Lejebiler ??
Fra : Carlsberg

Dato : 15-04-02 09:57

Situation:
Sommerferie - uge 29
Hytte - Fundet
Startsted - Sjælland
Slutstedsted - SønderJylland
Bil - Ja det er her jeg godt kunne bruge noget hjælp! Hvor finder man en billig
vogn, privat/ikke privat som kan lånes/lejes til fri km. og som må medtages til
tyskland et smut. Vi skal kun bruge bilen i en uge, men er ikke interesseret i at
betale mere end højst nødvendigt!

Er der nogen derude der har nogen erfaringer i at låne/leje bil til en lignende
ferie som vil hjælpe os?`

På forhånd tak!!

mvh..

Carlsberg

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide

Fra : Eliasen

Dato : 15-04-02 11:02

> [...]
medtages til
> tyskland et smut. Vi skal kun bruge bilen i en uge, men er ikke

Før i tiden måtte du kun krydse landegrænser i såkaldt ikke-klausulerede
udlejningsbiler. Det var noget med afgifter og forsikring. Det ser ud til på
nedenstående, at der er sket nogle ændringer.

<SNIP - fra www.avis.dk >
Fra Avis betingelser:

Kan jeg krydse landegrænser i en lejet bil?

Af forsikringsmæssige hensyn er der restriktioner på visse biltyper og i
visse lande. Det er vigtigt, at du ved reservation oplyser om dine planer om
at krydse landegrænser, og hvilke lande du forventer at besøge. Det er ikke
tilladt at køre ind i eller gennem følgende lande: Albanien og det tidligere
Jugoslavien, Bulgarien, lande i det tidligere Commonwealth, Grækenland,
Polen, Rumænien, Slovakiet, Tjekkiet, Tyrkiet og Ungarn.

--
Eliasen