Erann D. Drori (aka Erann DD), ærgeligt!
Fra : Andrew

Dato : 02-02-01 18:27

Hej

Jeg synes simpelthen at det er SÅ ærgeligt at Erann DD er blevet en
popdreng.
Han lavede det fedeste, mest lækre og usandsyneligt dejlige musik med
Drori/Hansen Furniture og Zapp Zapp, men nu er han hoppet på poptoget og
laver nu (måske hårdt sagt, men) MAINSTREAM musik, som ligner meget af det
andet på markedet.

Jeg synes at det er enormt ærgeligt at han ikke blev ved med at lave det der
funky/jazz musik, det er SÅ sejt.

Jeg opfordrer jeg alle til at låne Drori/Hansen Furniture´s CD ved navn
"Family" og Zapp Zapp´s cdér de er for cool´e!

Hilsen

Anders

--
- - -

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 02-02-01 18:31

On Fri, 2 Feb 2001 18:26:43 +0100, Andrew wrote:

> Jeg synes simpelthen at det er SÅ ærgeligt at Erann DD er blevet en
> popdreng.

Jeg kan ikke høre forskel på før og nu

Mvh.

--
"So, this is the final album of the evening Adam Sjøgren
for the Grammy of the album of the year!" asjo@koldfront.dk

Fra : Flemming

Dato : 02-02-01 19:09

On 02 Feb 2001 18:30:30 +0100 asjo@koldfront.dk (Adam Sjøgren)
wrote in dk.kultur.musik:

> Jeg kan ikke høre forskel på før og nu

Jeg kan nu godt høre at han er blevet mere poppet, men jeg syntes alligevel
at hans seneste album er ganske udmærket, jeg kan især godt lide hans
version af Boris Gardiner's gamle 80'er hit 'I wanna wake up with you'...

+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Fra : John K

Dato : 02-02-01 20:10

> Jeg synes simpelthen at det er SÅ ærgeligt at Erann DD er blevet en
> popdreng.

Hvorfor?

> [...]
> laver nu (måske hårdt sagt, men) MAINSTREAM musik, som ligner meget af det

Det nye album er da efter min mening bedre end det der blev lavet i
app zapp tiden.

> Jeg synes at det er enormt ærgeligt at han ikke blev ved med at lave det
der
> funky/jazz musik, det er SÅ sejt.

Det syntes han (og mange andre) sikkert ikke. Hans nye album sælger rigtig
godt.

Mvh

John K

Fra : "

Dato : 02-02-01 21:16

"John K" <sydfynsfm@hotmail.com> wrote in message
> der
>
> Det syntes han (og mange andre) sikkert ikke. Hans nye album sælger
rigtig
> godt.

Øhm, har salgstal noget med kvalitet og musisk hengivenhed at gøre?

Mvh.
Benjamin Bach

Fra : John K

Dato : 02-02-01 22:03

> det

> rigtig
>
> Øhm, har salgstal noget med kvalitet og musisk hengivenhed at gøre?

Hvem har skrevet noget om det?

Mvh

John K

Fra : "

Dato : 04-02-01 01:18

> Hvem har skrevet noget om det?

D - I - G

Citat:

"Hans nye album sælger rigtig godt."

Hvis det ikke er et argument for hans "nye kvaliteter og bedre
musikstil", kan jeg virk'lig ikke se, hvad det skulle ha' med
sammenhængen
at gøre.

Mvh.
Benjamin Bach

Fra : Andrew

Dato : 04-02-01 16:27

>Det syntes han (og mange andre) sikkert ikke. Hans nye album sælger rigtig
godt.

Det har du da vist!

Fra : John K

Dato : 04-02-01 17:30

> godt.

> Det har du da vist!

Hvor ?

Fra : Andrew

Dato : 04-02-01 20:57

> Hvor ?

HER:

Det syntes han (og mange andre) sikkert ikke. Hans nye album sælger
rigtig godt.

Du skriver at mange andre IKKE syntes at det er ærgeligt at han ikke blev
ved med at lave funky/jazz musik! Og du begrunder det med at "Hans nye album
sælger rigtig godt".

