US trådløs i DK?
Fra : [DK-5000] Tony

Dato : 15-04-02 15:22

I hvilken udstrækning kan det lade sig gøre at bruge sådan en?
Hvad med 900mHz og 2.4gHz?

Tony

Fra : Sørensen

Dato : 15-04-02 18:25

"[DK-5000] Tony" <mynsterman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> I hvilken udstrækning kan det lade sig gøre at bruge sådan en?
> Hvad med 900mHz og 2.4gHz?
>
> Tony

Det først problem er vel at det skal tilsluttes 110Volt ellers skulle det
ikke give De store problemer, med mindre telestyrelsen opdager at du har
den.

vh.
Sørensen

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 15-04-02 19:33

"Sørensen" <no@i.dont> writes:

>Det først problem er vel at det skal tilsluttes 110Volt ellers skulle det
>ikke give De store problemer, med mindre telestyrelsen opdager at du har
>den.

Og så er der det problem, at de frekvenser, som de amerikanske
telefoner anvender, benyttes af andre tjenester herhjemme.
Man risikerer derfor at blive forstyrret eller at forstyrre andre.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Tony

Dato : 15-04-02 19:54

> Og så er der det problem, at de frekvenser, som de amerikanske
> telefoner anvender, benyttes af andre tjenester herhjemme.
> Man risikerer derfor at blive forstyrret eller at forstyrre andre.

Kan du sige noget mere - jeg kan købe 900mHz telefoner i USA, og jeg har
selv en P&T godkendt 900mHz telefon.
ER det nogen andre frekvenser vi taler om?

Tony

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 15-04-02 20:11

"Tony" <grundig@SLETMIGpost6.tele.dk> writes:

>Kan du sige noget mere - jeg kan købe 900mHz telefoner i USA, og jeg har
>selv en P&T godkendt 900mHz telefon.
>ER det nogen andre frekvenser vi taler om?

Ja de amerikanske trådløse 900 MHz telefoner bruger en anden del
af 900 Mhz båndet.
http://www.dkscan.dk/telefon.htm kan du se frekvenserne.

Nogle af de frekvenser, som de amerikanske telefoner bruger,
bruges f.eks. af S-togene i København.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : [DK-5000] Tony

Dato : 16-04-02 06:54

> Ja de amerikanske trådløse 900 MHz telefoner bruger en anden del
> af 900 Mhz båndet.

Gælder det også dect?
Er 2.4gHz så helt ok?

Tony

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 16-04-02 07:36

"[DK-5000] Tony" <mynsterman@hotmail.com> writes:

>Gælder det også dect?

Tvivler på at amerikanske DECT-telefoner adskiller sig fra
vores, men jeg ved det ikke med sikkerhed.

>Er 2.4gHz så helt ok?

Næppe, men check båndplaner/frekvensregister på www.txt.dk.

Hilsen
Per