Domænenavn bedst/billigst?
Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 16-04-02 19:42

Hvor registrerer jeg bedst (og billigst) et domænenavn der ender på
..dk?

Gør det nogen forskel, hvor man registrerer sig, hvis det er meningen
at domænenavnet ikke skal bruges lige med det samme, men først skal
bruges aktivt når man har fået en "hjemmeserver" op at køre?

Og kan man evt. midlertidigt få domænenavnet til at pege på en anden
hjemmeside indtil den "rigtige" kommer igang på "hjemmeserveren"?

Fra : Morten Reippuert

Dato : 16-04-02 20:03

In article <a9f0a4c2.0204161042.5bae1abc@posting.google.com>,
jacobsen@dsr.kvl.dk (Henrik G. Jacobsen) wrote:

> [...]
>
> Og kan man evt. midlertidigt få domænenavnet til at pege på en anden
> hjemmeside indtil den "rigtige" kommer igang på "hjemmeserveren"?

ja, jeg vil være så fræk at anbefale <http://buydomains.dk> som jeg selv
har købt domaine navn hos - for 59kr årligt er det i dns og jeg har
desuden 3 pop3 konti med ubegrænset plads.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 16-04-02 20:13

jacobsen@dsr.kvl.dk (Henrik G. Jacobsen) writes:

> Hvor registrerer jeg bedst (og billigst) et domænenavn der ender på
> .dk?

"Pas". Spørg evt. på en af nyhedsgrupperne om intenetudbydere.

> [...]
> meningen at domænenavnet ikke skal bruges lige med det samme, men
> først skal bruges aktivt når man har fået en "hjemmeserver" op at

Nej.

De penge du betaler ved oprettelse af et domænenavn dækker 1) et beløb
til dk-hostmaster, som administrerer dk-domænerne, samt 2) evt. profit
til den udbyder du registrere domænet igennem. Domæneregistringen er
retten til at disponere over domænenavnet og er adskilt fra de
services du måtte ønske. Typisk er der dog tale om pakkeløsninger hvor
der medfølger web/maihotel.

> Og kan man evt. midlertidigt få domænenavnet til at pege på en anden
> hjemmeside indtil den "rigtige" kommer igang på "hjemmeserveren"?

Det afhænger af din udbyder.

-j

--
Josephine Obel i DRs "Profilen"
tirsdag d. 9.04.02 kl. 21:25

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-04-02 20:55

In article <a9f0a4c2.0204161042.5bae1abc@posting.google.com>,
jacobsen@dsr.kvl.dk (Henrik G. Jacobsen) wrote:

> Hvor registrerer jeg bedst (og billigst) et domænenavn der ender på
> .dk?

Jeg har god erfaring med <URL: http://www.1klik.dk >, hvor et domænenavn
koster kr. 9,- plus afgiften for første år, der er på kr. 60,-

(priserne er dog ekskl. moms)

> Gør det nogen forskel, hvor man registrerer sig, hvis det er meningen
> at domænenavnet ikke skal bruges lige med det samme, men først skal
> bruges aktivt når man har fået en "hjemmeserver" op at køre?

Nogle steder koster det et fast gebyr for opbaring af domænet på
udbyderens DNS servere, selvom det ikke er "aktivt" (kan bruges).

Hos eksempelvis 1Klik er dette gratis, så længe domænet ikke er aktivt.

> Og kan man evt. midlertidigt få domænenavnet til at pege på en anden
> hjemmeside indtil den "rigtige" kommer igang på "hjemmeserveren"?

Det kan du godt, ved dog ikke hvad sådan noget koster. Når du skal have
det over på hjemmeserveren, kan du evt. overveje at flytte (redelegere)
dit domænenavn til serverne hos <URL: http://www.gratisdns.dk >.

Michael Rasmussen

Fra : Zorilla

Dato : 16-04-02 22:30

> Jeg har god erfaring med <URL: http://www.1klik.dk >, hvor et domænenavn
> koster kr. 9,- plus afgiften for første år, der er på kr. 60,-

Jeg kan ikke helt gennemskue om ovenstående også inkluderer e-mail adresser
eller er det kun ved web-hotel til 49,- yderligere per måned ?

En anden ting, når man har købt et navn hvad så? Jeg mener hvor lægger man
så sine filer? Er det nu jeg skal have fat i et webhotel hos en eller anden
udbyder? Oplyser jeg så samtidig til denne udbyder at jeg allerede har et
domæne og at det er dette jeg ønsket hostet ?

mvh
Peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-04-02 08:17

In article <kJ0v8.27269$567.1175728@news000.worldonline.dk>,
"Zorilla" <zorilla@mac.com> wrote:

> Jeg kan ikke helt gennemskue om ovenstående også inkluderer e-mail adresser
> eller er det kun ved web-hotel til 49,- yderligere per måned ?

De kr. 9,- er *kun* domænenavnet, altså oprettelse af et .dk navn. Hvis
du rent faktisk vil benytte domænenavnet skal du enten købe webhotel,
eller selv opsætte en server.

Webhotel kan du købe hvor du vil, da redelegering (overførelse) af
domænenavnet normalt er gratis. Det betyder at du kan finde et webhotel
hos en anden udbyder, og så ganske let flytte dit domænenavn derhen.

> [...]
> udbyder? Oplyser jeg så samtidig til denne udbyder at jeg allerede har et
> domæne og at det er dette jeg ønsket hostet ?

Først når dit domænenavn rent faktisk er oprettet (der går mindst en
uge, måske to). Du kan se om dit domænenavn er oprettet, ved at slå det
op her: <URL: http://www.dk-hostmaster.dk/dkwhois.php?lang=da >.

