regnvandsbeholder
Fra : hshlab

Dato : 17-04-02 00:55

Hej!

En arbejdskollega som jeg har fortalt om denne fortrinlige nyhedsgruppe, har
spurgt mig om jeg ikke kan spørge om følgende:

Han har anskaffet sig en 200 l. tønde som han skal bruge til regnvand.
Problemet er imidlertid at tønden har indeholdt fortynder.
Hvad skal han bruge til at gøre tønden helt ren for fortynder? er der et
eller andet middel som kan fjerne det, uden i sig selv at være til fare for
havens beplantninger?

Jeg kan tilføje at han har prøvet at skylle tønden med vand, som han
efterfølgende hældte ud på græsplænen. Efter et par minutter blev der en
sort plet i græsset!!

Så jeg tror hellere jeg må spørge her, inden han begynder at vande sine
nyplantede træer!*GG*

Mvh. Thomas

Fra : Dan Andersen

Dato : 17-04-02 08:31

Skyl tønden med motorvask og aflever det skyllede indhold til destruktion på
den nærmeste genbrugsstation. Det er direkte forkasteligt, at han blot
hælder indholdet ud på jorden!

Fra : M@rk

Dato : 17-04-02 17:07

Wed, 17 Apr 2002 09:30:50 +0200, berigede "Dan Andersen"
<dan@dbamott.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Skyl tønden med motorvask og aflever det skyllede indhold til destruktion på
>den nærmeste genbrugsstation.

Kan det samme trick (motorvask) anvendes, hvis tønden har indeholdt
sæbe?

/Mark

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-04-02 19:04

> Kan det samme trick (motorvask) anvendes, hvis tønden har indeholdt
> sæbe?

Nej - der er vand en rigtig god ting, og helst i rigelige mængder. Det kan
hældes i kloakken

Mvh Maria

Fra : M@rk

Dato : 26-05-02 19:57

Wed, 17 Apr 2002 20:03:42 +0200, berigede "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Nej - der er vand en rigtig god ting, og helst i rigelige mængder. Det kan
>hældes i kloakken

Har du nogen ide om, hvor mange gange tønden (200 liters sag) skal
fyldes og tømmes igen før, at sæben må forventes at være ude?

Jeg har en forventning om, at planter ikke er glade for sæbevand ....
selv i små mængder?!

/Mark

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-05-02 20:29

On Sun, 26 May 2002 20:56:52 +0200, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>Jeg har en forventning om, at planter ikke er glade for sæbevand ....
>selv i små mængder?!

Hvilken slags sæbe er det?
Jeg tror der er mange som bruger den klassiske 'brun sæbe, sprit og
vand'-blanding til at slå bladlus ihjel med, det tager planterne ikke
skade af. (Men der bliver en sjov/dejlig duft i drivhuset

http://www.gartneriet.dk

Fra : M@rk

Dato : 26-05-02 22:42

Sun, 26 May 2002 21:29:17 +0200, berigede Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Hvilken slags sæbe er det?

Ingen anelse - den rengørende slags, formode jeg )

Det er en ret anonym blå tønde - gutten jeg fik den af sagde, at det
var en vidundersæbe, som gjorde det mest beskidte som nyt igen - lyder
temmelig giftigt?!

Der er vel ikke andet at gøre end, at blive ved med at fylde og tømme
tønden, indtil vandet ligner vand ........................... hurra
for 5 dage med regn )

/Mark

Fra : Thïngmand

Dato : 17-04-02 08:42

> Hvad skal han bruge til at gøre tønden helt ren for fortynder?

Tja, han kunne have sat en tændstik til, inden han skyllede den med vand...

Fra : Morten Guldager

Dato : 17-04-02 21:07

In article <3cbd2523$0$78788$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Thïngmand wrote:

> Tja, han kunne have sat en tændstik til, inden han skyllede den med vand...

Det kan han vel stadig gøre. En kop benzin og en tændstik. Men hvis tønden er
med låg vil jeg nok tilråde mindst 500 meters sikkerhedsafstand ved andtænding.

/Morten

Fra : Niels Olsen

Dato : 17-04-02 21:22

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, han kunne have sat en tændstik til, inden han skyllede den med
vand...

Ja og så holde sig for ørerne og svejse tøndensammen igen bagefter.........

Fra : hshlab

Dato : 18-04-02 00:29

Ok.. tak for svarene af de lidt mere seriøse af slagsen, og tak til de andre
for at træne mine lattermuskler..*S*
Tønden er end ikke med låg, men kun med et lille skruelåg - så ideen med en
tændstik ville nok få uoverskuelige konsekvenser!*S* Meenn idéen kunne måske
bruges hvis man skulle have anlagt ny have??

Min kollega køber noget motervask i morgen, og følger dette råd..

Mvh Thomas

Fra : Morten Guldager

Dato : 18-04-02 19:35

In article <Yunv8.33902$iY5.1367668@news010.worldonline.dk>, hshlab wrote:
> Tønden er end ikke med låg, men kun med et lille skruelåg - så ideen med en
> tændstik ville nok få uoverskuelige konsekvenser!*S* Meenn idéen kunne måske
> bruges hvis man skulle have anlagt ny have??

Kan du sige "havedam"?

/Morten