saddelmagere kan det betale sig??
Fra : Lasse Petersen

Dato : 16-04-02 21:55

Sædet på min XS 400 er har fået nogle gevaldige rævner, så jeg kunne
godt tænke mig at få det laver. Så spørgsmålet er bare, kan det betale
sig at få en saddelmager til at lave et nyt betræk, eller vil det være
billigere at få et brugt??... Eller er det muligt at sy et selv i
læder??
Lasse

Fra : RacerNiels

Dato : 16-04-02 22:14

"Lasse Petersen" <l@petersen.tc> wrote in message
> [...]
> sig at få en saddelmager til at lave et nyt betræk, eller vil det være
> billigere at få et brugt??... Eller er det muligt at sy et selv i

Hej Lasse,

Du kan vist købe et overtræk i Tyskland, men jeg er endnu ikke stødt på et
flot overtræk, så jeg vil råde dig til at finde en saddelmager og få ham til
at ombetrække din saddel. Jeg mener det kostede 800 for mit sæde til
Yams'en, men der er pænt og det holder!

Jeg fixer lige et par billeder og smider efter dig.

Niels
XS400-SS

PS. Har du brug for et par vellydende potter til geden??

Fra : bwl

Dato : 18-04-02 22:04

Fy føj det var dyrt.. Jeg gav 550,- hos http://www.mjautosadelmager.dk/ i
Århus. Det var i læder... med syning.. Læder holde ikke nør så længe som det
plast der tit at på de gamle cykler. Men tli den pris kan det da være lige
meget om du skal om polstre om 10 år`??

BrianW.

" Læder med syning"

Fra : Hans

Dato : 17-04-02 01:42

Lasse Petersen <l@petersen.tc> skrev:
> spørgsmålet er bare, kan det betale
> sig at få en saddelmager til at lave et nyt betræk
Jeg har nogle gange fået lavet betræk til mc sæder. Min erfaring er,
at de sadelmagere, der siger, det er nok at lime betrækket fast, kan
sorteres fra med det samme. Betrækket skal både nittes og limes for at
holde!
Som tidligere nævnt på NG kan jeg i den forbindelse anbefale Dorte
Valentin, dot.kom@get2net.dk tlf.59660035

Hans

Fra : Armand

Dato : 17-04-02 23:29

Lasse Petersen <l@petersen.tc> skrev i en
> [...]
> sig at få en saddelmager til at lave et nyt betræk, eller vil det være
> billigere at få et brugt??... Eller er det muligt at sy et selv i

Læder suger vand, så dét er en dårlig ide!

GT sadler i Brovst ved hvad det drejer sig om, og plejer at være billig!

--
Armand.

Fra : Buck

Dato : 18-04-02 07:25

Ja nemlig... køb betrækket hos www.gt-sadler.dk og sæt det på selv...

det er ikke så svært som man går og tror...

/Buck
CB 550 F1 ´75
CZ 180 ´01