Fanden da ta, de knallert køre uden lys
Fra : Gundersen

Dato : 16-04-02 16:22

Hejsa

Ja, undskyld mit emne, men jeg er rimelig negativ i dag!
Jeg har lige været til køre prøve i dag, og udfaldet kan i nok gætte jer
til hvad blev!

Det var ellers gået helt fint! ½time i gennem Hobro by, på motorvej, og
lign! 20m før politi stationen, i Hobro, hvor prøven skulle slutte,
kommer en eller anden spastiker, kørende på en gammel rusten Puch Maxi
uden lys på, og køre ud foran mig!
Vi bremser begge to meget pludseligt. Men da jeg havde været til ulempe
for ham, dumpede jeg!...... ÆV....... Spasser!....... =(

Nå, men så går der lige en uge mere før at jeg får kortet!

Triste hilsner Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 16-04-02 16:57

> [...]
> lign! 20m før politi stationen, i Hobro, hvor prøven skulle slutte,
> kommer en eller anden spastiker, kørende på en gammel rusten Puch Maxi

Var det i lygtetændingstiden ?
Havde du højrevigepligt ?

/Anders

Fra : Kim K

Dato : 16-04-02 19:04

> Var det i lygtetændingstiden ?

det er det altid for dem.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 17-04-02 14:09

> det er det altid for dem.

Det var mest ud fra om lyset havde noget at gøre for synligheden. De "nefa"
lygter som maxier er godkendt med giver stort set ikke noget synligt lys om
dagen.

>Nej. Jeg skulle til venstre i et kryds for at komme ind på en parkerings
>plads 20m længere henne!

At du overså en modkørende knallert kan ikke undskyldes med at han ikke
havde lys på - og jeg mener faktisk at du fortjener at dumpe på den. Der er
bilister nok derude der som dig tror at "jeg kunne godt have nået over" men
har fejlvurderet hastigheden af den modkørende. Bare læs i den nyligt
udkomne rapport over knallert uheld (der også belyser årsager til mc uheld).

Igen imorges måtte jeg lave en undvige manøvre da en bilist "sagtens kunne
nå ud foran mig". Det kunne han også. Det lykkedes ham faktisk at spære min
vej temmelig grundigt så jeg lånte lidt af en modkørendes plads for ikke at
parkere på skødet af ham. Dette var i byen og jeg kørte ikke en streg over
60 (der er hastighedsgrænsen på strækningen). Desuden var der frit
ihvertfald 200 meter bag mig, men han havde åbenbart travlt...

/A

Fra : boe

Dato : 17-04-02 14:23

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:a9jru0$gmv$1@sunsite.dk...

> At du overså en modkørende knallert kan ikke undskyldes med at han ikke
> havde lys på - og jeg mener faktisk at du fortjener at dumpe på den.

Faktisk så venter der normalt en betinget frakendelse for dén forseelse,
hvis der sker bare et lille bitte uheld...

Bo, VF1000F

Fra : Jon Larsen

Dato : 21-04-02 08:00

Rigtigt at man ikke kan undskylde sig med at han/hun ikke havde lys på sin
knallert...
Meeeeeeen er der ikke også en paragraf i loven der sige at man ikke må
udsætte andre for unødig fare ???? Det kunne ham knalleristen så blive
bustet for, og ( hvis han var til køreprøve) dumpe på!!! Så han skal ikke
blive helliggjort bare fordi han køre knallert ! Desuden.. HVIS knallerten
var modkørende og han drejede ud foran "Gundersen" så har knallerten haft
højre vigepligt.. endnu en ting han kan blive bustet for!!!!!
Så om "Gundrsen" direkte FORTJENER og dumpe.. stiller jeg mig meget
tvivlende overfor, men den motorsagkyndige skal jo følge loven, og det er
osse fint nok.....
--
MVH
Jon Larsen

">

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 22-04-02 09:28

> [...]
> var modkørende og han drejede ud foran "Gundersen" så har knallerten haft
> højre vigepligt.. endnu en ting han kan blive bustet for!!!!!

Hvis du havde fulgt tråden så ville du have vist at knallerten var
modkørende og at det var gundersen der skulle lave et venstraesving ind
foran knallerten.

> Så om "Gundrsen" direkte FORTJENER og dumpe.. stiller jeg mig meget
> tvivlende overfor

Hvis man ikke skal dumpe på at overse en modkørende når man laver
venstresving ind foran denne - hvad mener du så der skal til. At man kører
ind i den modkørende. At dert var en knallert uden lys man overse kan ikke
undskylde dette. Det kunne ligeså godt have været en cyklist (uden lys -
hvilket er ok om dagen).

Jeg har selv prøvet at dumpe pga. en "påkørsel". Dvs jeg var til køreprøve
med lastbil med hænger og skulle lave et højresving ved et kryds hvor der
bla. holdt en ulovligt parkeret 3x34 og det var meget lidt plads. Jeg havde
så godt som lirket mit vogntog rundt om hjørnet, men snittede lige
sidespejlet på 3x34'en med mit sidespejl med mindre end 2km/t -> Dumpet
Spejlene rørte kun lige hinanden men den motorsagkyndige have vinduet åbent
og kunne høre de rørte hinanden. Jeg holdt selv øje med spejlet og kunne
godt se at den lige "rystede" engang så jeg havde jo påkørt den anden bil
.... Jeg skulle istedet have bedt den motorsagkyndige om at slå spejlet ind
.... men så blev jeg det klogere. Anden gang jeg var køreprøve kommenterde
den motorsagkyndige at jeg var dumpet første gang på en "påkørsel" men jeg
bestod da ...

