copyright på hjemmesider
Fra : N2000

Dato : 15-04-02 16:42

Hej alle.

Når man har udviklet en hjemmeside, for en butik. Findes der så en standard
tekst man kan indsætte som en copyright-tekst/forbehold-tekst? og er det
overhovdet nødvendig at have sådan en tekst på siden?

Jeg tænkte på ting som f.eks. billeder og hvad hvis man har lavet en
trykfejl i prisen osv.

Håber nogen kan hjælpe mig

MVH Peter

Fra : TGD

Dato : 15-04-02 17:54

"N2000" <naked@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tekst man kan indsætte som en copyright-tekst/forbehold-tekst? og er det
> overhovdet nødvendig at have sådan en tekst på siden?

Der er intet i den danske lovgivning der hedder copyright - du tænker på
ophavsretten, - denne er sikret om du skriver det eller ej!

> Jeg tænkte på ting som f.eks. billeder og hvad hvis man har lavet en
> trykfejl i prisen osv.

Altid hav forbehold med på siden, så slipper du for rigtig gale kunder og
krav om at sælge varen til den annoncerde pris - hvis denne ikke er helt
tosset.

Fra : N2000

Dato : 16-04-02 19:48

Hej igen

> Altid hav forbehold med på siden, så slipper du for rigtig gale kunder og
> krav om at sælge varen til den annoncerde pris - hvis denne ikke er helt
> tosset.

Er det nok at have forbehold-teksten et sted på hele sitet, eller skal det
være på alle sider?

MVH Peter

Fra : TGD

Dato : 16-04-02 20:11

> Hej igen

> Er det nok at have forbehold-teksten et sted på hele sitet, eller skal det
> være på alle sider?

I dine handelsbetingelser. Hvilken du skal sørge kunden kan skrive ud, eller
læse før han handler.

www.fs.dk er flinke til at hjælpe med div. regler.

Fra : N2000

Dato : 17-04-02 00:34

Hej

> I dine handelsbetingelser. Hvilken du skal sørge kunden kan skrive ud,
eller
> læse før han handler.
>
> www.fs.dk er flinke til at hjælpe med div. regler.

1000 tak for hjælpen.