Blødt linieskift (soft hyphenation) og NN4
Fra : Henrik Lundqvist

Dato : 02-02-01 15:27

Kan det være rigtigt, at hverken &shy, &#173 eller &#xAD virker
som blødt linieskift (soft hyphen) i NN4? &#xAD ser desuden
heller ikke ud til at virke i IE5.

Den hjemmeside, jeg arbejder på, skal læses af både danske og
internationale besøgende. Er det forkert af mig, at gøre så mange
anstrengelser mht. NN4?

mvh Henrik

Fra : Troels Arvin

Dato : 02-02-01 18:09

On <ssze6.9616$zw.145119@twister.sunsite.dk>, "Henrik Lundqvist"
<hl@iwc.dk> wrote:

> Kan det være rigtigt, at hverken &shy, &#173 eller &#xAD virker som
> blødt linieskift (soft hyphen) i NN4?
Ja.

> Er det forkert af mig, at gøre så mange anstrengelser mht. NN4?
Jeg ved ikke, hvilke anstrengelser, det er du gør dig; at soft hypen ikke
lige virker helt som du ønsker, burde ikke slå dig ud af kurs.

Det er efter min mening tåbeligt at forsøge at få layout til at se
top-tunet ud i NN4, for det betyder normalt, at man skal kode en masse
hacks, som så ødelægger forudkompatibilitet.

Derimod er det tåbeligt, hvis ikke Netscape 4 folk kan læse og navigere
på sitet.

Hvis du sikker og søger at få DHTML til at virke på tværs af alverdens
browsere, så er det tåbeligt ikke at bruge et DHTML-API, som
bortabstraherer browser-forskellene: http://dynapi.sourceforge.net/

Altså: Det er OK, hvis udseendet ikke er så godt i NN 4; men NN 4
brugerne må ikke udelukkes for informationer og navigation.