Krom osv..
Fra : mc

Dato : 14-04-02 22:17

Er der nogle der ved hvor man kan få forkromet en stor røvfuld dele i Vejle,
Horsens, skanderborg området ???

Hvad kan det feks koste at forkrome et stel + 3 dæksler ??

El. hvad med en hel motor ??

Mvh
Mc
CB1100F (1200) StreetFighter ( snart på gaden, med div YZF 750 R dele,
overvejer CBR1000 motor.... )

Denne mail er scannet med Norton AntiVirus 2002, ved afsendelse.

Fra : Armand

Dato : 15-04-02 15:33

mc <bugtrup@FUCKSPAMemail.dk> skrev i en
> Er der nogle der ved hvor man kan få forkromet en stor røvfuld dele i
> Vejle, Horsens, skanderborg området ???
> El. hvad med en hel motor ??

Glem krom på alu - Det holder ikke i længden og ender med at skalle af i
flager hvorefter at det er et helvede at få af igen

--
Armand.

Fra : mc

Dato : 15-04-02 18:21

> Glem krom på alu - Det holder ikke i længden og ender med at skalle af i
> flager hvorefter at det er et helvede at få af igen

Det er sq da ærgeligt, så er der altså ikke anden løsning end maling.... æv

Mc

Fra : peter

Dato : 15-04-02 19:14

mc wrote:

> Det er sq da ærgeligt, så er der altså ikke anden løsning end maling....
> æv
>

> Mc

Jo - Polering, og det er billigere end krom, da det alligevel skal poleres
inden kromen lægges på.

Peter, CB750 -'75

Fra : Lars Nielsen

Dato : 15-04-02 23:56

> mc <bugtrup@FUCKSPAMemail.dk> skrev i en
>
> Glem krom på alu - Det holder ikke i længden og ender med at skalle af i
> flager hvorefter at det er et helvede at få af igen

Aaerh... - Kun delvist korrekt...!
Problemet med at forkrome ALU, er at på større genstande, skal der lægges et
lag kobber på først, og denne proces er _temmelig_ giftig, hvorfor der ikke
er særligt mange forkromningsanstalter som tilbyder denne service længere -
På stående fod kan jeg faktisk ikke huske en eneste!

Småting i ALU kan forkromes uden forabejdning med kobber, altså små skilte,
emblemer mm.

Hvorfor det vil skalle at direkte på ALU ved jeg ikk, men nikkel og alu er
sikkert ikke voldsomt gode venner.
- Bortset fra det, så kan Bjerringbro fornikling, Hedemølle Erhvervsvej 10,
DK 8850 Bjerringbro, 86681243, anbefales, der kan det lade sig gøre mod
ganske begrænset ekstrabetaling og få poleret og slebet, og få ekstra,
ekstra lang tid i suppen...

/ RadioMan

Fra : Armand

Dato : 16-04-02 21:51

Lars Nielsen <dsl8938@vip.cybercity.dk> skrev i en

> [...]
> lægges et lag kobber på først, og denne proces er _temmelig_ giftig,
> hvorfor der ikke er særligt mange forkromningsanstalter som tilbyder

Efter hvad jeg har hørt burde der ligge kobber under al krom, derved at
det også forbedrer hæftningen på bl.a. jern!

Det største problem på motordele(!) er forøvrigt termisk belastning:
Aluminium og krom udvider sig væsentlig forskelligt med stigende varme
hhv. afkøling, og samtidig er krom'en udsat for konstant køling af
varierende
intensitet (á f.eks. regn), hvilket forværrer situationen betragteligt!

Hvad jeg også antydede i mit første svar, er det umuligt at fjerne
skadet krom fra alu igen på mekanisk vis - Sagerne skal slet og ret
af-kromes (á reverseret krom-bad), hvilket umiddelbart kan være
uoverskuelig for dén der står med problemet :-/

> Hvorfor det vil skalle at direkte på ALU ved jeg ikk, men nikkel og
> alu er sikkert ikke voldsomt gode venner.............

Det er sikkert en skrivefejl nå du hér skrev: "nikkel"; men jeg vil
alligevel hænge dig op på det da netop nikkel skulle være bedre på
alu-motordele - Der er blot den hage at fornikling har en svag pis-gul
farve

--
Armand.