IMEI nummer = garanti ?
Fra : Morten Utzon

Dato : 15-04-02 19:14

Jeg er blevet tilbudt at købe en Nokia 6310 af en som har fået den via sit
arbejde. Der medfølger ikke noget garanti bevis eller org. kvittering, men
sælger siger at garantien automatisk køre via IMEI nummeret så jeg bare skal
indlevere til et serviceværksted der har med Nokia at gøre.
Er dette rigtigt? eller er der nogen der kan henvise mig til et værksted der
kan be/afkræfte dette.

På forhånd tak.
/Morten

Fra : Nick Christensen

Dato : 15-04-02 19:42

> sælger siger at garantien automatisk køre via IMEI nummeret så jeg bare
> skal indlevere til et serviceværksted der har med Nokia at gøre.

Det er da et forsøg værd. En 6310 er jo så ny stadig, så den faktisk ikke
kan være uden for garantien.

http://www.teleservice.com/DK-Index/dk-index.html

Fra : Benjamin Andersen

Dato : 15-04-02 21:37

On Mon, 15 Apr 2002 20:13:30 +0200, "Morten Utzon" <utzon@pc.dk>
wrote:

> [...]
>sælger siger at garantien automatisk køre via IMEI nummeret så jeg bare skal
>indlevere til et serviceværksted der har med Nokia at gøre.

Jeg har i hvert fald fået softwareopdateret min Nokia flere gange
indenfor garantien uden at fremvise nogen kvittering. De kan på en
eller anden måde se det på telefonen om der er garanti eller ej...

>Er dette rigtigt? eller er der nogen der kan henvise mig til et værksted der
>kan be/afkræfte dette.

Prøv EMTS Lyngby, tlf: 45870336

--
Benjamin

Fra : j-e

Dato : 17-04-02 15:55

> [...]
> indlevere til et serviceværksted der har med Nokia at gøre.
> Er dette rigtigt? eller er der nogen der kan henvise mig til et værksted

Ja det er rigtigt. Man kører bare stregkoden ind, og så kan man se på
computeren hvornår telefonen er produceret og hvornår den er blevet solgt -
om der er garanti på osv.

Hilsen Jan-Erik

Fra : Morten Utzon

Dato : 18-04-02 00:19