Investeringsforeninger og hemmelige portef
Fra : Rasmus Horn

Dato : 17-04-02 13:36

Hej

De fleste investeringsforeninger er meget hemmelighedsfulde omkring at
oplyse noget som helst om deres aktieporteføljer. For det meste oplyser de
kun de 5 største i porteføljen.

Jeg har mest erfaring med Bankinvest.

Hvad kan man gøre for at finde ud noget som helst om disse porteføljer? Hvis
man kan gøre noget...

Findes der investeringsforeninger, der ikke skjuler disse oplysninger?

Og skulle der være nogen, der ved hvilke foreninger, der har Nasdaq - AAPL
aktien i sin portefølje?

Jeg håber nogen kan hjælpe

Med venlig hilsen
Rasmus Horn

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 17-04-02 15:29

> De fleste investeringsforeninger er meget hemmelighedsfulde omkring at
> oplyse noget som helst om deres aktieporteføljer. For det meste oplyser de
> kun de 5 største i porteføljen.

Brug
http://www.investigate.dk/index3.html
Der kan du finde hvilke portefølje investeringforeningerne har!

mvh
Johan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 17-04-02 15:34

Rasmus Horn wrote:

> Hej
>
> De fleste investeringsforeninger er meget hemmelighedsfulde omkring at
> oplyse noget som helst om deres aktieporteføljer. For det meste oplyser de
> kun de 5 største i porteføljen.

http://www.xcse.dk/dk/aktier/91/index.asp

Er nok nemmere

mvh
Johan

Fra : Rasmus Horn

Dato : 17-04-02 21:09

Ok - Jamen TAK skal du have
Der står de jo alle sammen! Mystisk...

Det overrasker mig at man kan få adgang til porteføljen på den måde. Jeg
rettede en personlig henvendelse til Bankinvest. Her nægtede man at give mig
nogle oplysninger af konkurrencemæssige årsager.

Men ellers tusind tak for svaret - det var jo lige det jeg ledte efter

Venlig hilsen
Rasmus Horn

Fra : Jacob

Dato : 17-04-02 21:54

"Rasmus Horn" <burning777@mac.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle oplysninger af konkurrencemæssige årsager.
>
> Men ellers tusind tak for svaret - det var jo lige det jeg ledte efter

Bemærk at tallene er flere måneder gammel og de dermed ikke afspejler den
aktuelle porteføje. Kan dog på en måde godt forstå at Bankinvest ikke vil
frem med deres selskaber

Har selv investeret via Sydinvest og her er der fuld åbenhed omkring deres
portefølje.

--
Jacob

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-04-02 10:47

> [...]
> frem med deres selskaber
>
> Har selv investeret via Sydinvest og her er der fuld åbenhed omkring deres

Ja det har du ret i. Men mener det er hver måned (??) de SKAL indberette til
Københavns Fondsbørs om hvilken aktier de har i porteføljen? Eller tager jeg
fejl? Der er i hvert fald et vis tidsrum hvor de skal indberette deres
portefølje

mvh
Johan Holst Nielsen

Fra : smølf

Dato : 15-08-02 14:04

det er hemmeligt fordi de fucker dig i røven! placer dine penge i jord eller
ejendom!

investeringsforeninger og fonde er skabt udelukkende med det formål at kunne
skjule kurtager og skæring i kurser..

placer dine penge i noget håndgribeligt eller i det mindste noget der er
gennemskueligt.....og gør det igennem engelske brokere i stedet for danske
banker/brokere....det tilsyn der føres her i landet er mildest talt
latterligt!

vh ex-børsmægler