at se at jeg snart skal have et nyt bagdæk. -
Hvormeget slidbane er det nu lige der mindst skal være? - pt. er der 1.6mm.

/Kristoffer

Fra : Martin Sørensen

Dato : 24-04-02 19:40

> Og så kom jeg lige til at se at jeg snart skal have et nyt bagdæk. -
> Hvormeget slidbane er det nu lige der mindst skal være? - pt. er der
1.6mm.

Ifølge loven 1mm, men det kan være ret risikabelt at køre i regnvejr, når
man når ned omkring de 2mm! - Så jeg ville nok skifte dækket snarest.

signing off.. Martin Sørensen

--
signing off.. Martin Sørensen