Fugtproblemer i kælder
Fra : Erik Andersen

Dato : 16-04-02 16:28

Jeg har en bekendt, der har haft vand i kælderen. Vandet skyldes en periode
med for højt grundvand der siver ind gennem gulvet og måske også væggene.
Jeg har brug for prof. hjælp, så vi kan afhjælpe problemet fremover. Hvem
kender nogen i Københavnnsområdet/nordsjælland der har forstand på det? - og
som eventuelt også kan udføre arbejdet.
Jeg forventer et eller andet med dræn skudt ind under gulvet (indefra) -
indvendig pumpesump eller dræn skudt rundt om huset (det er en umulig opgave
at grave op omkring hele huset). Det jeg har mindst lyst til er at lave
fugtspærre på hele gulvet, da det er malet og derfor skal malingen fjernes
først. - eller andre ideer?
jeg vil også helst gå uden om et rådgivende ingeniørfirma, dat det ligner et
fordyrende mellemled.

Med venlig hilsen
Erik Andersen

Fra : John Vedsegaard

Dato : 19-04-02 12:36

Hej Erik Andersen

> [...]
| først. - eller andre ideer?
| jeg vil også helst gå uden om et rådgivende ingeniørfirma, dat det ligner

Jeg vil absolut anbefale et ingeniør firma til sådan en opgave. De kan
eventuelt give en vis garanti!!
Måske kan du slet ikke få en tør kælder. Dit hus er uden tvivl ikke
konstrueret til "tør kælder", det er de fleste gamle huse ikke.
Måske kan du ringe til en kloakmester og få et tilbud samt et forslag til
udførelsen.

God arbejdslyst
Malermester John Vedsegaard
Hjemmeside http://home19.inet.tele.dk/forlaget/