Batteri kavitet og anti dive ?
Fra : Morten Juel

Dato : 17-04-02 07:22

Hejsa NG

Nu går der jo så en uges tid før at testeren til de nummerplade rammer
kommer, så må man jo koncentere sig om noget andet

Jeg har lige taget min forgaffel af GPZ'eren, skal antidiven ha nye Oringe
på rørene ?? eller er det ligemeget, fordi antidive er noget knald ?

En anden ting.. hvad med batteri.. der var et link her i NG til noget Baren
batteri, 360,- for et til min GPZ, men er de noget vær, skal man ha et yusha
(eller hvad de hedder) batteri ?? hvad er bedst/billigt ?

Mvh
Morten

Fra : Moller

Dato : 17-04-02 10:26

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har lige taget min forgaffel af GPZ'eren, skal antidiven ha nye Oringe
> på rørene ?? eller er det ligemeget, fordi antidive er noget knald ?

Selv om det er noget knald, mon ikke det har en påvirkning alligevel....

> [...]
yusha
> (eller hvad de hedder) batteri ?? hvad er bedst/billigt ?

jeg har kun goe erfaringer med Yusha... har du elektronisk tænding, samt
starter, så stilles der store krav til batteriet.

VH
Moller

Fra : Armand

Dato : 17-04-02 23:35

Moller <news@molnit.com> skrev i en

> "Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Selv om det er noget knald, mon ikke det har en påvirkning
alligevel....

Jo!
En læk er en læk, og lige dér, i området omkring bremseskiverne, er det
en meget uheldig tig at få!
O-ringene burde kunne holde til genmontage hvis ikke de er skadede ved
afmonteringen; men på den anden side så ér de jo ikke nye længere og
fire stk's koster ikke en 10'er, så hvorfor ikke udskifte sådan noget
ukritiskt :-/

--
Armand.

Fra : RasmusZX9R

Dato : 17-04-02 16:08

> Jeg har lige taget min forgaffel af GPZ'eren, skal antidiven ha nye
Oringe
> på rørene ?? eller er det ligemeget, fordi antidive er noget knald ?

Enten skal du sørge for for at det virker 100% ok eller også skal du
pille det helt af.
Jeg har haft en GPz 900 r og jeg går ud fra at det er det samme system
der siddder på din, som der sad på den.
Jeg kunne ikke få mit til at virke,da juster skruen knækkede, så jeg
pillede det af og det virkede glimrende.
Jeg lavede bare 2 små alu plader der kunne dække hullerne efter anti
dive dimsen og pillede bremseslangen af,så den stoppede ved kaliperen.

> [...]
yusha
> (eller hvad de hedder) batteri ?? hvad er bedst/billigt ?

De hedder Yuasa og er formentligt et par hundrede kr dyrere, men sikkert
også bedre.
Jeg har aldrig haft bøvl med Yuasa. ihvertifald.
Men du kunne jo prøve et af de billige og så anmelde det her,når det
engang ikke vil mere.

Mvh
Rasmus ZX9R-C

http://www.kandu.dk/

Fra : Armand

Dato : 17-04-02 23:36

RasmusZX9R <RasmusZX9R.news@kandu.dk> skrev i en

> [...]
> Jeg lavede bare 2 små alu plader der kunne dække hullerne efter anti
> dive dimsen og pillede bremseslangen af,så den stoppede ved kaliperen.

Det gjorde du ihvertfald ikke! :-|

Der er i A.D.-ventilen, hhv. teleskop-benet to huller hvorigennem olien
løber ved kompression af forgaflen og det er dette flow der begrænses af
A.D.-ventilen når bremsetrykket påvirker den. Juster-skruen regulerer
derudover i hvilken grad at flowet skal hæmmes når A.D.-ventilen
lukkes - men den lukker aldrig 100% for gennemløbet!

Hvis man blot blænder af med en plade istedet for antidive'n får man
permanent 100% antidive og dét tror jeg ikke på at du har kørt med

--
Armand.
(110.000 km på GPZ 900 R)

Fra : RasmusZX9R

Dato : 18-04-02 15:08

> Det gjorde du ihvertfald ikke! :-|

Efter at jeg sendte indlægget kom jeg pludselig selv i tvivl.
Min plan var at jeg ville sætte et par plader på, men det passer vist
meget godt at efter jeg havde fået kigget lidt på det, ændrede jeg
planen til bare at pille bremsetrykket af og sørge for at der var ens
flow igennem a.d-ventilerne.
Det er jo ved at være længe siden og hukommelsen er ikke hvad den aldrig
været,mere...((-:
Mvh
Rasmus ZX9R-C

http://www.kandu.dk/

Fra : RasmusZX9R

Dato : 18-04-02 15:09

> [...]

flow igennem a.d-ventilerne.
Det er jo ved at være længe siden og hukommelsen er ikke hvad den aldrig
Rasmus ZX9R-C (kun ca 50.000 km på en GPz900r)

http://www.kandu.dk/

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 17-04-02 18:10

On Wed, 17 Apr 2002 08:22:08 +0200, "Morten Juel"
<mp@mail1.stofanet.dk> wrote:

>En anden ting.. hvad med batteri.. der var et link her i NG til noget Baren
>batteri, 360,- for et til min GPZ, men er de noget vær, skal man ha et yusha
>(eller hvad de hedder) batteri ?? hvad er bedst/billigt ?

Jeg havde mit Varta batteri af Guzzi'en her forleden. Det havde ikke
været af, siden sommeren 2000 og jeg regnede med der nok skulle
efterfyldes lidt. Men nej - og det på trods af, at et par tusinde af
de kørte kilometer foregik i +30ºC i Italien og Frankrig - og jeg har
velsagtens kørt ca. 15.000 km med det batteri.

Varta er tilgengæld ikke billigt, men det er afgjort det bedste
batterimærke jeg er stødt på. På min BSA, hvor vibrationerne dræbte
Yuasa'er på stribe, har Varta også vist sig at være det eneste der
holdt.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart

Fra : Morten Juel

Dato : 17-04-02 19:51

Hmm der sad varta på den seca'en.. det var også godt, dødede bare efter 1år
stilstand hvor det også fik frost ! ;o(

Morten
2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
Aprilia SR50 www ** Til Salg på http://StarChild.dk **
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig