problemer med TDC
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 16-04-02 20:24

Jeg vil prøve at gøre en lang historie kort

I 2001 bestile jeg adsl hos TDC, netexpress abonnement, fordi det passede
til mit behov, nogle måneder senere da prisen på netexpress faldt, og min
regning ikke blev mindre fandt jeg ud af at jeg var oprettet som pro@cess
kunde, selvom jeg ikke har moms nr eller noget, ringede ind til dem, og fik
dem til at lave abonnementet om til netexpress, det blev derimod lavet om
til bredbånd, og der kom en regning ind af døren på 2500kr fordi jeg ikke
havde afleveret det gamle modem/router, jeg havde dog heller ikke modtaget
noget nyt...., jeg ringer derfor til TDC igen, og det er ikke nemt da
pro@cess ikke hænger sammen med privatkunde afdelingen, det blev så til at
jeg skulle sende routeren til dem, beholde modemet, da bredbånd godt kan
virke uden router, dog ikke optimalt til mit brug, så samtidigt blev mit
bredbånds abonnement lavet om til netexpress, og jeg ville modtage en anden
router, jeg får en papkasse med modtager adresse og frankering fra TDC som
jeg skal smide routeren i, og sende til dem, det gør jeg så nede på
posthuset, men modtager ingen kvittering.
14 dage senere dukker der nyt udstyr op, router + et nyt modem(magen til det
jeg har), og en ny kasse med frankering, hvor på det står at jeg skal sende
det gamle modem til dem, fint det gør jeg også(og modtager heller ingen
kvittering)...... ca 1 måned senere bliver jeg faktureret for 800kr fordi
jeg ikke har afleveret det gamle modem, jeg brokker mig selvfølgelig over at
de har smidt modemet væk, men uden postkvittering kan jeg jo ikke bevise
noget....., og ender med at betale de 800kr, da de ellers vil lukke mit
internet

Kan jeg få mine 800kr igen?

-
Rasmus

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 16-04-02 21:47

"Rasmus Nielsen" <elpollodiablo@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til mit behov, nogle måneder senere da prisen på netexpress faldt, og min

Mine forældres virksomhed oplevede det samme, jeg havde personligt bestilt
deres ISDN abo. så jeg ved jeg ikke bad om en dyrere løsning. TDC vurderede
dog at de havde brug for en "pro udgave" med en masse support etc., det
opdagede jeg først 6 måneder siden.

Ikke svar på dit spørgsmål, ved jeg godt. Sådan er TDC åbenbart.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-04-02 22:17

> jeg har), og en ny kasse med frankering, hvor på det står at jeg skal
sende
> det gamle modem til dem, fint det gør jeg også(og modtager heller ingen
> kvittering)......

Du kan ikke sende en pakke uden kvittering - jeg er stiktosset på posthuset
hver gang - hvor svært er det at skrive den ud via deres edb? Men næ nej,
den skal udfyldes manuelt og er et krav.

Mvh Maria

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-04-02 22:30

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev:

> Du kan ikke sende en pakke uden kvittering

Fordi en forsendelse ligner det de fleste vil kalde en pakke så kan det
meget vel være et brev. Et brev må veje op til 2kg. De breve, der
ligner pakker kaldes af postvæsenet for klodser. En bog"pakke" er
et eksempel på en klods.

Du kan kende forskel på breve og pakker ved at pakker indeholder en
stregkode.

--
Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://miljokemi.dk/temaer.htm

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-04-02 23:46

Maria Frederiksen wrote:

> sende

> Du kan ikke sende en pakke uden kvittering - jeg er stiktosset på posthuset

Jo, det kan han godt. Jeg har i hvert fald oplevet noget lignende, hvor
jeg fik tilsendt emballage med forudbetalt porto, og jeg fik ingen
kvittering, da jeg sendte pakken. Jeg går ud fra, at i den slags
tilfælde er modtageren, der er "afsender" og derfor skal efterlyse pakken.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : [5250] Jens

Dato : 16-04-02 23:11

Kim Ludvigsen wrote:
> Jeg går ud fra, at i den slags
> tilfælde er det modtageren, der er "afsender" og derfor skal efterlyse pakken.

...der hoppede min kæde af..

En modtager der er afsender?

Fra : Peter Hansson [8520]

Dato : 17-04-02 06:58

"[5250] Jens" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse

> ..der hoppede min kæde af..
>
> En modtager der er afsender?

Det kan godt lade sig gøre!

Jeg er kommet ud for noget lignende. jeg har netop sagt mit Adsl op hos tdc.
Jeg modtog derefter en såkaldt "vendekasse".
En papkasse der var fortrykt med modtagers (TDC´s) adresse m.v.

Jeg fylder modem, ledninger skillefilter m.v. i. Da jeg senere i sidste uge
alligevel er i Tranbjerg i anden anledning tager jeg pakken med og smider
den ind i Receptionen, hvor jeg spørger om de kan sørge for at den kommer
rette sted hen. Det ville receptionisten godt.
Igår modtager jeg så en regning på ca. 2800kr. for manglende aflevering.
Idiot som jeg er havde jeg ikke fået en kvittering. Jeg stolede da på at når
jeg afleverede personligt ville det være OK.
Jeg ringede derud igår, men de kunne ikke se at de havde den.
Morale: Husk kvittering uanset hvad og hvem.

PS: Hvis de ikke finder ud af det stævner jeg dem med et
anerkendelsessøgsmål idet jeg har vidner på at jeg har afleveret pakken.

PH

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-04-02 11:27

[5250] Jens wrote:

> ...der hoppede min kæde af..
>
> En modtager der er afsender?

Læg mærke til at afsender var omkranset af " og ". I det nævnte tilfælde
har modtageren forsynet pakken med adresseseddel, porto og stregkode.

Mon ikke også modtageren er i besiddelse af en kopi af stregkoden (den
som afsenderen normalt får udleveret som kvittering), og at det derfor
er modtageren, der skal efterlyse forsendelsen, hvis den ikke dukker op.

Hvad siger vores lokale postekspert, Morten?
--
Mvh. Kim Ludvigsen