Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
AA batterier + lader.
Fra : Pipeline

Dato : 17-04-02 01:52

Mens jeg venter på mit Canon A40, kan man jo lige så godt forberede sig
lidt, og jeg har kigget lidt på genopladelige batterier, bla. dem her som
jeg fandt på www.solkraft.dk

"4 stk. NimH genopladelige batterier, størrelse "AA". 1,2V/1700mA
Fejlagtigt tidl. angivet som 1,5V
Producent: GP (www.gpbatteries.com.hk)
Vi har solgt dem til kameraer længe, men kan ikke udelukke at der er enkelte
kameraer hvor spændingen er for lav."

Er der nogen der har erfaringer med om de virker med nævnte kamera? og hvad
med prisen (129 kr./4stk.), er den for høj?
Og hvad kan I anbefale af ladere?
--
Hilsen/Regards
Pipeline

....There are flies on the windscreen...

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 17-04-02 12:03

Pipeline skrev:

> Mens jeg venter på mit Canon A40, kan man jo lige så godt forberede sig
> lidt, og jeg har kigget lidt på genopladelige batterier, bla. dem her som
> jeg fandt på www.solkraft.dk

Har ikke lige erfaringer med disse batterier, men har selv købt hos
http://www.batterier.dk til mit Cannon A20, her koster to styks
Pnanasonic 1600 mAH 60 kr, og de har ogeå ladere.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-04-02 14:22

Kenneth Olsen wrote:

> Har ikke lige erfaringer med disse batterier, men har selv købt hos
> http://www.batterier.dk til mit Cannon A20, her koster to styks
> Pnanasonic 1600 mAH 60 kr, og de har ogeå ladere.

Hos min lokale fotohandler koster 1600 og 1800 mAh NMiH batteri 25 kr
pr. stk., og det er anerkendte varmærker (SANYO eller FRIWO), og der
skal jeg ikke betale porto eller ekspeditiongebyrer og hvad de ellers
finder på.

Fra : Jørgen L. Nielsen

Dato : 17-04-02 15:57

Jeg har købt batterier hos Harald nyborg 4 stk. 1500 ma for 60 kr. som efter
at være blevet startet korrekt (op og afladet 3 gange) er rigtig gode.

så har jeg købt en lader hos http://www.billigebatterier.dk/ som hedder
"Ansmann Powerline 4 lader" fås også med batterier "Ansmann Powerline 4
lader med 4 stk AA NiMH celler" fordelen ved denne lader er at den lader
alle batterier parralelt så selv om et eller 2 stk. er mindre opladet end de
andre så finder den ud af det, samt den har aflade funktion.

http://www.dantokin.dk/product.asp?product=42&page=1

den koster godt nok 339 kr. men at købe en dårlig lader til sine opladelige
batterier får man betydelig dårligere levetid på disse.

Hilsen Jørgen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-04-02 17:25

"Jørgen L. Nielsen" wrote:

> den koster godt nok 339 kr. men at købe en dårlig lader til sine
> opladelige batterier får man betydelig dårligere levetid på disse.

Enig en god lader er et must, og ladere holder i mange år, så det kan
godt svare sig at gå efter kvalivaren...

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 17-04-02 10:00

Du spørger om prisen er for høj. Jeg har for et stykke tid siden købt 4 stk.
MiMH 1600 mAH i NETTO til 39,95.

Mvh. Hans

Fra : [4690] Claus Smith

Dato : 17-04-02 15:54

Hos Harald Nyborg kan du få nogle ganske glimrende ni-mh batterier på 1500
mah for 59,95 for hele 4 styks.

Dem harjeg gode erfaringer med i min Olympus digital og laderen er fra
www.elkuglen.dk

Claus Smith

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-04-02 17:45

"[4690] Claus Smith" wrote:

> Hos Harald Nyborg kan du få nogle ganske glimrende ni-mh batterier
> på 1500 mah for 59,95 for hele 4 styks.

Og jeg kan kun sige, at jeg synes den beskedne merpris man skal gi' for
1.800 mAh batterier er givet rigtig godt ud, de ekstra 300 mAh ka'
virkelig mærkes, digicams er strømslugere, og der er meget reststrøm
tilbage på batteriet, når kameraet melder low-battery.

Der er måske 4 - 500 mAh tilbage på batteriet når kameraet melder
low-battery, så man får måske kun 1.000 mAh ud af et 1.500 mAh batteri,
derfor giver et 1.800 mAh batteri reelt en 30% kapasitetsforøgelse.

Dem der tvivler på ovenstående, kan bare ta' og putte batterier som
kameraet melder low-battery til i en lommelygte, så vil de nemlig
konstatere, at den kan lyse i flere timer på rest-strømmen.

Og da genopladlige NMiH taber kapasitet med tiden, opladningerne slider
på batteriet, så vil et 1.500 mAh batteri hurtigere komme ned på en
kapasitet, hvor det ikke længre er anvendligt.