Bulet græsplæne, opretning af.
Fra : Tobias Simonsen

Dato : 15-04-02 08:15

Hej

Vores græsplæne ved vores kommende hus er meget ujævn. D.v.s. bulet og
hullet. Bulerne kan vel tromles flade, men hvad med hullerne (som ikke
er ret dybe, men de kan ses). De skal flydes op, men med hvad. Jord
eller grus? Nogle gode forslag? Og skal der sås græs igen, eller skal
det nok komme op gennem det nye lag jord/grus?

Mvh. Tobias

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-04-02 09:01

On Mon, 15 Apr 2002 07:14:40 GMT, Tobias Simonsen
<tobiassimonsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>eller grus? Nogle gode forslag? Og skal der sås græs igen, eller skal
>det nok komme op gennem det nye lag jord/grus?

En blanding af kompost eller jord, sand og spagnum, lige dele af hver er
godt at fylde i hullerne. Hvis det bare er nogle få cm så kommer græsset
op gennem det, er det mere, så er det en god ide at smide nogle nye frø.
Eller du kan fylde op over flere omgange, 1-2 cm, vente til græsset
kommer fint op gennem, 1-2 cm igen, vente....

http://www.gartneriet.dk

Fra : Tobias Simonsen

Dato : 15-04-02 09:30

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> Eller du kan fylde op over flere omgange, 1-2 cm, vente til græsset
> kommer fint op gennem, 1-2 cm igen, vente....

Tak for råddet, jeg prøver opskriften.

/Tobias

Fra : Calle.

Dato : 15-04-02 11:58

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> nogle nye frø. Eller du kan fylde op over flere omgange, 1-2 cm,
> vente til græsset kommer fint op gennem, 1-2 cm igen, vente....

Tag evt er EURO-palle og vend den på hovedet, fyld jorden ovenpå og træk den
så rundt på plænen. Så vil jorden drysse ud af spalterne og ned i
fordybningerne, og
pallen vil planere det.

Calle

Fra : Lars

Dato : 18-04-02 22:13

Hej Tobias
Jeg så engang et tip i Gør det selv om en løsning hvor man med en spade skar
et kryds i græsset, foldede "græslapperne" op og fyldte jord under og på
den måde fik løftet hullet op.
Jeg håber beskrivelsen er til at forstå.

Mvh Lars

Fra : Calle.

Dato : 18-04-02 23:11

Lars wrote:
> [...]
> jord under og på den måde fik løftet hullet op.
> Jeg håber beskrivelsen er til at forstå.

Det dur da visk kun når man har græs på eltanen eller en lille kolonihave.

Holdkæft et arbejde på 1000M2 ujævn plæne.

Calle