Olie på hvide Gixxer fælge 8(
Fra : Hans Thulin

Dato : 15-04-02 16:50

Hvordan får man let sine kædeolie rester af et par Gixxer fælge ?

Til min FØRSTE afvaskning af min FØRSTE mc, vaskede jeg den nænsomt i vand
og sulfo (i mangel af bedre).
Men da jeg kom til fælgene blev de farligt sorte af olie rester som ikke
lige ville komme af (men knofedt fra min små kontor-mus arme 8) )

Hvad er løsningen ?

_____________________
Hans Thulin
'98 Suzuki GSX-R 600

Fra : Jonas Holt

Dato : 15-04-02 17:01

> [...]
> Men da jeg kom til fælgene blev de farligt sorte af olie rester som ikke
> lige ville komme af (men knofedt fra min små kontor-mus arme 8) )

Svaret på dine problemer hedder motor-rens og kan fås på enhver tankstation.
Sidder der noget du derefter ikke kan få af, kan det være bremsestøv - og
det fjernes med fælgrens, som købes på den samme tankstation

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-04-02 17:06

Hans Thulin wrote:

> [...]
> Men da jeg kom til fælgene blev de farligt sorte af olie rester som ikke
> lige ville komme af (men knofedt fra min små kontor-mus arme 8) )

En klud vædet i lampeolie klarer sagerne
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Adam Christensen

Dato : 15-04-02 17:25

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message

> En klud vædet i lampeolie klarer sagerne

= lugtfri petroleum (billigere)

--
Adam
SV650S

Fra : Jacob Knudsen

Dato : 16-04-02 08:27

> = lugtfri petroleum (billigere)
Det er rigtigt, lugtfri petrolium er fantastisk til at fjerne den slags
belægning men PAS PÅ, for petrolium opløser gummi dvs. dæk og slanger mm.
Men bare du er påpasselig kan du sagtens bruge det.

/jacob

Fra : Thomas Jensen

Dato : 15-04-02 17:16

> Hvad er løsningen ?
>
> _____________________

lampeolie eller WD40
Thomas
XJ600s div ´96
"(De fleste) Motorcyklister er lidt klogere "

Fra : Niels Morell

Dato : 15-04-02 17:16

> [...]
> Men da jeg kom til fælgene blev de farligt sorte af olie rester som ikke
> lige ville komme af (men knofedt fra min små kontor-mus arme 8) )

Hej Hans

Lugtfri petroleum, er det bedste og billigste.

Kom det på en piste-flaske, sprøjt det på og lad det virke et par min.
så er det lige til at tørre af.

/Niels
ZX6R (med grønne fælge)

Fra : Jonas Holt

Dato : 15-04-02 17:42

> Kom det på en piste-flaske, sprøjt det på og lad det virke et par min.
> så er det lige til at tørre af.

Piste-flaske?
Er det det samme som en forstøver?

Jeg har en letmetal-sprayflaske med afskruelig top og luftventil i bunden.
Det er den snildeste sprayflaske jeg kender, men jeg har godt nok mest brugt
den til motorrens. Skulle måske prøve og hælde lugtfri petroleum på den? Det
er da ihvertfald billigere.
Hvis der er en spray man bruger meget af, kan sådan en sprayflaske bestemt
anbefales. Toppen skrues af, væsken hældes i, toppen skrues på igen og så
fylder man luft på i bunden af flasken vha. en kompressor. Den flaske jeg
har, virker både når bunden vender nedad og når den vender op.
Jeg fik min bilmekaniker til at købe en til mig efter at jeg havde set den
hos ham. Jeg mener den kostede 150-200, men jeg er ikke helt sikker.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Niels Morell

Dato : 15-04-02 17:53

> Piste-flaske?
> Er det det samme som en forstøver?

Ja det er det, den type du nævner kender jeg godt, den er meget fin,
det er samme type som for et par år siden blev enorm populær til at
sprøjte olie på stegepanden med, så har man fået sådan en i julegave,
og aldrig bruger den alligevel, kan man vel bruge den til petrolum ik´

/Niels

Fra : brian jensen

Dato : 15-04-02 18:24

"Niels Morell" <nemo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sprøjte olie på stegepanden med, så har man fået sådan en i julegave,
> og aldrig bruger den alligevel, kan man vel bruge den til petrolum ik´

nææ det er nok ikke lige den model du tænker på jeg mener ikke man skulle
have en kompressor til at pumpe luft i den lille "madolie forstøver"

Brian GSX-R 750

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-04-02 19:04

Jonas Holt wrote:

> Jeg fik min bilmekaniker til at købe en til mig efter at jeg havde set den
> hos ham. Jeg mener den kostede 150-200, men jeg er ikke helt sikker.

Jeg har også en. Det er blandt andet Berner der har dem, hvis det kan hjælpe.

Ib Jakobsen

Fra : Janus

Dato : 15-04-02 17:58

eller vaskepulver og vand

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-02 22:32

> Til min FØRSTE afvaskning af min FØRSTE mc, vaskede jeg den nænsomt i vand
> og sulfo (i mangel af bedre).

Det siges forøvrigt at sulfo også vasker voks af, så lakken mister det
beskyttende lag..
Det skulle være bedre med hårshampoo (i mangel af bedre) jvf. tidligere tråd
om MC vask...

> Men da jeg kom til fælgene blev de farligt sorte af olie rester som ikke
> lige ville komme af (men knofedt fra min små kontor-mus arme 8) )
>
> Hvad er løsningen ?

Bruger selv WD40 - den tynde oliefilm det efterlader får fælgen til at se så
blank ud
Billig silikone (tror også det er på petroleumsbasis - lugter sån') er også
glimrende.

Men pas på ikke at få noget på bremseskiverne!!!!

--
Jesper
Fazer 600, ikke altid lige ren...