/A

Fra : Jon Larsen

Dato : 22-04-02 15:29

> [...]
> foran knallerten.
>
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Det er så min fejl..... Havde ikke læst at det var Gundersen der drejede....
Sorry.. min fejl.. ja den skal man jo dumpe på.. og som jeg skrev.. højre
vigepligt !!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

> [...]
> hvilket er ok om dagen).
>xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
HVIS .................. du havde læst min tråd ordenligt ville du også have
set at jeg sagde at den motorsagkyndige følger loven, så hvis gundersen har
været til ulempe , og det uanset hvem der har bøffet i det, så skal man
dumpe !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
> [...]
> med lastbil med hænger og skulle lave et højresving ved et kryds hvor der
xxxxxxxxxxxxxx
Damn.. er sådan nogle "tog" ikke frygteligt svære at bakke med også ???
er sq altid imponeret når de hårde gutter/gutinder bakker ind ad en smal
port med hænger på ......

--
MVH
Jon Larsen
Gixxer 250
Odense
"Før var jeg forvirret.. Det er jeg også nu, bare på et højere plan"
"Støtter foreningen til tyngdelovens ophævelse"

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 23-04-02 07:54

> Damn.. er sådan nogle "tog" ikke frygteligt svære at bakke med også ???

> er sq altid imponeret når de hårde gutter/gutinder bakker ind ad en smal
> port med hænger på ......

Jo sådan en 4hjulet anhænger med drejekrans gør at filmen hurtigt kan knække
flere steder - kravet til køreprøven var også kun at jeg kunne bakke lige
tilbage (og det er svært nok), men en kørelærer viste hvordan man laver
baglæns 8-taller. Det var mens jeg var i hæren og jeg kom aldrig til at
slæbe andet end små en-akslede anhængere. Eneste problem med dem er at man
ikke kan se dem bag lastbilen ...

/A

Fra : Gundersen

Dato : 16-04-02 19:25

Hejsa

> Var det i lygtetændingstiden ?

Ja, det var kl 10 i morges!

> Havde du højrevigepligt ?

Nej. Jeg skulle til venstre i et kryds for at komme ind på en parkerings
plads 20m længere henne!

Jeg var næsten nede at holde stille, og overså ham. Han kom kørende længere nede af vejen og jeg kunne godt have nået over, men han bremsede, og så havde jeg været til ulempe for ham.

Der for dumpede jeg!

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : BIRTE NIELSEN

Dato : 16-04-02 21:01

..........overså........sorry, men det syntes jeg nu at man fortjener at
dumpe på.

Birte
(der ønsker held og lykke om en uge)

Gundersen <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3CBC6C7A.8090902@tdcadsl.dk...

Fra : Jan Petersen

Dato : 16-04-02 21:56

> [...]
> lign! 20m før politi stationen, i Hobro, hvor prøven skulle slutte,
> kommer en eller anden spastiker, kørende på en gammel rusten Puch Maxi

Jeg synes da at scootere og knallerter med lys uden for tændingstiden skulle
bustes for det. Så var det kun os MC'er der havde lys på!!!

Mvh Jan Petersen

Fra : Bendt Grunge

Dato : 17-04-02 00:11

"Jan Petersen" <jan_petersen@e-box.dk> wrote in message

> Jeg synes da at scootere og knallerter med lys uden for tændingstiden
skulle
> bustes for det. Så var det kun os MC'er der havde lys på!!!
>
> Mvh Jan Petersen

SÅÅÅEEE, du mener at MCegoister skulle være de eneste tohjulere som skulle
have lov til at færdes sikkert i trafikken, havde han ikke lagt mærke til
gutten hvis der havde været LYS på, jo og så var der ikke noget fare moment
ved at "klovnen" (ikke så ondt ment som skrevet) der kommer kørende og
overser andre trafikanter er den som er SKYLDIG.

Jeg ville aldrig køre på nogen af mine 2hjulere uden at have lys PÅ, 45MC
Mito eller "stor"MC Mito, og så blive SET ikke OVERset.

BG.

Fra : Kim K

Dato : 17-04-02 07:10

jeg syntes at det er et problem at bilister ikke kan skelne eu45 fra
motorcyklister på afstand,
men omvendt tror jeg ikke svaret ligger i at differentiere således at
knallerter ingen lys skal have på. men noget burde der gøres-
folk gider ikke spilde 1½sekun af deres liv på at vurdere hastigheden, så
hellere tage chanchen
mvh Kim K

Fra : Allan Bojesen

Dato : 17-04-02 07:26

"Kim K" <5th@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men omvendt tror jeg ikke svaret ligger i at differentiere således at
> knallerter ingen lys skal have på. men noget burde der gøres-

For ikke at blive forvekslet med 30/45 knallert holder jeg mig, hvis der
ikke er biler lige foran, i det venstre "hjulspor". Ligger jeg og følger en
bil og ikke er på vej til overhaling ligger jeg mellem "hjulsporerne", så
jeg er sikker på ikke at ligge i nogen blinde vinkler for den forankørende.

Allan Bojesen