Opstammet plante til blomsterkasser
Fra : Karen Aggerholm

Dato : 16-04-02 18:49

Hej,

Da vi selv har lavet to blomsterkasser i kvadrater af herregårdssten, vil
jeg gerne have nogle gode råd, hvilke opstammet plante vi skal købe til
dette formål. Jeg forestiller mig at den opstammede plante skal stå i
midten af kasserne og nogle mindre blomster omkring den.

Mvh

Karen

Fra : berbeck

Dato : 17-04-02 13:14

"Karen Aggerholm" <quinde@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Karen
>
>Jeg synes, du skal tage ud til forskellige havecentre og se, hvad de har at
byde på. Der er efterhånden et hav af valgmuligheder med opstammede planter.
Snak med folkene i havecentret om kummernes placering, så du kan tage hensyn
til hårdførhed mm.
Selv synes jeg godt om blomstrende buske, f.eks. dværgsyren, der er også
forskellige cotone aster, som både blomstrer og står med røde bær om
vinteren. Vil du være farveneutral, så du kan skifte underplanterne efter
humør og pengepung er der også en del opstammede stedsegrønne at vælge
imellem. Og nogen foretrækker hængepil.

God fornøjelse. Hilsen Else.