kopiering af TStringGrid ???
Fra : Aki

Dato : 16-04-02 11:45

hej allesammen !!

er der nogen af jer der ved hvordan man kan markere en del af en
StringGrid og kopiere den ??

enkelte linjer er ikke noget problem at kopiere.....men problemet opstår
når det er flere.

er det "CellRect" jeg skal bruge ??

eller er jeg nødt til at kopiere over i en tom StringGrid først, for så
at kopiere det tilbage igen ?

håber de er nogen der ved hvad jeg skal gøre

Aki

http://www.kandu.dk/

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 16-04-02 13:25

"Aki" <Aki.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:6dTu8.32277

> er der nogen af jer der ved hvordan man kan markere en del af en
> StringGrid og kopiere den ??

Brug selection - det indeholder koordinaterne for de valgte celler i
grid'et.

> enkelte linjer er ikke noget problem at kopiere.....men problemet opstår
> når det er flere.

Hvad mener du med at kopiere? Du vil vel have strengene der er valgt? Måske
som nedenstående, der kopierer alle valgte celler over i en TStringList :

var T :TStringList;
x,y : integer;
s : string;
begin
T:=TStringList.create;
for x:=stringgrid1.selection.Left to stringgrid1.selection.Right do
begin
for y:=stringgrid1.selection.Top to stringgrid1.selection.Bottom do
begin
s:='('+inttostr(x)+','+inttostr(y)+')'+stringgrid1.cells[x,y];
T.add(s);
end;
end;
end;