Dæk fra Tyskland
Fra : Bo S.

Dato : 17-04-02 11:38

Hej
Hvor var det lige, man skulle bestille dæk i Tyskland?
Jeg mener der var noget, der hed Rifenversand eller noget i den dur.

mvh Bo

Fra : origo@earthling.net

Dato : 17-04-02 11:50

"Bo S." <elskak@hotmail.com> wrote in message
> Hej
> Hvor var det lige, man skulle bestille dæk i Tyskland?
> Jeg mener der var noget, der hed Rifenversand eller noget i den dur.

Har du forsøkt med www. foran og .com etter?

JS

Fra : Michael K. S.

Dato : 17-04-02 11:54

On Wed, 17 Apr 2002 12:49:34 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

>Har du forsøkt med www. foran og .com etter?

Det hjælper nok ikke meget her, idet der mangler et "e" ),men altså

http://www.reifenversand.com/
http://www.motorradtechnik.de/

Er 2 gode muligheder

-M

Fra : Bo S.

Dato : 17-04-02 11:56

> [...]
> Hvor var det lige, man skulle bestille dæk i Tyskland?
> Jeg mener der var noget, der hed Rifenversand eller noget i den dur.

http://www.reifenversand.com/

Ja, første søgning på Google, og bingo. Jeg kan spare 477,- på et BS 020. Og
jeg har fundet en mekaniker, der sætter dem på for en hund med afbalancering

/ Bo

Fra : Michael K. S.

Dato : 17-04-02 12:04

On Wed, 17 Apr 2002 12:56:06 +0200, "Bo S." <elskak@hotmail.com>
wrote:

>Ja, første søgning på Google, og bingo. Jeg kan spare 477,- på et BS 020.

Hvad er et BS 020 ? Er det BT020 du mener ).

Ja - Der kan være mange penge at tjene på at købe dæk hos
reifenversand,et sæt Sportec i mine dim. koster 1750 hos dem,ca.
3000,- herhjemme.Man skal dog lige være opmærksom på at netbutikkerne
undertiden sælger lige lovlig gamle batch'es,og der er det nemmere at
tjekke produktionsdatoen hos en dansk forhandler,så det er altid en
god ide at spørge specifikt om det - men prisforskellen er
lejlighedsvis ekstrem ja !

> Og
>jeg har fundet en mekaniker, der sætter dem på for en hund med afbalancering

For et sæt ? Det var billigt,hvem er det ? )

-M

Fra : Søren Jim

Dato : 17-04-02 13:34

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tjekke produktionsdatoen hos en dansk forhandler,så det er altid en
> god ide at spørge specifikt om det - men prisforskellen er

Hejsa
jeg kunne da godt bruge et sæt nye bt020 til min CBR1000F ku man spare noget
porto
hvis vi bestilte sammen,,,,,,

Hilsen Søren der ikke kan hverken læse, skrive eller tale tysk ;-O

Fra : Bo S.

Dato : 17-04-02 13:53

"Søren Jim" <fsgbooking@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> porto
> hvis vi bestilte sammen,,,,,,
>
> Hilsen Søren der ikke kan hverken læse, skrive eller tale tysk ;-O

Ja, vi er et par stykker (2 måske 3)i nærheden af Nærum nord for Kbh. der er
ved at bestille, så hvis du skal med på vognen er du velkommen...

Fra : Bo S.

Dato : 17-04-02 13:58

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
> [...]

> tjekke produktionsdatoen hos en dansk forhandler,så det er altid en
> god ide at spørge specifikt om det - men prisforskellen er

har det stor betydning om dækkene er "gamle"? De er mest til "blandet,
behersket gadekørsel" Hvor gamle må de være?

> For et sæt ? Det var billigt,hvem er det ? )

Det er en mekaniker af anden etnisk herkomst og det er pr. dæk... Men nu
kommer der en hel hær ned til ham når vi får de her dæk hjem, så jeg glæder
mig til hans erek... reaktion. Hvis han stadig smiler når vi kører derfra,
skal jeg gerne anbefale ham her i gruppen, hvis han ellers ønsker det...

mvh Bo

Fra : Michael K. S.

Dato : 17-04-02 14:16

On Wed, 17 Apr 2002 14:57:30 +0200, "Bo S." <elskak@hotmail.com>
wrote:

>har det stor betydning om dækkene er "gamle"? De er mest til "blandet,
>behersket gadekørsel" Hvor gamle må de være?

