ATI All-in-Wonder
Fra : Benjamin Graugaard N~

Dato : 16-04-02 18:40

Hej

Er der nogen der har erfaringer med et ATI All-in-Wonder-kort?
Virker det som det skal med PAL?
Er der virkelig indbygget hardware-encoding af Mpeg2 (Det har jeg brug for,
der er 450MHz-maskine jeg påtænker at bruge den i, så det er ikke nok med
software-encoding)?

På forhånd tak.
Benjamin

Fra : Thomas Lund

Dato : 16-04-02 22:36

Jeg har kørt med et ATI All in wonder 128 Pro på en win98 maskine uden
problemer, det grabber uden problemer i Mpeg-2, det var en AMD Duron 800 Mhz
med 256 MB Ram.
Lige nu har jeg det i en maskine med Win2000 og på nogle TV-stationer har
jeg problemer med lyden der hakker meget.
Men som sagt har det kørt perfekt på Win98 og uden en specielt kraftig CPU.

Mvh Thomas

"Benjamin Graugaard Nielsen" <benjamin@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cbc627c$0$5198$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Benjamin Graugaard N~

Dato : 17-04-02 22:19

Hej Thomas

Tak for svaret. Jeg føler mig ikke sikker på, at forskellen mellem min
K6-III på 450MHz og din Duron 800 MHz ikke godt kan udgøre forskellen mellem
software-encoding eller ej. Det jeg frygter, er, at ATI påstår, at kortet
kan encode Mpeg2 men at det i virkeligheden blot er et stykke software, der
skal gøre arbejdet (hvilket ikke kan gøres på 450MHz-processore).

VH. Benjamin

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 16-04-02 22:46

> [...]
for,
> der er 450MHz-maskine jeg påtænker at bruge den i, så det er ikke nok med

Jeg er også meget interesseret i at høre om erfaringer med dette kort.

Jeg har lidt tillægs spørgsmål:

Hvordan er den medfølgende software? Min plan er at erstatte video'en, så
det ville være rart med bruger venlig software med kan scheduleres til at
optage 4-5 forskellige programmer om dagen.

Hvis nogen har kortet og har mulighed for at lave en optagelse af et eller
andet fra TV (med lige mere bevægelse end prøve billedet) ville jeg
virkeligt sætte pris på et link så man kan bedømme kvaliteten.

Med venlig hilsen

Thomas Hedberg.