Xnews og sent.mbx
Fra : Madsen

Dato : 16-04-02 18:59

Hej,

Er der nogen der har en anelse om hvad dette betyder:
<http://www.wol.dk/~hijklm/xnews/xnews_fejl.gif> Jeg får snart fejlen
konstant og hele tiden når jeg sender et indlæg med Xnews. Indlægget
bliver sent, men det ryger ikke i sent-folderen inde i Xnews.
Sent.mbx findes i D:\Program Files\Xnews\folders så jeg undrer mig over
hvad der sker. Jeg kan slette filen Sent.mbx og så kører Xnews i et
stykke tid, men pludselig begynder den så med det igen. Nogen ideer?

Madsen.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-04-02 22:23

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
> undrer mig over hvad der sker. Jeg kan slette filen Sent.mbx og så
> kører Xnews i et stykke tid, men pludselig begynder den så med det

Bliver filen større end 2GB?

--
Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://miljokemi.dk/temaer.htm

Fra : Madsen

Dato : 17-04-02 13:07

Palle Hans Jensen skrev:

> Sidst jeg så den fejl var da den var blevet skrivebeskyttet (Min
> egen skyld, da jeg på et tidspunkt flytte XNews over på en anden
> maskine, ved at brænde det ned på CD-Rom.
> Så check om den af en eller anden grund er blevet skrivebeskyttet.

Jeg har ikke haft flyttet min Xnews-mappe over på cd og sidste gang
jeg havde problemet tjekkede jeg om den var blevet skrivebeskyttet,
men nej. Ellers tak for forslaget.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 17-04-02 15:25

Morten Bjergstrøm skrev:

> Når problemet heller ikke er som Palle beskriver det, så kan jeg
> ikke umiddelbart komme på et andet godt forslag til, hvad
> problemet er. Og med din maskine er det næppe hukommelse som XNews
> mangler og vel heller ikke harddiskplads når vi er nede i nogle få
> kb filstørrelse.

Nej, jeg synes også det lyder mystisk. Godt nok har jeg på det sidste
både fået installeret hamster, korrnews og morver, men det tyder ikke
på at der er noget galt med installationen af disse og Xnews kommer jo
heller ikke med fejlen når jeg sletter Sent.mbx og starter på en frisk,
så noget tyder på at det er Xnews der kokser.

> Har du prøvet at stille det samme spørgsmål i news.
> software.readers der sidder virkelig mange dygtige XNewsbrugere.

Det kunne være man skulle prøve. Håber lidt på at problemet ikke kommer
igen, men det får jeg jo at se om en 9 dages tid. :)

Madsen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-04-02 08:52

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:
> ang. <http://www.wol.dk/~hijklm/xnews/xnews_fejl.gif>

Jeg læste om een der bare genstartede PCen og så
virkede det igen!

> Godt nok har jeg på det sidste både fået installeret
> hamster, korrnews og morver...[snip]

Hvad er/gør disse programmer egentlig?
Er det addOns til Xnews eller hvordan?

Venligst
Mikael

Fra : Madsen

Dato : 18-04-02 13:20

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Jeg læste om een der bare genstartede PCen og så
> virkede det igen!

Det hjælper ikke rigtigt her. Det kan godt gøre at Xnews holder op med
det første gang man sender efter en genstart, men lidt senere begynder
det så igen. Den eneste kur jeg har fundet indtil nu er simpelthen at
slette den fil der hedder Sent.mbx og genstarte Xnews. Den opretter så
selv en ny Sent.mbx, men alt i ens sent-mappe forsvinder selvfølgelig
ved den kur.

> Hvad er/gør disse programmer egentlig?
> Er det addOns til Xnews eller hvordan?

Hamster en en newsserver som kan stå og suge fra flere forskellige
servere hos forskellige udbydere. Ret smart lille gnaver.
Du henter så fra Hamsteren med dit newsprogram i stedet for at gå
direkte på udbyderens server. Det har en del fordele.
Korrnews er en slags addon til Hamster og Morver kan bla. hjælpe med
til at rette op på de fjolser der ikke vil/gider at bruge 10 sec. på
at skrive et overskueligt indlæg. Morver kan filtrere indlægget inden
du får det at se i dit newsprogram, men den kan også rette op på de
indlæg du selv sender, hvis dit newsprogram ikke kan det i forvejen.
(OE f.eks. før Quotefixet blev kendt).

Læs evt. mere her:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml (Hamster)
http://home.arcor.de/tgl70/korrnews/Korrn_en.html (KorrNews)
http://home.t-online.de/home/werner.jakobi/english.htm (Morver)

Madsen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-04-02 14:05

> [...]
> Den opretter så selv en ny Sent.mbx, men alt i ens sent-
> mappe forsvinder selvfølgelig ved den kur.

Nåå, okay, men du har fundet en foreløbig løsning.

> [...]
> se i dit newsprogram, men den kan også rette op på de
> indlæg du selv sender, hvis dit newsprogram ikke kan

Ok, smart.

> Læs evt. mere her:
> http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml (Hamster)
> http://home.arcor.de/tgl70/korrnews/Korrn_en.html (KorrNews)
> http://home.t-online.de/home/werner.jakobi/english.htm (Morver)

Mange tak.

Venligst
Mikael

Fra : Madsen

Dato : 18-04-02 19:28

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Nåå, okay, men du har fundet en foreløbig løsning.

Ja og nu gjorde den det så igen.
I mappen ligger der 20-30 indlæg og filen Sent.dbx fylder 38,2 KB.
Nu kunne det være smart hvis der var en mulighed for at der ikke skulle
laves en kopi af indlægget i Sent-mappen. Faktisk har jeg ikke noget at
bruge den til. Jeg kigger aldrig i den og pt. er den blot til gene.

Madsen.

Fra : Dino

Dato : 18-04-02 21:18

Den 18-4 2002 skrev Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Nu kunne det være smart hvis der var en mulighed for at der ikke skulle
> laves en kopi af indlægget i Sent-mappen. Faktisk har jeg ikke noget at
> bruge den til. Jeg kigger aldrig i den og pt. er den blot til gene.

Der er den mulighed ;0)

Ctrl-F1 - faneblad Compose - Keep copies of...

--
Dino

Spelling inspected prior to transmission.
Any errors occured en route.

Fra : Madsen

Dato : 18-04-02 21:33

Dino skrev:

> Ctrl-F1 - faneblad Compose - Keep copies of...

He-he! Den slår jeg lige fra. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 16-04-02 23:44

Morten Bjergstrøm skrev:

> Bliver filen større end 2GB?

Nej, langt fra.
Nu fik jeg desværre ikke at se hvor stor den var da jeg slettede den
for et par timer siden, men lige nu er den 8,10 KB. og Xnews kommer
ikke med fejlen. Det er 10 dagen siden jeg sidst slettede den, kan
jeg se på dette indlæg:
Alt hvad der er kommet i mappen på disse 10 dage er rene tekstindlæg
så den kan umuligt have nået de 2 GB på den tid.

Madsen.

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 17-04-02 06:52

Madsen wrote in