Snakke med GPRS telefon
Fra : Flemming Klug

Dato : 17-04-02 11:21

Hej NG

Da jeg er i besiddelse af en ADSL forbindelse og en lånt GPRS telefon, burde
jeg vel kunne få kontakt fra telefonen med et VB program på min pc.
Jeg ved endnu ikke helt hvad jeg vil bruge det til. Men det kunne jo være
rart at telefonen kunne få data fra pc'en og omvendt.
Er der nogen der har prøvet noget lignende eller har et link vil det blive
modtaget med glæde.

På forhånd tak

--
Flemming Klug

Fra : Lasse Madsen

Dato : 17-04-02 18:59

> Da jeg er i besiddelse af en ADSL forbindelse og en lånt GPRS telefon,
burde
> jeg vel kunne få kontakt fra telefonen med et VB program på min pc.

Nææ for ADSL har intet med GPRS at gøre ... det er telefon nettet som SKAL
understøtte GPRS .. så uanset hvilken forbindelse til internettet du er i
besiddelse af skal du ikke regne med at du kan bruge din telefon i
forbindelse med den ...

> Jeg ved endnu ikke helt hvad jeg vil bruge det til. Men det kunne jo være
> rart at telefonen kunne få data fra pc'en og omvendt.
Så skal du bruge Infrarød, bluetooth eller et kabel ...

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Flemming Klug

Dato : 19-04-02 10:46

Hej NG

Min opfattelse var at GPRS telefonen har et almindeligt Tcp/Ip nummer. Burde
man så ikke på en eller anden måde kunne få kontakt. Infrarød og de andre
metoder er jo mest velegnede når jeg er hjemme, ideen var at kunne få
kontakt på større afstande.

M.v.h.

Flemming Klug

Fra : Søren

Dato : 22-04-02 17:25

Hej Flemming.

Det lader sig desværre ikke gøre uden videre da din udbyder ikke tildeler
hver telefon sin egen IP, men derimod kører alle deres telefoner på nettet
via NAT, ganske som du selv ville gøre det med flere PC'ere (abbonnenter) på
dit eget netværk.

Årsagen til at det fungerer på den måde er at der er mangel på IP adresser i
IP4.

Mvh.
Søren