Lakridsrodsplante
Fra : Lene Tullin Nielsen

Dato : 14-04-02 20:39

Leder i øjeblikket efter en lakridsrodsplante til udplantning men
ingen af de planteskoler jeg har besøgt har haft det.
Er der nogen der kender et sted hvor jeg kan købe en lille plante
eller skal jeg bide i det sure æble og købe nogle frø hvilket kræver
lidt mere tålmodighed?
Hvis der er nogen der har gode råd til pasning af lakridsrodsplanten
modtages de også med tak.

/Lene

Fra : Jacob Jensen

Dato : 14-04-02 22:00

Hej Lene

Jeg kan ikke fortælle dig, hvor du kan købe lakridsrodsplanter, men jeg ved,
at du kan købe lakridsrodsfrø hos www.primafroe.dk
Du kan læse om lakridsrodsplanten på www.danbbs.dk/~kimak/LAKRIDS.HTM

Mvh. Jacob

Fra : Karen Frederiksen

Dato : 15-04-02 13:20

Hej Lene

Hvor i landet bor du? I Bistrup (Birkerød, nordsjælland, ligger der to
planteskoler lige ved siden af hinanden på bistrup vej). Den ene
hedder Bistrup plante skole, men det er ikke der jeg har set den, men
plante skolen lige ved siden af. Jeg kan desvære ikke huske navnet på
planteskole (de er vist medlem af bo grønt kæden).

Håber det hjalp dig lidt. Jeg kan ikke huske prisen eller meget mere
end at jeg så den.

mvh
Karen Frederiksen

Fra : Lene Tullin Nielsen

Dato : 15-04-02 20:10

Mange tak.
Jeg bor på Vestsjælland, men har sagtens mulighed for at prøve den
planteskole der ligger ved siden af Bistrup planteskole.

Hilsen Lene

Fra : Karen Frederiksen

Dato : 16-04-02 09:55

Hej Lene

Jeg er 98% sikker på at jeg så planten der. Men jeg fandt lige deres
addresse frem, så kan du jo ringe og tjekke at de har planten.

Bo Grønt Hesselbækgaard
Bistrupvej 194, Birkerød
tlf 45819770

De har en "del" krydderurter, samt en lille udstillings krydderhave,
som er ganske hyggelig, og i en størrelse man næsten kunne klemme ind
hjemme.

Jeg sad lige i går og læste i min krydderurte bog og falldt over lidt
om lakridrod. Den bliver 1-1,5 m høj. Kan høstes efter ca 3 år.
Formeres ved deling af rodstykker eller frø. Men det er kun hvad jeg
kan huske i hovedet. Jord type mm kan jeg ikke huske, men jeg kan da
godt prøve at tjekke igen.

Ups, fandt lige et link til en dansk side om lakridsrod:
http://www.fortunecity.com/meltingpot/japan/33/id88.htm

mvh
Karen