mozilla tip :-)
Fra : Morten Reippuert

Dato : 14-04-02 20:49

For en månds tid siden diskuterede vi mozilla her i gruppen.

Var et noget med en mach-o mozilla version, der bruger Mac OS X's
antialiasing? I så fald kan det anbefales at hente denne version.

<http://homepage.mac.com/WebObjects/FileSharing.woa/wa/default?user=steve
kstevek&templatefn=FileSharing1.html&xmlfn=TKDocument.1.xml&sitefn=RootSi
te.xml&aff=consumer&cty=US&lang=en>

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-04-02 21:13

In article <a9cmfg$8pn$1@sunsite.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> kstevek&templatefn=FileSharing1.html&xmlfn=TKDocument.1.xml&sitefn=RootSi

Det gør den sidste nye Chimera da også.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 14-04-02 21:18

In article <rfn-8BDBC9.22124514042002@sunsite.dk>,
René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> Det gør den sidste nye Chimera da også.

ja, det er samme kode (begge er mach-o og lynhurtige i sammenligning med
den officielle cfm udgave)

- chimera/navigator er desværre meget mangelfuld, når det drejer sig om
at indstillinger og faciliteter - eks. kan man ikke åbne et link i et
nyt vindue eller en ny tab, eller flytte rundt på bogmærker.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-04-02 21:23

In article <a9co50$d4e$1@sunsite.dk>,
> [...]

> at indstillinger og faciliteter - eks. kan man ikke åbne et link i et
> nyt vindue eller en ny tab, eller flytte rundt på bogmærker.

Det er selvfølgelig rigtigt....

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Dan Christiansen

Dato : 16-04-02 09:24

>Det er selvfølgelig rigtigt....

Ikke helt. Den nyeste version - 0.2.1 - tilføjer bl.a. popupmenuer
(heriblandt "Open in new window" og "Open in new tab") og retter en del
meget irriterende fejl. Jeg vil mene at med denne version så lægger
Chimera sig i førerfeltet som den bedste browser til Mac OS X. Og hvis
man ikke er tilfreds endnu, så vent og se. Chimera har klart et
potentiale til at erorbre mac browser markedet.

- Dan Christiansen

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 16-04-02 10:14

Et meget banalt spørgsmål:

Hvordan installerer man det lækre mach-o build? Jeg har fulgt
instrukserne i readme'en lige indtil "launch the lizard", for jeg synes
ikke der er noget launchable programikon...

/Mikkel

Fra : Morten Reippuert

Dato : 16-04-02 11:45

In article <mpagh-564B06.11140716042002@news.net.uni-c.dk>,
Mikkel Pagh <mpagh@NOSPAMimv.au.dk> wrote:

> Hvordan installerer man det lækre mach-o build? Jeg har fulgt
> instrukserne i readme'en lige indtil "launch the lizard", for jeg synes
> ikke der er noget launchable programikon...

fra mit link?

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 16-04-02 15:49

In article <spam-699A56.12444216042002@news.fu-berlin.de>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> fra mit link?

Jeg har fundet ud af hvad der var galt:

Jeg unstuffede mozilla-macosX-0.9.9.smi _imens_ jeg puttede
libwidget.rsrc i Library. Så det der kom frem var en masse filer og
mapper og ikke det fine Mozilla-ikon.
Men nu er det fikset, og jeg glæder mig til at prøve dyret.

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 14-04-02 23:27

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> ja, det er samme kode (begge er mach-o og lynhurtige i sammenligning med
> den officielle cfm udgave)

Ja man må sige, at mach-o versionen sparker r.. i forhold til den alm.
mozilla:

DR's hjemmeside
alm. mozzilla: 4.149 sek.
mach-o mozilla: 2,933 sek.

TV2's hjemmeside
alm. mozzilla: 7,045 sek.
mach-o mozilla: 5,622 sek.

MediaMac
alm. mozzilla: 4.535 sek.
mach-o mozilla: 2,07 sek!!!

Apple
alm. mozzilla: 3.928 sek.
mach-o mozilla: 3,198 sek.

Eneste irriterende ting: æble+L giver normalt adgang til at skrive en
webadresse uden at skulle klikke sig ind i feltet. Det virker i IE og
den alm. Mozilla, men ikke i denne nye "afart"!?
Martin

Fra : Morten Reippuert

Dato : 14-04-02 23:32

In article <1fanngy.mw3iq0e2delwN%mb@talent.dk>,
mb@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> Ja man må sige, at mach-o versionen sparker r.. i forhold til den alm.
> mozilla:

prøv også at sammenligne indlæsningstiden.

> Eneste irriterende ting: æble+L giver normalt adgang til at skrive en
> webadresse uden at skulle klikke sig ind i feltet. Det virker i IE og
> den alm. Mozilla, men ikke i denne nye "afart"!?

Der er et par ting der endnu ikke virker, herunder download manageren.
Følg denne tråd på macslash.

<http://www.macslash.com/AskMacSlash/02/04/11/2336239.shtml>

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 14-04-02 23:43

Hov, der er overhovedet ingen tastaturgenveje det virker!

Men den starter i øvrigt også langt hurtigere end den alm. Mozilla -
herligt.

Kan man ikke læse lidt mere om denne version. Hvordan kom du til den
Morten?

Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 14-04-02 23:46

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Kan man ikke læse lidt mere om denne version. Hvordan kom du til den
> Morten?

Med henvisning til ovenstående (i MacSoup) korrespondance: Tak!

Martin

Fra : Morten Reippuert

Dato : 14-04-02 23:46

In article <1fanoj2.16ys1m1hbriv4N%mb@talent.dk>,
mb@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> Hov, der er overhovedet ingen tastaturgenveje det virker!

prøv ctrl i stedet for æble tasten

> Men den starter i øvrigt også langt hurtigere end den alm. Mozilla -
> herligt.
>
> Kan man ikke læse lidt mere om denne version. Hvordan kom du til den
> Morten?

på macslash.com

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-04-02 00:08

In article <1fanngy.mw3iq0e2delwN%mb@talent.dk>,
mb@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> Ja man må sige, at mach-o versionen sparker r.. i forhold til den alm.
> mozilla

Hvad kan man ellers få af macho programmer til X?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-04-02 11:12

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> writes:

> - chimera/navigator er desværre meget mangelfuld, når det drejer sig om
> at indstillinger og faciliteter - eks. kan man ikke åbne et link i et
> nyt vindue eller en ny tab, eller flytte rundt på bogmærker.

Tabs er rart. Isaer den der med at man kan bede alle popupvinduerne om
at blive til tabs i stedet.

Eftersom jeg er en af den slags personer hvor man efter en god
arbejdsdag gerne har 3-4 raekker ikoner i bjaelken (under Windows og
Linux) saa er det rart med tabs til at holde det lidt nede.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-04-02 18:17

> [...]

> kstevek&templatefn=FileSharing1.html&xmlfn=TKDocument.1.xml&sitefn=RootSi

Det ser ret nydeligt ud, men den koerer tungt paa store skaerme, og
Aeble+C virker ikke.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert

Dato : 16-04-02 19:47

In article <kk8z7npnqv.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Det ser ret nydeligt ud, men den koerer tungt paa store skaerme, og
> Aeble+C virker ikke.

que ?

Fra : Morten Reippuert

Dato : 16-04-02 20:10

In article <spam-9DC65F.20472916042002@news.tele.dk>,

> que ?

Bhææ, morten Jeg troede det var et helt andet indlæg du svarede på...

prøv ctrl+c, det er ikke alle genvejde der er oversat i ovnstående
binaer, download manageren virker heller ikke.

prøv desuden en mach-o version uden atialiasing, hvis du vil have rå
hastighed.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-04-02 20:41

> que ?

I store oploesninger koerer det i tjaere.

Jeg kan ikke klistre noget ind i lokationsbjaelken med Aeble-C. Det
virker i den anden Mozilla jeg har.

Til gengaeld har jeg leget lidt med clnews, en usenet-server skrevet i
java, her til aften. Den ser ret soed ud hvis man har brug for en
selvstaaende server.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert

Dato : 16-04-02 21:36

In article <kkelhf8m8o.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> I store oploesninger koerer det i tjaere.

det var mig som led af forståelses spasmer, den er vist endnu ret
uoptimeret svarer til en nitjly build.

> Jeg kan ikke klistre noget ind i lokationsbjaelken med Aeble-C. Det
> virker i den anden Mozilla jeg har.

ctrl+c

> Til gengaeld har jeg leget lidt med clnews, en usenet-server skrevet i
> java, her til aften. Den ser ret soed ud hvis man har brug for en
> selvstaaende server.

har du et url?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-04-02 21:46

> det var mig som led af forståelses spasmer

Maa jeg citere dig for det?

> ctrl+c

Hmm. Den roeg ud foer. Maaske skulle den ryge ind igen.

> har du et url?

Led efter CoffeeLink paa Freshmeat.net

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert

Dato : 16-04-02 21:58

In article <kkr8lfjrt7.fsf@mimer.null.dk>,

> Maa jeg citere dig for det?

Ja, bare sørg for du ikke møder mig en mørk nat.

> Hmm. Den roeg ud foer. Maaske skulle den ryge ind igen.

"ryg" en mach-o udgave uden antialiasing ind, hvis du vil have den
hurtigste browser der kan køre på powerbook'en. Hos mig er den
betydeligt hurtigere end nogen andre Mac OS X browsere samt Opera 5 og
Mozilla 0.99 under YDL 2.2.

merci

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-04-02 09:59

> [...]

> hurtigste browser der kan køre på powerbook'en. Hos mig er den
> betydeligt hurtigere end nogen andre Mac OS X browsere samt Opera 5 og

Den eneste jeg kunne finde var en nightly build, og den virkede ikke.

Har du et link til en fornuftigt koerende version som ikke kraever
hoensesvingning med og mod uret for at virke?

Jeg er som saadan tilfreds med Mozilla i standardudgaven, men det
ville da vaere rart med en der var hurtig. Jeg vil ikke have Chimera
da jeg gerne vil vaere fri for at den starter Outlook Express.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-04-02 02:01

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Har du et link til en fornuftigt koerende version som ikke kraever
> hoensesvingning med og mod uret for at virke?

Jeg katte huske hvor jeg fandt en velkørende version af 0.98 i sin
tid, men det ar vist hos den mach-O/carbon ansvarlige selv
(zach-et-eller-andet).

<icq:131382336>