AppleVision 850av Display i mindre godt hu~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-04-02 11:13

Kan man redde subject, når den kun laver et 12 cm bredt billede, som i
øvrigt gør at man overhovedet ikke kan betjene Mac'en ?

Er der ikke degaus jnap på sådan en fætter ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-04-02 11:18

In article <1faokh9.g7m44mbg8ozkN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Kan man redde subject, når den kun laver et 12 cm bredt billede, som i
> øvrigt gør at man overhovedet ikke kan betjene Mac'en ?

Måske. Prøv Museum-skiftespor-A-V under opstart.

> Er der ikke degaus jnap på sådan en fætter ?

Jo, i Skærm-kontrolpanelet.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-04-02 11:40

> Måske. Prøv Museum-skiftespor-A-V under opstart.

Det har netop prøvet, men det ændrer ikke noget. Det underlige er at den
godt kan vise Mac OS 9 billedet - dog kun på en ca. 66% af skærmen (i
midten), men i det øjeblik den når til udvidelserne, så bliver billedet
smalt og ulæseligt.

Hvad gør museum-skiftespor-a-v under opstarten ? Jeg kan godt se at den
indlæser et eller andet men ikke hvad ?

> Jo, i Skærm-kontrolpanelet.

OK.

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-04-02 12:14

In article <1faolp5.16bpkzk46y7qsN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Det har netop prøvet, men det ændrer ikke noget.

Det var da ærgerligt.

> Det underlige er at den godt kan vise Mac OS 9 billedet - dog kun på
> en ca. 66% af skærmen (i midten), men i det øjeblik den når til
> udvidelserne, så bliver billedet smalt og ulæseligt.

Det er der din Mac sætter skærmopløsningen, så af en eller anden grund
synes din skærm ikke at den er bredere end 12cm. Har du prøvet at vrikke
med skærmkablet?
Hvis det ikke virker, er det sandsynligvis højspændingen der er gået sig
en tur.

> Hvad gør museum-skiftespor-a-v under opstarten ? Jeg kan godt se at den
> indlæser et eller andet men ikke hvad ?

Lidt det samme som museum-skiftespor-p-r gør for din Mac.

> OK.

Jeg burde måske tilføje at der også er en i skærmen, men Mac'en
overtager styringen af skærmen og så kan man ikke komme til
indstillingerne i skærmen. Hvis du har en PC du kan sætte skærmen til,
kan du komme til indstillingerne, ellers skal du være hurtig og få fat i
indstillingerne før Mac'en blander sig. Årsagen til dette cirkus, er at
skærmen insisterer på at få et signal før den gider at tænde.

Har du mulighed for at smide en ekstra skærm på Mac'en?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 15-04-02 14:06

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> [...]
> godt kan vise Mac OS 9 billedet - dog kun på en ca. 66% af skærmen (i
> midten), men i det øjeblik den når til udvidelserne, så bliver billedet

Hvad sker der, hvis du hiver ADB stikket fra skærmen til computeren
ud, og starter op fra slukket tilstand?

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-04-02 07:15

Hej Jesper

> [...]
> godt kan vise Mac OS 9 billedet - dog kun på en ca. 66% af skærmen (i
> midten), men i det øjeblik den når til udvidelserne, så bliver billedet

Har oplevet det samme en enkelt gang. Så prøv at starte op helt uden udv. med
SHIFT nede under start indtil meddelelsen om udv. slået fra kommer frem. Slet
alle skærmindstillinger fra indstillingsmappen + skærmprofilen fra ColorSync
profilmappen, og check lige, at du har udv. '~AppleVision' (tilten er vigtig
foran navnet) liggende allernederst i udvidelsesmappen. Det kan evt. være den
udv., der er blevet ødelagt. Efter genstart på normal vis, går du ind i
ColorSync kontrolpanelet og vælger dér CS profilstyringen, og i 'Skærm' ->
vælg opløsning + farve, og i Farve, laver du blot en ny profil. Jeg vil ikke
tilråde, at bruge den automatiske kalibrering. Den virker ikke for godt på OS
9.1 og 9.2.x

Hvis udv. mangler eller er defekt, så kan du trække den ud af
installationstome't med TomeViewer og blot smide den ind i udvidelsesmappen
og genstarte for at aktivere den.

Jeg løste problemet på den måde sammen med en genopbygning af skrivebordet.

> Hvad gør museum-skiftespor-a-v under opstarten ? Jeg kan godt se at den
> indlæser et eller andet men ikke hvad ?

Det véd jeg heller ikke, så jeg er lige så nysgerrig....

Men prøv at åbne skærm kontrolpanelet og der er der flere muligheder for at
justere skærmbilledet til kant blot ved at trække i div. punkter. Du bør også
kunne gøre det samme med knapperne på fronten af skærmen. Min egen 1710AV
bygget på samme koncept havde lidt for lille billede ca. 2,5cm sort kant
omkring, hvor der kun skulle være ca. 0.8cm, så jeg trak blot lidt div.
steder, og nu står den fuldstændig perfekt.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 16-04-02 07:49

> [...]
> tilråde, at bruge den automatiske kalibrering. Den virker ikke for godt på OS

Det er ikke nødvendigt, da jeg har 2 identiske skærme, hvoraf den ene
kører perfekt på min test maskine.