2D kort til 2-300 kr.
Fra : Finn I

Dato : 15-04-02 21:43

Hej, jeg er på jagt efter et grafikkort, som udelukkende skal bruges til 2D.
Jeg har i den forbindelse tænkt på at købe et brugt Matrox G200, for sådan
en har jeg engang haft, og det var bare suverænt (dengang).

Men er der andre kort i den prisklasse, som giver et lige så klart billede?

--
Best Regards
Finn

Remove "2" in mail for reply

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-04-02 22:11

"Finn I" <f12@minemail.dk> skrev:
> Matrox G200 [snip]
> Men er der andre kort i den prisklasse, som giver et lige
> så klart billede?

Narj, kommer dog an på hvad et G400 står i...

/Mikael

Fra : H3nrik V!

Dato : 16-04-02 08:06

"Finn I" <f12@minemail.dk> wrote in message
> [...]
> en har jeg engang haft, og det var bare suverænt (dengang).
>
> Men er der andre kort i den prisklasse, som giver et lige så klart

Nope... Matrox kortene er suveræne. IMHO kan et gammelt Millenium eller
Millenium II sagtens følge med på 2D-siden...! Er det et PCI-kort, du skal
bruge? For så skal du passe på, folk tror de er guld værd (det er de nok
også desværre...)

/H3nrik!

Fra : Finn I

Dato : 16-04-02 18:42

> Nope... Matrox kortene er suveræne. IMHO kan et gammelt Millenium eller
> Millenium II sagtens følge med på 2D-siden...!
Det du siger er altså at et G200 er bedre end f.eks. TNT2 som jo også kan
fåes i den prisklasse.
Hvis man nu (på et senere tidspunkt) vil ha' maskinen til at vise film kan
det så lade sig gøre med en G200 (Divx og/eller DVD)

> Er det et PCI-kort, du skal
> bruge? For så skal du passe på, folk tror de er guld værd (det er de nok
> også desværre...)

Nej det er bare et alm AGP