Det kommer helt an på _hvor_ gamle,men også og ikke mindst hvordan de
er opbevaret.Opbevaret rigtigt lover fabrikken en pæn lang levetid
også på "hylden".Problemet er bare at man ingen sikkerhed har for
hvordan det er foregået og derfor står sig bedst ved at forespørge på
produktionsdatoen.Det er også forskellig fra dæk til dæk hvor godt de
holder til opbevaring.Personligt ville jeg nok sætte grænsen til ca. 1
års tid - normalt ikke noget problem,bare man ikke får et dæk der har
ligget hengemt i et hjørne.Det hænder også omend temmelig sjældent at
man får et dæk der er skævt fra fabrikken og der kan det også være
lidt bøvlet hvis man har handlet på nettet.Dette er dog ikke noget der
skal afholde en fra at handle med netbutikkerne bare man er klar over
det.

>Det er en mekaniker af anden etnisk herkomst og det er pr. dæk...

Okay så er det også en fair pris,uden dog at være svinebilligt .

-M

Fra : Søren Jim

Dato : 17-04-02 14:20

"Bo S." <elskak@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal jeg gerne anbefale ham her i gruppen, hvis han ellers ønsker det...

Hej Bo

Osse mig osse mig.......)))

Hvad koster sådan et sæt Bt020 ????

Front 120/70 VR 17 - 270 (Radial)
Rear 170/60 VR 17 - 270 (Radial)

Mvh Søren Som Opholder sig i Ballerup et stykke tid endnu

Fra : Michael K. S.

Dato : 17-04-02 14:35

On Wed, 17 Apr 2002 15:20:05 +0200, "Søren Jim"
<fsgbooking@hotmail.com> wrote:

>Hvad koster sådan et sæt Bt020 ????
>
>Front 120/70 VR 17 - 270 (Radial)
>Rear 170/60 VR 17 - 270 (Radial)

I dine dim. 110,4 Euro for fordækket og 142,9 Euro for
bagdækket,dertil kommer forsendelse på ca. 11 euro ialt små 1.970 DKK.

Der er kun småpenge at spare i porto på at gå flere sammen.

-M

Fra : Søren Jim

Dato : 17-04-02 14:48

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> Der er kun småpenge at spare i porto på at gå flere sammen.

Hejsa
Jeg har sådan en dejlig bil/bus der sagtens kan være en hel masse dæk + evt
en Mc i
er det langt nede i tyskland ? ku det måske svare sig at hente dem selv ?

Mvh Søren ( der har biler og motorcykler over hele Europa .........)

Fra : Michael K. S.

Dato : 17-04-02 14:56

On Wed, 17 Apr 2002 15:48:11 +0200, "Søren Jim"
> [...]

>en Mc i
>er det langt nede i tyskland ? ku det måske svare sig at hente dem selv ?

Det skal da kun være hvis du alliwl skal derned.Som du kan se af
forrige post så er Reifenversands portoudgifter begrænsede til ca. 80
kr for et sæt,så der er altså ikke meget at spare der.

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 17-04-02 15:02

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<rnvqbu4hvko4ktbhvqc1skgnjnoausn4id@4ax.com>...

> Det skal da kun være hvis du alliwl skal derned.Som du kan se af
> forrige post så er Reifenversands portoudgifter begrænsede til ca. 80
> kr for et sæt,så der er altså ikke meget at spare der.

Og i går fik jeg en mail fra Wilhelmsen at de skulle have 14E for at sende
et sæt dæk til Dänemark.
Det er jo heller ikke så slemt...

Og højest overraskende at de svarede på min mail - den var jo kun en uge
gammel...

--
Mikkel

Fra : Michael K. S.

Dato : 17-04-02 15:38

On 17 Apr 2002 14:02:13 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>Og højest overraskende at de svarede på min mail - den var jo kun en uge
>gammel...

Hæ - Ja det synes at være standarden på deres svartid i øjeblikket

-M

Fra : Jonas Holt

Dato : 17-04-02 15:04

> Det skal da kun være hvis du alliwl skal derned.Som du kan se af
> forrige post så er Reifenversands portoudgifter begrænsede til ca. 80
> kr for et sæt,så der er altså ikke meget at spare der.

Nogen der ved hvad han tager for at montere afbalancere hvis man køber
dækkene af ham?

