whiskey sauce
Fra : Jesper

Dato : 16-04-02 16:07

er der nogen der kan hjælpe mig med en god og nem opskrift på ovennævnte.

jeg elsker jensens fra supermarkedet, men det er lidt dyrt i længden

pft

jesper

Fra : Heidi

Dato : 16-04-02 16:31

"Jesper" <Pimpf@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3cbc3dff$0$78789$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> er der nogen der kan hjælpe mig med en god og nem opskrift på ovennævnte.
>
> jeg elsker jensens fra supermarkedet, men det er lidt dyrt i længden

Jeg ved ikke om den er meget billigere, men du kunne købe en
flaske Kraft Barbecuesauce og komme ca. tilsvarende mængde
fløde i - det smager næsten ligesådan!
En "original" opskrift kunne feks. findes på google - ved at søge på
"whiskysauce opskrift" kom der ca. 50 links frem - nr. 3 har en opskrift
der lyder sådan:

Pandesky,
1/4 l piskefløde
2 spsk tomatpasta
1 genstand whisky
oregano, herbes provence,
sød chilli, rosmarin, salt og peber

Der er ingen vejledning til hvad man gør, men mon ikke det næsten
giver sig selv i dette tilfælde...

Håber det kunne bruges.

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes

Fra : Stig

Dato : 16-04-02 16:39

Her er et link, der måske er interessant for dig.....

http://www.whiskymessen.dk/main/index.php?id=79

Fra : Kim Bach

Dato : 17-04-02 13:50

> jeg elsker jensens fra supermarkedet, men det er lidt dyrt i længden
>
> pft
>
> jesper

1/2 l. piskefløde
1 Glas Santa Maria Barbecue sauce(Kan fåes i OBS)
whisky efter smag, helst Tullamore dew
1 spsk. rosmarin, salt og peber

Det er samme opskrift Jensens bøfhus selv bruger...

Du kan med stor fordel prøve at smide et par hakkede chilli i, og en lille
bakke champignon, det smager kanont

Venligst Kim

Fra : up

Dato : 17-04-02 22:49

Kim Bach <(Fjern dette)Kim@afro.dk> skrev i en

> [...]

http://www.augustenborgsopskriftsamling.dk/opskrift/0887.htm finder du
denne opskrift:

Der anvendes : Til ca. 4 personer

25 g smør
1 zittauerløg i små tern (ca. 75 g)
2½ spsk. koncentreret tomatpuré
½ liter Karoline's Grund Sauce med mælk
½ dl whisky
½ tsk. sukker
½ tsk. groft salt
friskkværnet peber
evt. kulør
Fremgangsmåde :

1 : Lad smørret smelte i en gryde ved kraftig varme, men uden at det bruner.
Svits løget ca. 1 min. Tilsæt tomatpuré og svits yderligere i ca. 1 min.
Tilsæt Grund Sauce, whisky, sukker, salt og peber og bring saucen i kog
under omrøring. Kog whiskysaucen ved jævn varme og under omrøring i ca. 2
min. Tilsæt evt. kulør og smag whiskysaucen til.

Samlet energiindhold : 12.370 kJ

mvh up