Livets Træ
Fra : MartiN

Dato : 16-04-02 13:50

<¤>
<¤> <¤>
<¤>
<¤> <¤> <¤>
<¤> <¤> <¤> <¤> <¤> <¤>
<¤> <¤> <¤>
<¤>
<¤> <¤>
<¤>

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 16-04-02 13:56

"MartiN" <dangold@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:a9h6nc$4uj$1@sunsite.dk...

for at spørge noget om Lives træ hvilken slags frugt var det mon Æble pære
eller figen.
Jeg mener at det var et figentræ og ikke nogle krimskrams.

--
Med Kærlig hilsen Fra Børge.
www.nydheder.subnet.dk www.oplevjesus.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-04-02 14:07

"Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> for at spørge noget om Lives træ hvilken
> slags frugt var det mon

Det står der ikke noget om i Bibelen.

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 16-04-02 14:32

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> skrev i en meddelelse
> "Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Det står der ikke noget om i Bibelen.

Nej det gør der er ikke.
Min religions lære mener at det er en figentræ for den har i alle andre
religioner en religiøs betydning der for spørgsmålet.

Fra : Corax

Dato : 16-04-02 19:42

Sådan som jeg har forstået det med teorien om fignen, så går det simpelthen
ud på, at Jødedommen er opstået hvor den nu engang er opstået, og derfor
handler jødiske myter om de ting, der fandtes i området, og som de kendte
fra de nærmeste omgivelser. Derfor tales der f.eks. om løver og lam, men
ikke pingviner og isbjørne. Fignen er en frugt der hører hjemme i området,
hvorimod æbler f.eks. ikke gør det.

Man kan også tilføje, at figner selvfølgelig ikke har en rolle, eller en
lignende rolle, "i alle andre religioner". Bl.a. er der jo mange samfund,
der aldrig havde hørt om figner, da deres religiøse forestillinger opstod.

- Corax

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-04-02 14:16

"Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> writes:

> for at spørge noget om Lives træ hvilken slags frugt var det mon Æble pære
> eller figen.
> Jeg mener at det var et figentræ og ikke nogle krimskrams.

Jeg mener, at det var et skumfidustræ. I paradiset vokser der nemlig
skumfiduser på alle træer.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-04-02 14:18

pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Jeg mener, at det var et skumfidustræ. I paradiset vokser der nemlig
> skumfiduser på alle træer.

Altså undtagen palmerne, selvfølgelig. Der vokser der jo selvfølgelig
skumbananer.

I klaser.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Girlie

Dato : 16-04-02 14:53

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Altså undtagen palmerne, selvfølgelig. Der vokser der jo selvfølgelig
> skumbananer.
>
> I klaser.

*G* Uuhhm...glæder mig allerede:)

Fra : IChThYS

Dato : 16-04-02 16:05

Egentlig ret dejligt, at en streng som denne også kan være useriøs. Jeg
glæder mig til Himlen. Det bliver fedt...

Jesus sagde: Jeg kommer snart.

Jeg tror, han mente det. Er I klar til at komme med mig i Himlen?

IChThYS

Fra : Stefan Holm

Dato : 16-04-02 18:17

"IChThYS" <ichthys@e-mail.dk> writes:

> Egentlig ret dejligt, at en streng som denne også kan være useriøs.

Der er intet useriøst ved skumbananer!

--
"A sarcasm detector, that's a *real* useful invention."

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-04-02 18:49

"Stefan Holm" <stefan@aub.dk> skrev i en meddelelse

> Der er intet useriøst ved skumbananer!

Kun en smule "useriøst" set i forhold til gruppen formål, men dog
befriende

Fra : IChThYS

Dato : 16-04-02 16:04

Der står ikke noget om frugten på hverken Livets træ eller Kundskabens
træ...

IChThYS

Fra : MartiN

Dato : 16-04-02 21:51

"IChThYS" skrev:

>Der står ikke noget om frugten på hverken Livets træ
> eller Kundskabens træ...

Men står der slet ikke noget om, hvad man skal hænge
på juletræet? -Egentlig for dårligt!..

Det sande vingummitræ synes jeg, de talte om i skolen.
Og var det ikke stridens æble, der stod på katederet?..

Fra : MartiN

Dato : 17-04-02 13:54

On Tue, 16 Apr 2002 14:50, MartiN draw:

> <¤>
> <¤> <¤>
> <¤>
> <¤> <¤> <¤>
> <¤> <¤> <¤> <¤> <¤> <¤>
> <¤> <¤> <¤>
> <¤>
> <¤>
> <¤>
> <¤>
> <¤> <¤>
> <¤>

Jeg havde vel min skepsis mht. om det her ville
fremtræde ligedan på hver en skærm -idet jeg
ved selvsyn har konstateret, det afhænger en
del af den 'personlige indstilling' -altså hvad
angår valg af skrifttype m.v. Nu prøver jeg at
skifte om til 'Ariel'...

Men skulle nogen herom være i tvivl kan jeg
dertil føje, at det ret klart fremstår som et kors
i sin 'originale' form.

Apropos dette symbol:
"Ved al Forvandling må der være et fast Punkt,
som Forvandlingen kan henføres til, ellers er en
bestemt Orden ikke mulig; Alt vil istedet opløses
i kaotisk Bevægelse."..

