Britisk 80'er music
Fra : Lord Nikon

Dato : 15-04-02 23:54

Jeg søger en masse navne, på sange jeg ikke rigtig ved hvad hedder. Sange
lidt hen i samme klasse som madness - Our House. Rigtige klassikere fra
80'erne...

Fra : Lord Nikon

Dato : 16-04-02 00:05

Specielt navnet på et band. Teksten går hen af.... If your blue and you
don't know where to go to, why don't you go where fashion sit's, putting on
the rich, tror jeg nok de synger. Musik hen af det.

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 16-04-02 00:52

"Lord Nikon" <lord.nikon@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
on
> the rich, tror jeg nok de synger. Musik hen af det.

Falco : Puttin' on the Ritz .............

--
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Fra : Michelle

Dato : 16-04-02 06:03

"Flying Hotdogs" <info@[nospam]flyinghotdogs.dk> wrote in message

> "Lord Nikon" <lord.nikon@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> on
>
> Falco : Puttin' on the Ritz .............

Nope.

Taco - Puttin' On the Ritz :)

Fra : rasmus carlsen

Dato : 16-04-02 09:30

"Michelle" <super@tanker.net> skrev i en meddelelse

> "Flying Hotdogs" <info@[nospam]flyinghotdogs.dk> wrote in message

> Nope.
>
> Taco - Puttin' On the Ritz :)

yes: det var Taco ... Falco sang Amadeus ... ik?

Fra : Torben Larsen

Dato : 16-04-02 10:04

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message

> yes: det var Taco ... Falco sang Amadeus ... ik?

Var det ikke (også) ham med Der Kommisar ?
--
Torben
http://www.petitiononline.com/warcrime/

Fra : rasmus carlsen

Dato : 16-04-02 10:55

"Torben Larsen" <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message

> Var det ikke (også) ham med Der Kommisar ?
> --

det tror jeg - uden at ville lægge knolden på blokken

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 16-04-02 11:52

> det tror jeg - uden at ville lægge knolden på blokken

Jowda. Og "Jeannie" (SP?) Om hende pigen, der har tabt sin sko...

Han kommer forresten ikke til at ride på 80'er-revival'en. Han blev dræbt i
en bilulykke en gang i 90'erne...

--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Fra : Lars B.

Dato : 16-04-02 18:21

In article <3cbc0268$0$78761$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
bces@adslhome.dk says...

> Jowda. Og "Jeannie" (SP?) Om hende pigen, der har tabt sin sko...

Der Kommissar er også lavet af After The Fire i 1982, i øvrigt en feeed
version.

--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Michelle

Dato : 16-04-02 15:15

"Torben Larsen" <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com> wrote in message

> "rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message

> Var det ikke (også) ham med Der Kommisar ?

Falco sang both Der Kommisar and Amadeus. But maybe you know that. :) btw
he's not Britisk hehe he's from Austria!

Fra : Rhythm

Dato : 16-04-02 19:28

"Michelle" <super@tanker.net> skrev i en meddelelse

> "Flying Hotdogs" <info@[nospam]flyinghotdogs.dk> wrote in message

> Nope.
>
> Taco - Puttin' On the Ritz :)

Og det er ikke britisk, men derimod tysk.
Taco er nemlig tysker

Fra : Michelle

Dato : 16-04-02 20:30

"Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk> wrote in message

> "Michelle" <super@tanker.net> skrev i en meddelelse

> you
> putting

> Og det er ikke britisk, men derimod tysk.
> Taco er nemlig tysker

I didn't know he was German. Taco is a mysterious guy! I don't even think he
released an album? hehe but hey I wasn't the one to throw him in a British
music thread. :)

Fra : Lars B.

Dato : 16-04-02 21:23

In article <a9hu6g$3e6uf$1@ID-72111.news.dfncis.de>, super@tanker.net
says...

> I didn't know he was German. Taco is a mysterious guy! I don't even think he
> released an album? hehe but hey I wasn't the one to throw him in a British
> music thread. :)

Han udgav i hvertilfald et album: "After Eight" i 1983, og han havde
intet mindre end 2 hits: "Puttin' On The Ritz" og "Singing In The Rain"

Førstnævnte blev dog det største!

Fra : Uffe Holst

Dato : 16-04-02 22:09

In an article of 16 Apr 2002 Michelle wrote:

> I didn't know he was German. Taco is a mysterious guy! I don't even think he
> released an album? hehe but hey I wasn't the one to throw him in a British
> music thread. :)

I know Taco released at least one album, though I doubt it was any good,
except for "Puttin' on the Ritz".

--
Uffe Holst

Fra : Rhythm

Dato : 17-04-02 13:39

> [...]
he
> released an album? hehe but hey I wasn't the one to throw him in a British

Taco did release an album, in fact 3:

Puttin on the ritz (2000 release)
Best of Taco (2001 release)
Greatest hits: Puttin on the ritz (original 80´s album)

But when you look at the track listing, they look the same.
He has not made a new track since the first album, he is stuck in the 80´s

Rhythm

Fra : Lars B.

Dato : 17-04-02 15:12

In article <a9jqai$2jvc$1@news.cybercity.dk>, hjemstedet@SLETyahoo.dk
says...
> [...]
>
> But when you look at the track listing, they look the same.
> He has not made a new track since the first album, he is stuck in the 80´s

Nu er opfattelsen af hvad et album er jo forskellig, men jeg mener ikke
at Taco udgav 3 albums, da de to sidstnævnte er psamlingsalbums.
(opsamlet fra een plade!!!)

Hvis man checker med allmusic.com lister de også albums og
opsamlingsalbums hver for sig.

Fra : Familien Rohde

Dato : 16-04-02 16:16

Et par andre travere fra dengang er Men Without Hats med Safety Dance,
Culture Club med Do You Really Want To Hurt Me, Baltimore med Tarzan Boy (og
Woody Boogie). I det hele taget kom der meget fed musik i firserne -
persoonligt kan jeg bedre lide det mere eksperimenterende (det var det
dangang); Soft Cell, Yazoo oma. Skørt at tænke på hvor populært noget var
bare det hed noget med "digital" (læg mærke til at de siger dette i starten
af Hey You med The Rock Steady Crew). De første spillekonsuller til TV kunne
ikke en skid, men folk sad oppe hele natten og blev skæve o hovederne at de
ensformige dyt-dyt lyde - og ikke noget med hi-score eller next level her:
man kunne vælge mellem kampvogne eller ping-pong. Den lader vi stå et
øjeblik

--
Med venlig hilsen Søren Rohde
www.tech-care.dk/rohde

Fra : Michelle

Dato : 16-04-02 20:36

"Familien Rohde" <fam_rohde@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Et par andre travere fra dengang er Men Without Hats med Safety Dance,

I'm assuming 'one hit wonder' is the theme. Or maybe it's 'classic' 80's
hits? But even though Men Without Hats only had one hit (at least in the US)
they had more in Canada such as Pop Goes the World and Moonbeam but MWH are
really great. One of my favorite bands! Trust me! Their demos
(especially) remind me of the fantastic Kliche/early Brian Eno!

> Culture Club med Do You Really Want To Hurt Me, Baltimore med Tarzan Boy
(og
> Woody Boogie).

Sadly Baltimora did only make one good song! :o/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-04-02 11:55

Hej Lord Nikon

Taco = Putting on the ritz