Kristent hykleri
Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 15-04-02 13:43

Personligt har jeg altid været modstander af at importere et Islamsk
trosamfund her til DK, udover en naturlig vækkelse på lige fod med alle
andre vækkelser, fordi det vil som i alle andre lande ende med et voldelig
opgør mellem befolkningen og Isamske indvandre på grund af den fordrejede
livsindhold Koranen giver dem.

MEN!
Gennemlæsning af Ekstrabladets læserbreve, skrevet af forskellige "kristne"
der er fortørnet over at Moses Hansens demonstrationsbøn for Israel blev
afbrudt af Palæstinesiske tilhænger. Igen kommer det "Kristne" hykleri i
udbrud, Idag vil man have Muslimerne til at rafle af tilbage til Palæstina,
hvad der er en modsætning til den Humanitære omsorg Muslimerne skulle
forkæles med for bare 5-15 år siden.

Hvor finder I Jesus i det kaos??

Erik L

Matt 5v9 Salige er de, som stifter fred, for de skal kaldes Guds børn.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-04-02 14:33

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Palæstina,
> hvad der er en modsætning til den Humanitære omsorg Muslimerne skulle

Hvorfor skulle han ikke have ret til at demonstrere, da demonstrationen var
lovlig? Hvad hyklerisk er der i at folk reagere på at en fredelig
demonstration bliver afbrudt af en flok voldelige moddemonstranter?
Og hvorfor skulle det være specielt kristent hykleri?

Thomas

Thomas

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-04-02 14:40

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Og hvorfor skulle det være specielt kristent hykleri?

Det er da hverken almindeligt hyklerisk eller specielt kristen
hyklerisk!

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/s

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 15-04-02 15:42

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> skrev i en meddelelse
> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Det er da hverken almindeligt hyklerisk eller specielt kristen
> hyklerisk!

Hvad er det så???

Erik L

"En Økumenisk stridsmand opdigter
et nyt evangelium til hver menighed"

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-04-02 16:17

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i en
meddelelse news:3cbae6b5$0$97297$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

[ ... ]
> Hvad er det så???

ikke-hyklerisk

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 15-04-02 15:41

> [...]
> demonstration bliver afbrudt af en flok voldelige moddemonstranter?
> Og hvorfor skulle det være specielt kristent hykleri?

Som jeg skrev; fordi man for nogle få år tilbage råbte racist efter dem der
ville have Palæstineserne sendt hjem, nu vil de selv have dem sendt hjem!

Du vil nok kalde det omvendelse, men jeg kalder det hykleri når man først
ønsker danskernes medynk for de stakkels Indvandre og så bagefter hisser
danskerne op imod dem.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-04-02 16:21

> [...]

> ønsker danskernes medynk for de stakkels Indvandre og så bagefter hisser

Jamen hvem er det specifikt du mener "hidser op"? og som tidligere skulle
have været glad for palestinænsiske flygtninge? Er det Moses Hansen?
Er det samfundet?
Hvem?

Jeg har lige siden ca. 1985 været skeptisk overfor mellemøst indvandring, så
det kan ikke være mig og mine 'holdningsfæller' du mener.

Thomas

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 16-04-02 12:03

> [...]
>
> Jamen hvem er det specifikt du mener "hidser op"? og som tidligere skulle
> have været glad for palestinænsiske flygtninge? Er det Moses Hansen?

De Kristne der står bag Moses Hansen og skrev læserbrevende til "din side" i
Ekstrabladet.

> Jeg har lige siden ca. 1985 været skeptisk overfor mellemøst indvandring,

> det kan ikke være mig og mine 'holdningsfæller' du mener.

Det kan det ikke være hvis du har haft den samme holdning hele tiden,
selvføligt ikke.

Fra : IChThYS

Dato : 15-04-02 16:06

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> opgør mellem befolkningen og Isamske indvandre på grund af den fordrejede

Jeg synes, det er farligt at sige om nogle mennesker, de har et fordrejet
livsindhold. Det kan godt være, man er uenig med dem, men det er ikke
nødvendigvis dem der tager fejl (jeg mener dette principielt og vil ikke
tage part i den aktuelle debat).

Al tro kan blive misforstået. Jeg ved ikke, om Koranen lægger specielt op
til voldelig adfærd, for jeg kender ikke Koranen, men hvis man kigger på
Bibelen, der siger, at vi skal elske hinanden og elske vore fjender, er det
svært at forstå, at man kunne retfærdiggøre korstogene og mange andre
grufulde ting, "kristne" har gjort gennem tiderne.

Som udgangspunkt bør man gå ind i en debat (som den med Israel <> Palæstina)
med et så neutralt udgangspunkt som muligt.

> [...]
Palæstina,
> hvad der er en modsætning til den Humanitære omsorg Muslimerne skulle

Konflikten i Israel er meget kompliceret, og det er ikke sikkert, man skal
stille sig op som altvidende og mene, at man har det simple svar, som de
bare ikke kan fatte dernede.

Der er to parter, der begge kæmper for deres eksistens. De ved begge, at
hvis de ikke kæmper, bliver de mejet ned af modparten. Israelerne har en
historie, hvor de har hørt til i Israel, men Palæstinenserne har levet der
de sidste mange år. Pludselig bliver landet gendannet til noget, verden
mener er det rigtige.

Prøv at forestille jer, at USA blev givet tilbage til indianerne, nej vel??

Moses Hansen vælger så at demonstrere for at vise, at der er nogen i
Danmark, der holder med Israel. Bibelen omtaler Israel som Guds folk, og
Jesus opfordrer til at bede for Jerusalems fred. Jeg synes, det er
provokerende, men jeg er nok tilbøjelig til at tage hans side. Jeg mener
bestemt ikke, det er hyklerisk at være kristen hele vejen igennem - tvært
imod.

> Hvor finder I Jesus i det kaos??

Tja... Jesus er stadig Herre og frelser i mit liv, og Han ønsker stadig at
frelse mennesker, der vil tro på Ham.

> Erik L
>
> Matt 5v9 Salige er de, som stifter fred, for de skal kaldes Guds børn.

IChThYS

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 16-04-02 12:20

"IChThYS" <ichthys@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> livsindhold. Det kan godt være, man er uenig med dem, men det er ikke
> nødvendigvis dem der tager fejl (jeg mener dette principielt og vil ikke

Når en trosamfund kan oplæret børn og unge til at være helte eller martyer
ved at provakere andre samfund til uudholdelighed og selvmordsbombeangreb,
kalder jeg det "at fordreje, Ja enda fratage børnenes chance for et Liv".

> [...]
> svært at forstå, at man kunne retfærdiggøre korstogene og mange andre
> grufulde ting, "kristne" har gjort gennem tiderne.

Jehad er den fjerde søjle i Islam, Retten til at bekæmpe undertrykkelse.
Profeterne eller Imamen er dem der bestemmer om der er undertryggelse
tilstæde.

Og da indvandre ikke bliver accepteret på lige fod/ligestillet med de
indfødte, er undertrykkelsen meget nærværende. F.eks. nu hvor Anders F
Rasmusen vil beskære deres Kontanthjælp og det kan let fortolkes som
undertrykkelse blandt Muslimer.

> Som udgangspunkt bør man gå ind i en debat (som den med Israel <>
Palæstina)
> med et så neutralt udgangspunkt som muligt.

Der er ingen måde at deltage i debatten og så være neutral.