har en andministretor pligt til at overvåg~
Fra : DUdsen

Dato : 15-04-02 15:37

Senariet er et kollegie nætværk med lad os siger 900 potientielle brugere,
alle brugerne ejer selv deres datamat.
Hvad har adniministationen pligt til at vide om den trafik der findes på
nætværket.
Har administratoren f.eks. pligt til at overvåge netværket med henblik på
at finde evt. maskiner der tilader andre at hente ophavsretsligt beskyttet
matriale.
Og kan en administration gøres ansvarligt hvis sådanne fildelings servere
er at finde på kolegiets netværk

Hvilke regler gælder på området og er et kollegie netverk underlagt andre
regeler end dem der gælder for isp'er

P.S. Jeg har intet at gøre med driften af et sådan netværk er bare nysgerig
--
Daniel Udsen <dudsen@gjk.dk>
Køer er gudommlige www.koen.dk

Fra : Henning Makholm

Dato : 16-04-02 01:32

Scripsit DUdsen <dudsen@gjk.dk>

> Hvad har adniministationen pligt til at vide om den trafik der findes på
> nætværket.

Ingenting.

> Har administratoren f.eks. pligt til at overvåge netværket med henblik på
> at finde evt. maskiner der tilader andre at hente ophavsretsligt beskyttet
> matriale.

Nej.

> Og kan en administration gøres ansvarligt hvis sådanne fildelings servere
> er at finde på kolegiets netværk

Hvilken slags ansvar tænker du på?

--
Henning Makholm "`Update' isn't a bad word; in the right setting it is
useful. In the wrong setting, though, it is destructive..."