- og så alt det det alderssnak: så vidt jeg ved er det et bogstav der
fortæller fremstillingsåret - men hvad skal man kigge efter? Og mht.
opbevaring var der en der kunne fortælle at dækket ikke måtte stå i et
hjørne. Det fortæller ikke ret meget om hvad der er de optimale betingelser
for opbevaring af dæk mht. temperatur, fugtighed, lys og lejring. Hvad er
det optimale?

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Michael K. S.

Dato : 17-04-02 15:28

On Wed, 17 Apr 2002 16:03:49 +0200, "Jonas Holt"
<jholt@norden-fjords.dk> wrote:

>- og så alt det det alderssnak: så vidt jeg ved er det et bogstav der
>fortæller fremstillingsåret - men hvad skal man kigge efter?

Det plejer at kunne læses af de sidste 3 cifre i DOT - nr'et,det
angiver uge og produktionsår

> [...]
>for opbevaring af dæk mht. temperatur, fugtighed, lys og lejring. Hvad er

Dæk bør opbevares i et tørt og køligt lokale,bør ikke udsættes for
direkte sollys,større temp. svingninger eller stå i nærheden af
elektriske apparater (Ozon).Lejring er der lidt uenighed om,nogle
fabrikanter siger opretstående i stativ (2 understøttelsepunkter)
andre siger liggende indvendigt afstivet.

-M

Fra : Bo S.

Dato : 17-04-02 15:02

> [...]
> er det langt nede i tyskland ? ku det måske svare sig at hente dem selv ?
>

> Mvh Søren ( der har biler og motorcykler over hele Europa .........)

Som Michael siger, så er det kun småpenge man kan spare ved at gå sammen.
Det er bare fordi at de trænger alle sammen, dem jeg kender, og ingen af dem
har en kæp forstand på Internettet

Derfor har jeg sagt til dem, at jeg bestiller i aften. Så kan vi bestille
dem på en gang. Jeg kan godt bestille dine dæk samtidigt. Som mc'er går jeg
ud fra, du er til at stole på ;)

Du kan evt. skrive til mig på elskak@hotmail.com hvis det har interesse...

mvh Bo

Fra : Claus Bøg Larsen

Dato : 18-04-02 13:41

Ved dæk køb i tyskland, hvordan er det så moms, afgift eller hvad man nu
skal betale. Hvis man da overhovedet skal betale noget???

Claus Bøg
Yamaha XJ650

Fra : Albert

Dato : 18-04-02 15:41

du skal ikke betale noget hvis du handler privat. Noget med varers fri
bevæglighed mellem EU-lande...

Fra : Armand

Dato : 18-04-02 17:42

Albert <mail@albertsmcDOTnet (Ret DOTtil punktum)> skrev i en
> du skal ikke betale noget hvis du handler privat. Noget med varers
fri
> bevæglighed mellem EU-lande...

Jup!
Den røde streg der er i mulden syd for Kruså/Padborg, er blot en
europæisk amtsgrænse

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 18-04-02 19:01

Armand wrote:

> Den røde streg der er i mulden syd for Kruså/Padborg, er blot en
> europæisk amtsgrænse

Er det derfor Jylland også kaldes "Euroregion nord"?.

Ib Jakobsen

Fra : Søren

Dato : 19-04-02 08:13

"Bo S." <elskak@hotmail.com> wrote in message news:<3cbd54a7$0$11913$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> jeg har fundet en mekaniker, der sætter dem på for en hund med afbalancering

Inde på siden er der mange forskellige typer dæk inden for samme
kategori. Hvordan finder man ud af hvilket man skal bruge. Jeg ved
hvor store de skal være:

Forhjul 3.00 S 18
Baghjul 3.50 S 18, alternativt 4.00 S 18

... men der er jo mange indenfor eks. 3.00 S 18.

jeg bruger ikke cyklen til daglig transport, så jeg kører kun mellem 2
og 5 tusinde kilometer pr. år og kører sjældent i regnvejr.

Er der nogen der har forslag?

Søren
cb400F

Fra : Jack Jensen

Dato : 17-04-02 12:00

"Bo S." <elskak@hotmail.com> wrote in message
> Hej
> Hvor var det lige, man skulle bestille dæk i Tyskland?
> Jeg mener der var noget, der hed Rifenversand eller noget i den dur.

Hos http://www.reifenversand.com/

Mvh
Jack
VFR750FK