Gammel jagtgevær cal. 36
Fra : Jørgen Folkmann Somm~

Dato : 17-04-02 14:38

Er der virkelig ikke nogen jæger der kender en gammel cal. 36 glatløbet
jagtgevær med bundstykke som en jagtriffel? Vi er ellers 170.000 jægere i
Danmark, men det er måske kun på Bornholm at sådan en findes???
Mvh.
Jørgen Folkmann Sommer

Fra : Brian Kristoffersen

Dato : 17-04-02 21:09

Hej Jørgen

Min fatter har en kal. 36 jagtgevær, men det er et hanegevær. Jeg har ikke
før hørt om den type du omtaler. Ja okay, det var nok ikke meget du fik ud
af min meddelelse, det var bare for oplysningens skyld....

Vh Brian

<5Vev8.33770$iY5.1331955@news010.worldonline.dk>...

Fra : EXLEX

Dato : 18-04-02 12:19

"Jørgen Folkmann Sommer" <albego@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jagtgevær med bundstykke som en jagtriffel? Vi er ellers 170.000 jægere i
> Danmark, men det er måske kun på Bornholm at sådan en findes???

Overhovedet ikke.
Jeg har indenfor det sidste havle år set to af slagsen i Nordjylland.
Min makker købte den ene. Jeg erindrer ikke mærket/navnet, men
udformningen var var præcis som jeg ville have forventet af en
middelsvær/havltung enkeltskudsriffel. Dog med et løb af lidt større
længde end der virkede "rigtigt" på mig.

Er der noget specielt jeg skal spørge makkeren om desangående??

EXLEX