PCI grafikkort i Performa 6400
Fra : Ole Axelsen

Dato : 16-04-02 12:41

Jeg sidder med en Performa 6400, hvor jeg gerne ville kunne koble en lidt
bedre skærm til, end den gamle 13" Apple skærm den kører med lige nu. Til
det formål troede jeg bare jeg kunne smække et PCI grafikkort i og, at det
så ville virke. Når jeg starter maskinen kommer der kortvarigt lys i lampen
på skærmen, men der kommer ikke billede. Efter et par sekunder eller tre,
går skærmen tilbage i powersave og lampen blinker igen.
Kan det slet ikke lade sig gøre? eller skal det være en bestemt type
grafikkkort?

Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 16-04-02 13:11

In article <3cbc0db5$0$235$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Ole Axelsen" <oleaxelsen@mail.dk> wrote:

> Kan det slet ikke lade sig gøre?

joda

> eller skal det være en bestemt type grafikkkort?

Ja: et kort mac kort med mac firmware (open firmware), du har sikkert
forsøgt dig med et kort med PC firmware (bios).

Fra : Ole Axelsen

Dato : 16-04-02 13:29

"Morten Reippuert" <spam@reippuert.dk> skrev i en meddelelse

> Ja: et kort mac kort med mac firmware (open firmware), du har sikkert
> forsøgt dig med et kort med PC firmware (bios).

Ja, det er rigtigt. Et S3 Trio, som har været brugt i PC. Jeg har aldrig
forsøgt at flashe et grafikkort, og ved heller ikke, om det kan lade sig
gøre, men jeg tror da jeg vil prøve, om der findes noget firmware der kan
bruges.

Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 16-04-02 13:41

In article <3cbc191a$0$26573$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]

> gøre, men jeg tror da jeg vil prøve, om der findes noget firmware der kan

jeg vil spare dig for en masse tid: der findes ingen firmware til
kortet. køb et mac kort, eller et V3 kort som kan flashes.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 16-04-02 14:03

> [...]

> jeg vil spare dig for en masse tid: der findes ingen firmware til
> kortet. køb et mac kort, eller et V3 kort som kan flashes.

Tak for det. Jeg har været på udkik, og har da ganske rigtigt heller ikke
fundet noget. Hvis jeg skal ud og købe nyt/andet hardware, vil det vel
egntlig være billigere at finde en adapter, så jeg kan koble en almindelig
VGA skærm til det eksisterende grafikkort. Ydelsen er ikke væsentlig så det
indbyggede er godt nok.

Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-04-02 03:30

Hej Ole

Helt klart... En adapter kan fås til ca. 100-150kr., og så kan du bruge en
ganske alm. VGA eller SVGA skærm på den. Men den har kun 1mb VRAM og den kan
ikke opgraderes, så du kan kun få 800x600 i skærmopløsning i tusinder af
farver.. Og 256 farver i 1024x768.

Ole Axelsen wrote:

> [...]
> VGA skærm til det eksisterende grafikkort. Ydelsen er ikke væsentlig så det

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Ole Axelsen

Dato : 17-04-02 11:41

Ole Axelsen wrote:

> Hvis jeg skal ud og købe nyt/andet hardware, vil det vel
> egntlig være billigere at finde en adapter, så jeg kan koble en almindelig

Det er også ganske udmærket. Jeg skal hverken spille eller køre andet der
kræver meget af grafikken. I virkeligheden skal jeg ikke bruge den til så
meget andet end at lære lidt om det grundlæggende ved Mac. Eller rettere,
hvordan den fungerer i samspil med PC'er.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.