"Det *arkimediske punkt må fastsættes; det kræver
altid et valg og en beslutning. På stedet opstår et
koordinatsystem i hvilket alt andet kan indordnes."..

(*Jeg antager -dog uden at have fået det bekræftet-
at begrebet hentyder til skæringspunktet mellem
akserne i koordinatsystemet.)

"Ved verdens begyndelse, som ved tænkningens
begyndelse, står derfor beslutningen om fastsættelsen
af dette forbindelsespunkt."..
:Forvandlingernes Bog, s. 264-65:

"Naturligvis er forudsætningen for dette valg troen på,
at verden i sidste instans er en stuktur af ensartede
relationer -at den er et kosmos og ikke et kaos.
Denne tro (ide, teori, hypotese) er grundlaget for den
(old-) kinesiske filosofi -som for al Filosofi overhovedet."

--
Mvh, pmn.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 17-04-02 21:31

dangold@mail.dk (MartiN) mælte sligt:

>On Tue, 16 Apr 2002 14:50, MartiN draw:

>Men skulle nogen herom være i tvivl kan jeg
>dertil føje, at det ret klart fremstår som et kors
>i sin 'originale' form.

Sådanne ting ser altid meget forskellige ud på forskellige computerskærme, alt
efter hvilken skrifttype og -størrelse der anvendes på den enkelte computer.
Derfor kan det ikke nytte noget at ens tegning er nok så flot og regelret
efter ens egne indstillinger, da den vil se anderledes ud med enhver anden
indstilling. Af samme grund er det udbredt praksis at man i sådanne tilfælde
vælger at bruge en fixed-width font, dvs. en font, hvor alle tegn (mellemrum
inklusive) har samme bredde (som f.eks. Courier New, Lucide Console osv.), da
"tegningen" da vil have de samme proportioner for enhver anden, der også
bruger en fixed-width font. Kvalitetsnewsreadere indeholder muligheden for
ganske nemt at få vist ethvert indlæg i fixed-width. Dit kors skal i en
fixed-width font se cirka således ud:

<¤>
<¤> <¤>
<¤>
<¤>
<¤> <¤> <¤>
<¤> <¤> <¤> <¤> <¤> <¤> <¤> <¤>
<¤> <¤> <¤>
<¤>
<¤>
<¤>
<¤>
<¤>
<¤>
<¤>
<¤> <¤>
<¤>

> [...]

>(*Jeg antager -dog uden at have fået det bekræftet-
>at begrebet hentyder til skæringspunktet mellem

Et arkimedisk punkt er et urokkeligt punkt, hvor man kan stå fast og overskue
alt det foranderlige. Archimedes skal have udtalt: "Giv mig et fast punkt,
hvor jeg kan stå, og jeg skal dreje jorden."

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Hey...have you ever noticed that the Crossing the Desert is a lot like
the Unblinking Eye. And it's _exactly_ like the Wreck of the Hesperus."

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-04-02 00:17

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> writes:

> Et arkimedisk punkt er et urokkeligt punkt, hvor man kan stå fast og overskue
> alt det foranderlige. Archimedes skal have udtalt: "Giv mig et fast punkt,
> hvor jeg kan stå, og jeg skal dreje jorden."

Faktisk sagde han "Giv mig et fast punkt og en hulens stor
gaffeltruck, og jeg skal dreje jorden.", men som så ofte før gik noget
tabt på grund af en uforstående skriver (ganske som med det 11. bud
"Undgå at lytte til musik i hovedtelefoner, når du kører i S-Tog, for
at det må gå dig vel og du må vinde menneskers anseelse", der blev
udeladt fordi Moses ikke forstod det.)

--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))

Fra : MartiN

Dato : 18-04-02 03:20

On 18 Apr 2002 01:16, Peter B. Juul wrote:

>"Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."

Det er nu aldrig af vejen med lidt seriøs feed back.
Har du overvejet, om der skulle have stået fools?

Nå, godt ord igen -vi skal jo ikke slå Rasmus i
gulvet med spøgelseshistorier. Men her du ellers
nogen med hellige spøgelser kunne vi nok tåle
lidt mere...
--
Mvh, pmn.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-04-02 11:23

dangold@mail.dk (MartiN) writes:

> Det er nu aldrig af vejen med lidt seriøs feed back.
> Har du overvejet, om der skulle have stået fools?

Øh..?

Var det et forsøg på at fornærme mig eller kender du bare ikke nok til
Usenet-lore?

Fra : MartiN

Dato : 18-04-02 11:43

Peter B. Juul skrev

> "Var det et forsøg på at fornærme mig eller
> kender du bare ikke nok til Usenet-lore?
> O/ \O
Hverken eller...
Du får et ekstra gæt!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-04-02 13:43

"MartiN" <dangold@mail.dk> writes:

> Hverken eller...
> Du får et ekstra gæt!

OK. Så var det en fisk.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : MartiN

Dato : 19-04-02 11:27

On 18 Apr 2002 14:43, (Peter B. Juul) wrote:

>OK. Så var det en fisk.

Ja, dét lyder mere sandsynligt...
Jeg ville nok snarere have sagt fugl;
men bare den kan flyve, så kommer