Grabberkort/tv-in/out
Fra : Mikael

Dato : 16-04-02 13:45

Hejsa Alle!

Jeg kunne godt tænke mig at kunne overføre billeder fra
video/antennekabel/hi8 til min computer, altså en eller anden form for
grab, hvorefter det skal kunne redigeres, og så sendes tilbage til TV/VCR.

Kvaliteten skal være et sted mellem VHS og S-VHS.
Fjernbetjening er ligegyldigt.
Og så må det selvfølgeligt ikke koste .........for meget!

Håber der er nogen der gider hjælpe mig

mvh.

Mikael

PS.:Jeg har allerede et GF3 så jeg ønsker ikke at købe et nyt grafikkort.

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 17-04-02 11:26

Jeg leder selv efter det samme.

I et indlæg et andet sted her i gruppen fandt jeg dette link:

http://www.videorediger.dk/Video_kort.htm

Specielt Pinnacles DV500 Plus ser spændende ud, da
det både har digital og analog indgange. Det koster dog
8000+

Jeg håber der er andre der kender til billigere kort?

Fra : Mikael

Dato : 20-04-02 12:05

Er der virkeligt ingen der kan give os nogle gode råd??

Jeg har kigget på toms hardware, men der er ikke meget om videokort i den
prisklasse jeg ønsker, men der må der være nogen der har ertaring med
dette, og som kan "poste" et par hjælpende ord.

Det er pt. følgende kort jeg overvejer, men har ikke den fjerneste ide om
hvad jeg skal kigge på.

Hauppauge:
WinTV Theater 1280x1024 / PCI 1.158 kr.
WinTV-DVB-S 1280x1024 / PCI 2.088 kr.
WinTV PVR 1280x1024 / PCI 2.200 kr.

Pinnacle Systems:
Studio DC10 Plus 768X576 / PCI 1.580 kr.

Håber I vil hjælpe

Mikael

jsth@tdcinternet.dk (Jesper Thomsen) wrote in

Fra : Peter Holm

Dato : 21-04-02 18:23

hejsa,
jeg leder selv efter et lignende kort, og er også i tvivl. Men der er her
http://www.vcdhelp.com/ du skal lede efter info.

Peter