Nordea og Mac
Fra : stidsholt@mac.com

Dato : 15-04-02 19:43

Hej gruppe - særligt til Nordea-kunder:

Jeg har netop mailet min bankrådgiver om mine muligheder med Mac og
Nordea. Han foreslår naturligvis noget med VPC eller SoftWindåse, men
nedenstående sætning fra hans svar er nok værd at lægge mærke til for
Mac-kunder i Danmarks og Nordens største pengeinstitut:

»Banken er ved at lave nogle ændringer som skulle gøre det muligt for
også Mac-kunder at bruge netbank .... Denne løsning forventes klar i
slutningen af dette år.«

Mac-hilsen fra Søren

Fra : Morten Reippuert

Dato : 15-04-02 20:38

In article <3CBB1F1C.1010003@mac.com>,
"stidsholt@mac.com" <stidsholt@mac.com> wrote:

> »Banken er ved at lave nogle ændringer som skulle gøre det muligt for
> også Mac-kunder at bruge netbank .... Denne løsning forventes klar i
> slutningen af dette år.«

yep, det er samme besked jeg har fået - De regnede oprindeligt med at
have en løsning klar ved udgangen af 2001, men den levede ikke op til
forventningerene, så de tester stadig videre. jeg er dog 99% sikker på
at de i løbet af et års tid har en mac komnpatibel løsning (læs IE 5.x &
Mac OS X 10.1x)

Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 16-04-02 12:42

stidsholt@mac.com wrote:
> [...]
>
> »Banken er ved at lave nogle ændringer som skulle gøre det muligt for
> også Mac-kunder at bruge netbank .... Denne løsning forventes klar i

WHAT!?

det er sgu da ikke andet end en java applet der bruger swing og vist et
eller andet 3. parts kryterings halløj.. hvor svært kan det være at få
til at køre med mac os X

kludrehoveder.. suk.. tror sgu jeg skifter bank inden de er færdige..
suk .. btw hvilke netbank virker med os X? os 9 er bruger jeg alligevel
ikke..

ulf

Fra : Morten Reippuert

Dato : 16-04-02 13:19

In article <3CBC0E02.6050803@dyregod.dk>,
Ulf Holm Nielsen <doktor@dyregod.dk> wrote:

> det er sgu da ikke andet end en java applet der bruger swing og vist et
> eller andet 3. parts kryterings halløj.. hvor svært kan det være at få
> til at køre med mac os X

pt. bruger nordea (og danske bank) to løsninger, én der bruger java og
active-x samt én der bruger java og javascript. Active-x virker af gode
grunde kun på windåser og pt. er der ingen mac browserer hvor javascript
kan kommunikere med java.

> kludrehoveder.. suk.. tror sgu jeg skifter bank inden de er færdige..
> suk .. btw hvilke netbank virker med os X?

ingen

> os 9 er bruger jeg alligevel ikke..

jydske banke og et par lokalbanker understøttes i Mac OS 9.

Fra : Søren Terp Madsen

Dato : 16-04-02 19:38

> jydske banke og et par lokalbanker understøttes i Mac OS 9.

Ja og så den billigste: NEXTbank (Lån & Spar Banks første netbank)

Søren TM