autostart af et program
Fra : Thomas Purkaer

Dato : 17-04-02 11:24

Hej

Skal have en program til at autostarte når computeren tændes.

Hvilken metode er nemmest og hvordan?

Havde tænkt på at ligge programmet i windows\menuen start\startup

eller sådan noget?

/Thomas

Fra : Kaj Nicolaisen

Dato : 17-04-02 15:39

Det er en mulighed. Du kan evt. også skrive en nøgle i registrerings
databasen i HKLM\Software\Microsoft\Windows\Currentversion\Run med stinavnet
til dit program. Hvis du evt kun vil køre programmet én gang så lav nøglen i
Runonce

vh.
Kaj

Fra : Thomas Purkaer

Dato : 18-04-02 06:37

> [...]
stinavnet
> til dit program. Hvis du evt kun vil køre programmet én gang så lav nøglen

Den løsning kom jeg også til i går. Den er nemt at smide noget i reg
databasen men hvordan fjerner jeg det igen fra
HKLM\Software\Microsoft\Windows\Currentversion\Run\mitprogram
???

/Thomas

Fra : Jan V.

Dato : 22-04-02 09:04

> [...]
> databasen men hvordan fjerner jeg det igen fra
> HKLM\Software\Microsoft\Windows\Currentversion\Run\mitprogram

Hmm, jeg må indrømme at jeg kun bruger tricket fra Wise, da det er der jeg
som regel bruger det - og Wise kan godt fjerne den igen.

Jan

Fra : Jan V.

Dato : 18-04-02 10:24

"Kaj Nicolaisen" <whambam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
stinavnet
> til dit program. Hvis du evt kun vil køre programmet én gang så lav nøglen

Hmm, mener at RunOnce starter næsten før du har logget på maskinen, men Run
starter når Windows er helt oppe og køre.

Så jeg plejer at lægge den i Run og så fjerne den igen, når den ikke skal
bruges mere.

mvh

Jan Vennike