Gemme post på flere computere
Fra : Christian Petersen

Dato : 16-04-02 18:53

Hej,

Som bruger af Microsoft Outlook 2002 har jeg et lille problem, som´jeg gerne
vil have hjælp til:

Af og til arbejder jeg hjemme og har derfor sat min e-mail op til at kunne
læse mine 'arbejds-mail' på min hjemmecomputer. Problemet er, at jeg gerne
vil besvare disse mails fra min arbejdsplads og gemme dem her. Imidlertid er
de væk dvs. når jeg lommer tilbage på arbejde ligger de udelukkende på min
hjemmecomputer.

Jeg har forsøgt at bruge avancerede settings (indstillinger) unedr
opsætninger og krydse af ved leave a copy of this message on the server
(efterlad en kopi af denne mial).

Jeg har i øvrigt sat min e-amil op, således at jeg gemmer på min harddisk
(både på min arbejdscomputer og hjemmecomputer). Jeg håber på hjælp. Tak

Christian

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-04-02 20:29

Christian Petersen wrote:

> [...]
> de væk dvs. når jeg lommer tilbage på arbejde ligger de udelukkende på min

Det nemmeste er at bruge IMAP eller et webbaseret interface, men
jeg kan nu også bedst lide at få tingene hjem lokalt.

Jeg har oprettet en ekstra POP3 konto hos min ISP, hvis ikke din
ISP tilbyder det, findes der firmaer der tilbyder gratis POP3.

Min opsætning er som følger:

thomas.strandtoft@anderledes.dk-POP kontoen er blevet bedt om at
losse en kopi afsted til thomas.kopi@whatever.dk, samt gemme
originalen. Det ordnede jeg via ISP'ens webside..

Hjemmefra tømmer jeg så kontoen thomas.strandtoft@anderledes.dk på
helt normal vis.

Fra jobbet tømmer jeg thomas.kopi@whatever.dk og får samme læs
mails som derhjemme. I mit program har jeg sat op at den skal
præsentere min email som thomas.strandtoft@anderledes.dk, på trods
af det er en anden konto den henter. Resultatet er at der kommer
til at stå thomas.strandtoft@anderledes.dk i toppen af indlæg
sendt fra jobbet også og at modtageren ikke kan se forskel på om
mailen er sendt fra det ene eller det andet sted (med mindre
vedkommende checker det ipnummer den er sendt fra)

Jeg får samtlige mails begge steder og det fungerer upåklageligt.
Problematikken ligger i at huske hvilken mails jeg har besvaret og
hvilke jeg blot har læst med henblik på at besvare senere.. Jeg
har overvejet at sende mig selv en kopi af de svar jeg sender,
således får jeg et bedre overblik, men det er lidt for checket til
mig..

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Fra : Heine Laursen

Dato : 18-04-02 09:26

Thomas Strandtoft <thomas.strandtoft@anderledes.dk> wrote in

> Det nemmeste er at bruge IMAP eller et webbaseret interface, men
> jeg kan nu også bedst lide at få tingene hjem lokalt.

Det er da ikke noget problem med IMAP. Alle mine mail kommer som standart
hjem og ligger lokalt,

<Snip noget om opsætning>

> Jeg får samtlige mails begge steder og det fungerer upåklageligt.
> Problematikken ligger i at huske hvilken mails jeg har besvaret og
> hvilke jeg blot har læst med henblik på at besvare senere..

He he.. Det problem ville du ikke have med IMAP. Der ligger dine sent
post på IMAP kontoen, og bliver så synkroniseret når du logger på.

Den viser også hvilke poste du har læst, og ikke læst.

> Jeg har overvejet at sende mig selv en kopi af de svar jeg sender,
> således får jeg et bedre overblik, men det er lidt for checket til
> mig..

IMAP rules

Mvh
Heine Laursen.

Få en gratis IMAP konto på http://www,myrealbox.com

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 18-04-02 12:27

Heine Laursen wrote:

> Det er da ikke noget problem med IMAP. Alle mine mail kommer som standart
> hjem og ligger lokalt,

Okay, jeg skal vist lige have lavet en "brush up" på mit hendskab
til IMAP..

> He he.. Det problem ville du ikke have med IMAP. Der ligger dine sent
> post på IMAP kontoen, og bliver så synkroniseret når du logger på.

Ok. Kan man offline read'e med IMAP?

Fra : Heine Laursen

Dato : 18-04-02 13:01

> Ok. Kan man offline read'e med IMAP?

Jep. Hvis meddelserne er hentet ned. Outlook Express kan ihverfald. Jeg
sidder nu på en skole, hvor netværket ofte er nede. Dvs ingen internet.Så
kan jeg f.eks. side og læse nogen af de 200 jubii jokes, jeg ikke ihar nået
at læse endnu.

Jeg mener også at pegasus mail, som standart henter alle meddelserne fra en
IMAP konto ned.

Andre mail klienter er du nød til selv at teste om det virker offline.

Men hvis du begynder at flytte rundt på mails, eller slette mails er jeg
ikke sikker på kan lade sig gøre offline.

Jeg fik vist ikke sagt at jeg bruger IMAP i sidste post, men så siger jeg
det nu.

Jeg bruger IMAP

Mvh
Heine Laursen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 18-04-02 17:59

Heine Laursen skrev:

> Jeg bruger IMAP

Altså, du sidder der og lokker med ham, så fortæl ham da at han kan få
en gratis IMAP hos <URL: http://www.myrealbox.com > og kan logge direk-
te ind på webmailen via <URL: http://myrealbox.com >.

Kan du ikke se at han sidder og savler?
--
Fix Outlook Express:

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-04-02 16:19

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> Altså, du sidder der og lokker med ham, så fortæl ham da at han kan få
> en gratis IMAP hos <URL: http://www.myrealbox.com > og kan logge direk-
> te ind på webmailen via <URL: http://myrealbox.com >.

Jeg er vanemenneske og pissesvær at lokke..

> Kan du ikke se at han sidder og savler?

Okay, hvem har bøffet min hagesmæk..

URL'en havde jeg nu luret allerede..

Fra : Heine Laursen

Dato : 20-04-02 10:43

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> wrote in

> Altså, du sidder der og lokker med ham, så fortæl ham da at han kan få
> en gratis IMAP hos <URL: http://www.myrealbox.com > og kan logge direk-
> te ind på webmailen via <URL: http://myrealbox.com >.

Det troede jeg da også jeg havde gjort i en af mine forige poster!!

Heine Laursen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 20-04-02 14:11

Heine Laursen wrote:

> Det troede jeg da også jeg havde gjort i en af mine forige poster!!

Jep, det havde du også...