salonriffel
Fra : Torben Møller-nielse~

Dato : 15-04-02 08:48

Jeg overvejer kraftigt at investere i en salonriffel til jagt. Jeg vil
gerne høre om andres erfaringer med forskellige mærker, da én ting er
hvad forhandlere/reklamer viser, noget andet hvordan de virker i
praksis. Jeg har indtil videre set lidt på Marlin, Anschütz og Krico.

Fra : Jan Nielsen

Dato : 15-04-02 09:57

On Mon, 15 Apr 2002 07:47:32 +0000 (UTC), "Torben Møller-nielsen"
<topper@jubiipost.dk> wrote:

> [...]
>hvad forhandlere/reklamer viser, noget andet hvordan de virker i
>praksis. Jeg har indtil videre set lidt på Marlin, Anschütz og Krico.

De tre mærker du nævner er alle udemærkede våben. Hvis prisen ikke
er det afgørende ville jeg nok vælge enten Anschütz eller Krico, begge har
fremragende aftræk og præcision.

En anden mulighed kunne være en Brno: http://www.cz-usa.com/_p/pdt.php?id=37

Du kan iøvrigt roligt købe brugt når det gælder salonrifler; det er nærmest
umuligt at slide en salonriffel op.

--
- JN -

Fra : Andy P.

Dato : 15-04-02 10:02

Nu er du jo ikke speciel informativ omkring hvilken type du kunne tænke dig,
men er du på udkig efter en halvautomat, er Ruger 10-22 absolut kongen på
markedet.
Hilsen Andy