plantning af lyng
Fra : Gert

Dato : 16-04-02 11:12

Hejsa

jeg er i et svagt øjeblik kommet til at købe mig nogle lyngplanter med
navnet "Erica Hybrid"
nu er jeg så kommet i tvivl om hvilken jord der er bedst til dem??
og de skal jo snart plantes ud.
gode råd modtages med glæde, så gården som hedder Lynghøj, kan få sig en
rigtig Lyng Høj

Med Venlig Hilsen

Gert Ringholm Møller

Fra : berbeck

Dato : 16-04-02 12:21

"Gert" <locate@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Med Venlig Hilsen
>
> Gert Ringholm Møller
>
>Lyng er surbundsplanter. På heden kan Ph-værdien være helt nede på 4-5.
Måske har du på din gård adgang til mosejord, som er fortrinlig til
formålet, eller du kan blande masser af grannåle i alm. muld. Ellers kan
alternativet være at købe sække med rhododendronmuld i havecentret.

Hilsen Else