Basetarget =
Fra : Preben Holm

Dato : 15-04-02 18:55

Er der nogen der kan forklare mig hvad basetarget= betyder, og hvordan
den bruges ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-04-02 19:05

Mon, 15 Apr 2002 17:54:54 GMT, skrev stonefox58@hotmail.com
(Preben Holm):

>Er der nogen der kan forklare mig hvad basetarget= betyder, og hvordan
>den bruges ?

Det bruges mest i forbindelse med frames.

Det bruges til at angive i hvilket vindue et link skal åbne.

F.eks. hvis du har en menu i venstre frame og alle links skal
åbne i main vindue, så indsætter man
<base target="main"> i head, så undgår man at skrive det ved
hvert link.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Per Christoffersen

Dato : 15-04-02 19:14

"Preben Holm" <stonefox58@hotmail.com> wrote in message

> Er der nogen der kan forklare mig hvad basetarget= betyder, og hvordan
> den bruges ?

Jow da:
Det bruges til at sætte en grundtarget for en side. Kunne være navnet på en
frame eller en af standarderne (_blank feks.). På den måde slipper du for at
sætte target på hvert enkelt link, for hvis ikke andet er angivet vil linket
bruge basetargetten..
Snild ting at bruge feks. i en menu, der skal åbne indholdssider i en anden
frame.

/Per