Classic haenger ved opstart - formentlig v~
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-04-02 12:20

Jeg har nu igen problemer med at starte Classic.

Sidste gang viste det sig at det var fordi den gerne ville checke
disken, og det fik den saa lov til at goere i OS 9, hvilket tog en
lille time (hvilket jeg blev en anelse overrasket over).

Hvordan kan jeg fikse disken fra OS X (der er kun den ene partition)
uden at skulle lukke ned?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 17-04-02 13:45

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> [...]
> disken, og det fik den saa lov til at goere i OS 9, hvilket tog en
> lille time (hvilket jeg blev en anelse overrasket over).

Det lyder godt nok underligt. Det havde formentlig ingen succes.

> Hvordan kan jeg fikse disken fra OS X (der er kun den ene partition)
> uden at skulle lukke ned?

Der er ingen vej udenom genstart pt.
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-04-02 14:33

mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) writes:

> Det lyder godt nok underligt. Det havde formentlig ingen succes.

jojo. Virkede fint bagefter.

> Der er ingen vej udenom genstart pt.

Er det nok, eller skal jeg i OS 9?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 17-04-02 15:34

> Er det nok, eller skal jeg i OS 9?

Start op fra din Mac OS X install CD og vælg Diskværktøjer i
Apple-menuen i installeringsprogrammet.
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-04-02 08:12

mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) writes:

> Start op fra din Mac OS X install CD og vælg Diskværktøjer i
> Apple-menuen i installeringsprogrammet.

Taget til efterretning.

Det aktuelle tilfaelde blev dog loest af at OS 9 fik lov at boote mens
jeg gik hjem. Den VAR faktisk faerdig til morgen.

Jeg synes OS 9 er paent,.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 18-04-02 14:25

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Jeg synes OS 9 er paent,.

Det gjorde jeg også!
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 17-04-02 21:35

In article <kkofgio3gr.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Er det nok, eller skal jeg i OS 9?

I Mac OS 9, eller endnu bedre: boot fra din installations CD, det er
ligegyldigt om det er 9 eller X CD'en

NB, hvis du booter i single user mode (æble+s) kan du mounte din disk i
r/w mode og køre fsck.