Når dette er sket kan du, som tidligere nævnt, redelegere dit domænenavn
til denne webhotel udbyder. Det klares ved at du udfylder en formular,
som du sætter din underskrift på, og efterfølgende sender pr. fax eller
med alm. post til den *kommende* udbyder. Hvis du ikke kan finde en
sådan formular hos udbyderen, kan du evt. bruge denne:

Kontakt dog udbyderen først, og hør hvad de tager for redelegering til
*deres* servere. I mange tilfælde er det gratis, men nogle få udbydere
opkræver et mindre administrationsgebyr.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-04-02 09:55

Henrik G. Jacobsen <jacobsen@dsr.kvl.dk> wrote:

> [...]
>
> Og kan man evt. midlertidigt få domænenavnet til at pege på en anden
> hjemmeside indtil den "rigtige" kommer igang på "hjemmeserveren"?

Hvis du gerne vil hostes på Mac, så er Avalonia en mulighed. De er ikke
billige, men I taler samme sprog, hvis der opstår problemer. En ikke
uvæsentlig detalje.

www.avalonia.dk

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 17-04-02 11:16

Tak for de meget hurtige forslag.

Jeg tror jeg forsøger mig med Morten Reippuerts forslag. Det lyder som
om det passer meget godt med mit behov.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-04-02 20:27

Henrik G. Jacobsen <jacobsen@dsr.kvl.dk> wrote:

> Tak for de meget hurtige forslag.
>
> Jeg tror jeg forsøger mig med Morten Reippuerts forslag. Det lyder som
> om det passer meget godt med mit behov.

Det er jo nok for sent, men jeg vil gerne anbefale www.teaminternet.dk
til oprettelse ad .dk domain i kombination med www.zoneedit.com som
giver gratis DNS service. (Her kan man også sætte sit nye domainnavn til
at pege på et andet sted på nettet. Man styre det hele selv.)

/Martin

Martin

Fra : Jeppe Blæsbjerg

Dato : 18-04-02 16:57

On 18/04/02 21:26, in article 1fauu2t.gymxv7siay8mN%mb@talent.dk, "Martin
Bredthauer" <mb@talent.dk> wrote:

> [...]
> giver gratis DNS service. (Her kan man også sætte sit nye domainnavn til
> at pege på et andet sted på nettet. Man styre det hele selv.)

- jeg ville nu klart anbefale buydomains.dk

Jeppe

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-04-02 15:37

Jeppe Blæsbjerg <jb@ob.dk> wrote:

> - jeg ville nu klart anbefale buydomains.dk

Jeg var lige en tur forbi deres prisliste, og faldt over flg:

"Fornyelse gebyr:
BuyDomains.dk opkræver et gebyr på 100,- kr for fornyelse af .dk
domæner. Gebyret er inklusiv dk-hostmasters domæneafgift (60,- kr).

Derudover dækker gebyret e-mail, DNS og andre domæneservices, som vil
blive tilføjet i fremtiden. Alle andre gebyer for fornyelse af domæner
er som overstående."

Vil det sige, at buydomains skal ha' "en hund" hvert år for at
opretholde ens domain?

Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-04-02 16:02

In article <1fawb5a.qosuhg19b7tksN%mb@talent.dk>, "Martin Bredthauer"
<mb@talent.dk> wrote:

> Vil det sige, at buydomains skal ha' "en hund" hvert år for at
> opretholde ens domain?

nej

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 19-04-02 16:32

> nej

Hvordan skal det så forståes?
--
Michael Tysk-Andersen
Ny buydomains kunde.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 19-04-02 17:39

In article <1fawe03.1y5rhn41dbmpdqN%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Hvordan skal det så forståes?

Jeg ved det ikke, men her er et klip fra "månedens tilbud" på forsiden,
det er samme tilbud som jeg benyttede mig af sidste år.

Registrer dit .dk-domæne for kun 59 kr. + 60 kr. i domæneafgift. Vil
du have et .com-, .net- eller .org-domæne, registrerer vi det gratis,
og den årlige afgift er kun 129 kr. pr. år.

Samtidig får du 3 gratis pop3 e-mailadresser med dit .dk-, .com-,
.net- eller .org-domæne, som du kan tjekke via dit e-mailprogram
eller via vores webmail.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 25-04-02 22:17

> [...]

> Og kan man evt. midlertidigt få domænenavnet til at pege på en anden
> hjemmeside indtil den "rigtige" kommer igang på "hjemmeserveren"?

Bare hold dig væk fra Azero.dk og Andersen IT.

Jeg er fanget i et Infinite Loop af regninger og girokort. Hvis du tror
regninger kommer automatisk, og at betalingsservice tager sig af ting
.... jeg fandt ud af at der ikke var betalt til Azero et år, fordi de
ikke havde "tid til at fakturere", og deres Girokort ikke var godkendt
af PBS.

Så nu er jeg stavnsbundet til dem, indtil jeg har skrabet nok penge
sammen til at betale mig ud. Jo hurtigere jo bedre, men nu løber der jo
stadig måneder på mine webhoteller. Jeg hader Azero/Andersen IT mere end
noget andet på jorden, de er som en byld man bare ikke kan slippe for.

Man kan kun "tale" med deres bogholderi ved at udfylde en formular på
azero.dk, man kan IKKE ringe. Sært!

Jeg skyldte 2 X 1500.- for boelskifte.dk og manics.dk og har betalt 2 X
300.- og 2 X 150.- indtil nu, jeg vil IKKE lade de narhoveder ødelægge
en månedsløn.

Anyways, hold jer fra dem!

Mojn, Thomas

--
If a man is standing in the middle of the forest speaking and
there is no woman around to hear him ... is he still wrong?

- George Carlin