Andet multimedie
Grafik på linje med tekst i InDesign 2.0
Fra : Morten Jensen

Dato : 17-04-02 10:01

Hej Gruppe

Jeg har et ca. 20 siders word dokument jeg skal have layoutet i InDesign
2.0. Jeg har prøvet at "place" dokumentet direkte ind i InDesign hvilket i
og for sig går fint når jeg benytter "autoflow" funktionen. Der er dog
problemer med grafik idet dette ikke bliver placeret på linje med teksten,
og derfor ikke flyttes med denne såfremt der laves ændringer andre steder i
dokumentet.

Er jeg helt galt på den med det der "autoflow" - og er der en smart måde at
placere grafik, der gør at det følger med teksten?

På forhånd tak
Morten Jensen

Fra : B. Jakobsen

Dato : 17-04-02 14:08

Det er fordi Word og InDesign ankrer billederne forskelligt
Når du har teksten inde i InDesign opretter du ankrede rammer der hvor du
vil have billeder og reimporterer grafikken i disse rammer.

Kh
Bjørn

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-04-02 17:01

Wed, 17 Apr 2002 15:08:27 +0200, skrev "B. Jakobsen"
<studio@smalbro.dk>:

>[Indlæg + bundcitat fraklippet]

Når du svarer på et indlæg vil du så ikke godt citere efter
netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Morten Jensen

Dato : 18-04-02 08:40

> Når du har teksten inde i InDesign opretter du ankrede rammer der hvor du
> vil have billeder og reimporterer grafikken i disse rammer.

[SNIP]

Kan du så forklare hvordan man opretter ankrede rammer i InDesign, jeg har
fedtet en del med det men har ikke fået det til at lykkedes endnu.

På forhånd tak
Morten

Fra : B. Jakobsen

Dato : 18-04-02 12:07

> Kan du så forklare hvordan man opretter ankrede rammer i InDesign, jeg har
> fedtet en del med det men har ikke fået det til at lykkedes endnu.

ja da. lav en ramme. kopier den (copy). sæt tekstcursoren i tekstflowet og
paste.

- og så syntes jeg det er noget fjol, det med at sidde og redigere i svar og
spørgsmål i gruppen her, før man sender det. Det er kun med til at afholde
folk (i hvert fald folk som mig) fra at gide svare på noget som helst.

Kh
Bjørn

Fra : Morten Jensen

Dato : 18-04-02 12:06

tak for svaret

> [...]
> spørgsmål i gruppen her, før man sender det. Det er kun med til at afholde
> folk (i hvert fald folk som mig) fra at gide svare på noget som helst.

enig

Fra : Per Christoffersen

Dato : 18-04-02 20:55

"B. Jakobsen" <studio@smalbro.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> spørgsmål i gruppen her, før man sender det. Det er kun med til at afholde
> folk (i hvert fald folk som mig) fra at gide svare på noget som helst.

Det er da ganske rigtigt en kende mere besværligt at skrive på den måde.
Det er tilgengæld rigtig mange gange nemmere at læse, og risikoen for
misforståelser om hvad der svares på* og til hvem er meget mindre.

Så alt i alt synes jeg, at det (lidt) større arbejde så langt opvejes af det
samlede udbytte for alle. Og så svært er det jo heller ikke, når først man
vænner sig til det.

/Per

* Se feks. bare hvor nemt det er at se, hvilke dele af dit indlæg, det er
jeg svarer på, og hvilke ikke.

Fra : Madsen

Dato : 18-04-02 13:07

B. Jakobsen skrev:

> [...]
> i svar og spørgsmål i gruppen her, før man sender det. Det er kun
> med til at afholde folk (i hvert fald folk som mig) fra at gide

Hvad mener du med at sidde og redigere i svar og spørgsmål inden man
sender? Blot fordi man kan gøre sine indlæg mere overskuelige ved at
klippe det væk man ikke svarer på og svare under det man svarer på,
så synes du det er for besværligt? Er det det du siger? Hvis det er
tilfældet så må der dælme også ligge en del dovenskab bag.

Hvad så med at installere et program som automatisk gør det for dig?
<http://home.in.tum.de/~jain/software/quotefix.php>

Fut: news:dk.admin.netikette

Madsen.