Stearin af vinduer
Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 15-04-02 18:28

Hej NG
Da jeg pustede nogle lys ud sprøjtede der stearin på vinduet og ned i
vindueskarmen. Hvordan får jeg nemmest dette af?
VH LKP

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 15-04-02 19:19

On Mon, 15 Apr 2002 19:28:15 +0200, "Lisbeth Pedersen"
<hh57@mail.strueres.dk> wrote:

>Hej NG
>Da jeg pustede nogle lys ud sprøjtede der stearin på vinduet og ned i
>vindueskarmen. Hvordan får jeg nemmest dette af?
>VH LKP

Jeg kan ikke påstå at have prøvet at fjerne stearin fra vinduer. Men
når jeg kommer ud for et eller andet genstridigt på vinduesglassene
(eksempelvis window color dekorationer), bruger jeg en "skraber" til
et glaskeramisk komfur, altså et håndtag med en art barberblad i.

Hjerteligst
Dorte

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 15-04-02 20:06

Hej
Jamen er fedtet så stadig der? Det er mest det der er problemet.
VH LKP

Dorte R.M. Hansen <dot.ringholm@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:i36mbuc5tkgdgar92g095tsau7q98bunrj@4ax.com...

Fra : 2fast4ever

Dato : 15-04-02 20:26

Bruget noget meget varmt vandt, det virker altid på stearin.

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 15-04-02 20:35

On Mon, 15 Apr 2002 21:05:50 +0200, "Lisbeth Pedersen"
<hh57@mail.strueres.dk> wrote:

Hej Lisbeth.

>Jamen er fedtet så stadig der? Det er mest det der er problemet.

Jeg har som sagt (heldigvis ikke personlig erfaring med stearin på
vinduerne. Men jeg vasker mine vinduer i varmt vand tilsat et skvæt
(eller to) 3 db. salmiakspiritus - og det gælder såvel ruder, som
malede trærammer og lakerede indfatninger/vinduesplader. Det er ikke
særlig "videnskabeligt bevist", men det fjerner langt det meste af,
hvad der sidder af skidt og møg på mine vinduer.

En overgang havde min ældste datter en frygtelig trang til at udfolde
sin kreativitet med farvekridt på glashavedøren. Der tog jeg så et
skrappere middel i brug, nemlig ufortyndet Rense Benzin på en klud.
Det sparede mig en del "knofedt".

Hjerteligst
Dorte

Fra : Peter Holm

Dato : 19-04-02 13:55

rensebenzin fjerner fedt

Fra : Torben Borre Larsen

Dato : 19-04-02 15:12

phc@mail1.stofanet.dk writes:
>rensebenzin fjerner fedt

.... men lad være med at drikke det!

(undskyld, jeg kunne ikke lade være) -:)

Venlig hilsen
Torben Borre Larsen
[torben@dui.dk] [www.dui.dk]