Terazzogulv *HULK*
Fra : Pipeline

Dato : 16-04-02 22:24

Jeg havde rengjort min vask og mit toilet med Borups Tyktflydende
Kalkfjerner, og selvfølgelig havde jeg ikke sat låget på flasken inden jeg
tog på arbejde.
Resultatet blev at flasken selvfølgelig var væltet ned på gulvet og
kalkfjerneren løbet ud. Så nu har jeg en stor hvid plet på gulvet. Det er
ikke stenene (som er sorte) i terazzoen der er blevet hvide, men fugen. Kan
man farve fugen? Hvordan får jeg den mørk igen?

--
Hilsen/Regards
Pipeline

....There are flies on the windscreen...

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 16-04-02 23:44

On Tue, 16 Apr 2002 23:23:47 +0200, "Pipeline" <exciter@tiscali.dk>
wrote:

>Det er ikke stenene (som er sorte) i terazzoen der er blevet hvide, men fugen. Kan
>man farve fugen? Hvordan får jeg den mørk igen?

Hvad mener du med fugen? - der plejer ikke at være fuger i et
terazzogulv (som er et støbt gulv).

Hvis det er terazzo-fliser med en mørk fuge kunne du evt. male fugen
m. en vandbestandig maling, der matcher resten? Man kunne en gang købe
såkaldt fugemaling, men jeg ved ikke omdet fås mere. Jeg tror det er
for sent at rette op på det på anden vis.

Lars

Fra : Pipeline

Dato : 17-04-02 00:17

<lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad mener du med fugen? - der plejer ikke at være fuger i et
> terazzogulv (som er et støbt gulv).

Det er et støbt gulv, så det er selvfølgelig betonen/cementen jeg mener
Du nævner ordet fugemaling; findes der en maling som "bider" på betonen, og
preller af på marmoren?

Pipeline

Fra : hshlab

Dato : 17-04-02 00:38

Du kan prøve at slibe pletten ned med en rystepudser. Først korn 120, og
derefter finere og finere helt op til korn 300-400. Måske er kalkfjerneren
ikke trukket ret langt ned i terazzoen...

Det med at male tror jeg ikke du bliver tilfreds med i længden.

Mvh. Thomas

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 17-04-02 01:47

On Wed, 17 Apr 2002 01:16:40 +0200, "Pipeline" <exciter@tiscali.dk>

>Det er et støbt gulv, så det er selvfølgelig betonen/cementen jeg mener
>Du nævner ordet fugemaling; findes der en maling som "bider" på betonen, og
>preller af på marmoren?

Okay.

Mht fugemalingen er den næppe anvendelig på et støbt gulv - den er
beregnet på tør fugemasse, oh det bliver noget af et arbejde at male
udenom alle marmorsplitterne...
Jeg tvivler på, at der er andre løsninger end at forsøge at slibe
gennem det ødelagte marmorlag - der er professionelle, der udfører den
slags, men du kan jo også prøve selv som det foreslås af en anden her
i tråden.

Lars