!!!!!

>Øhm, har salgstal noget med kvalitet og musisk hengivenhed at gøre?
skriver <tagman>

svarer DU

DET HAR DU
svarer JEG

Jeg gentager:
Du skriver at mange andre IKKE syntes at det er ærgeligt at han ikke blev
ved med at lave funky/jazz musik! Og du begrunder det med at "Hans nye album
sælger rigtig godt".

Har du svært ved at se det!?!?!

Anders

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 05-02-01 12:11

"Andrew"
> Du skriver at mange andre IKKE syntes at det er ærgeligt at han ikke blev
> ved med at lave funky/jazz musik! Og du begrunder det med at "Hans nye album
> sælger rigtig godt".

Det er da også rigtigt nok: Der er mange andre, der synes godt om hans nye
plade, og som ikke er kede af stilskiftet. F.eks. mig. Og John K. Og mon ikke
en hel del af dem, der har købt hans plade, er blandt dem også? Det behøver
man skam ikke at blive så sur over.

PS: Nu har jeg godt nok ikke hørt nogle af hans albums helt, men er jazz en passende
beskrivelse for hans tidligere arbejde? Den gamle You'd Better Believe har da ikke
meget med jazz at gøre. Desuden finder jeg da netop også noget af hans nye *funky*.

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : John K

Dato : 05-02-01 17:08

> Det syntes han (og mange andre) sikkert ikke. Hans nye album sælger
> rigtig godt.

Og.... det gør det også.

> Du skriver at mange andre IKKE syntes at det er ærgeligt at han ikke blev
> ved med at lave funky/jazz musik! Og du begrunder det med at "Hans nye
album
> sælger rigtig godt".

Nej... det skriver jeg ikke. Citer venligst korrekt.

> skriver <tagman>

Nej, og det skriver jeg heller ikke noget om.

> svarer DU
>
> DET HAR DU
> svarer JEG

Jeg er stadig ikke enig.

> Du skriver at mange andre IKKE syntes at det er ærgeligt at han ikke blev
> ved med at lave funky/jazz musik! Og du begrunder det med at "Hans nye
album
> sælger rigtig godt".

Ja, og jeg skriver stadig ikke noget om kvalitet.

> Har du svært ved at se det!?!?!

Ja, hvor skriver jeg kvalitet??????

Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet at det er bedre kvalitet. Bare at
mange bedre kan lide hans nye stil. Incl. mig selv.

Mvh

John K

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 05-02-01 14:20

d. 02/02/01 21:16 skrev <tagman> på tagman@mobilixnet.dk i artiklen
fAEe6.24013$l57.1073389@news000.worldonline.dk:

> Øhm, har salgstal noget med kvalitet og musisk hengivenhed at gøre?
Well, noget må man jo formode, at de har med hinanden at gøre: Man må da gå
ud fra, at folk køber en plade, fordi de synes om musikken. Altså fordi de
synes, at den er af "høj kvalitet". Så, jo...

Desuden er det på sin vis også en kvalitet ved musik, at man ved, at andre -
helst andre man på en eller anden måde respekterer - lytter til den samme
musik, som man selv lytter til. På den måde kan musik give fornemmelsen af
fællesskab omkring et eller andet. Så selve det, at en plade sælger i et
vist kvantum og afspilles meget i offentlige medier, kan på sin vis forøge
dens kvalitet: Altså være med til at skabe og opbygge fornemmelsen af
fællesskab ved lytningen til musikken.

Det er vel også en af grundene til, at man gerne vil promovere den musik,
man selv lytter til - f.eks. her i nyhedsgruppen.

En plades popularitet kan således også være med til at give den en aura af
"betydningsfuldhed", som man godt kan hævde ikke ligger i "musikken selv",
men skabes af medier, reklamer og af de tusindvis af lyttere, der kan lide
musikken. Men på den anden side kan man så også spørge, om oplevelsen af
"kvalitet" ikke altid hænger sammen med musikkens sociale placering.

Nå, bare lidt strøtanker, som ikke er helt gennemtænkte og velformulerede...

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen