Yamaha XS400Seca med RD350 forgaffel
Fra : René Rattenborg

Dato : 14-04-02 19:59

Hejsa er der nogen i gruppen der ved om, at hvis man sætter en RD 350
forgaffel på en XS 400 SECA og dermed får dobbelte skivebremser foran går
an? vil bilinspectionen aksepttere dette eller er det en konstruktiv ændring
?
MVH René

Fra : Armand

Dato : 14-04-02 21:34

René Rattenborg <rattenborg@SLETDETTEvip.cybercity.dk> skrev i en
> [...]
> forgaffel på en XS 400 SECA og dermed får dobbelte skivebremser
> foran går an? vil bilinspectionen aksepttere dette eller er det en

Jeg har opfattelsen af at en stor del af de der f.eks. har bygget om til
USD-gaffel, ikke tager chancen og stiller til syn med original gaflen
:-/

Det eneste eksempel jeg har oplevet omkring sagen er tilbage fra de
tidlige 80'ere hvor en klubkammerat havde en Kawa Z 650 monteret med
sidevogn. Kawa'en var originalt udrustet med én skivebremse foran, og af
hensyn til ekvipagens mérvægt havde ejeren derfor monteret en ekstra
skive (jeg tror at der vár plads på forgaffelbenet til montering af
caliberen), hvilket man i synshallen fandt yderst fornuftigt.

Ellers er det enkelt at spørge i synshallen forinden, og eftersom at man
ikke skal opgive navn, adresse og mc'ens indreg.# ved henvendelse, skal
man ikke være bange for at blive forfulgt hvis deres reaktion er
negativ!

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-04-02 22:53

"René Rattenborg" <rattenborg@SLETDETTEvip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:a9cjrs$2vgu$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> forgaffel på en XS 400 SECA og dermed får dobbelte skivebremser foran går
> an? vil bilinspectionen aksepttere dette eller er det en konstruktiv

Naturligvis er det en konstruktiv ændring.
Du skal lige et lille smut om synshallen, er det lavet ordenligt, vil de
næppe have meget imod det, men regn med at skulle slippe lidt slanter i
afgift, da de nok vil se det som en værdiforøgende forbedring. Jeg gav
1500,- i afgift for min dobbeltskive foran til Harley'en.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-04-02 23:17

Claus Rittig wrote:
>Jeg gav 1500,- i afgift for min dobbeltskive foran til Harley'en.

Man skulle tro det var løgn
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jonas Holt

Dato : 15-04-02 15:09

> [...]
> afgift, da de nok vil se det som en værdiforøgende forbedring. Jeg gav
> 1500,- i afgift for min dobbeltskive foran til Harley'en.

Lagde de selv mærke til at der var monteret en xtra skive?

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-04-02 15:46

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en meddelelse

> Lagde de selv mærke til at der var monteret en xtra skive?

Den slags står i de fine bøger de har over hver typegodkendt model, så hvis
de er interesserede, så finder de hurtigt ud af det.

Rittig

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 14-04-02 21:23

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]
hvis
> de er interesserede, så finder de hurtigt ud af det.

Det er nu sjovt, min far kørte sin honda afsted med dobbelte skiver på hans
honda cb750, som kun er født med en, og det sagde de ikke en dyt til...
Men ok det er så osse en cykel fra 77...

mvh Claus
(cb750f2 '77 og mvx250f til salg)

Fra : Allan Bojesen

Dato : 15-04-02 21:30

"Claus Ruglund Jakobsen" <claus_jakobsen@*pleasedontspam*get2net.dk> skrev i
en meddelelse news:OFGu8.178$Q01.8007@news.get2net.dk...
> [...]
> honda cb750, som kun er født med en, og det sagde de ikke en dyt til...
> Men ok det er så osse en cykel fra 77...

Hvis din fars cykel er en CB 750 F2 fra 77 er den født med dobbeltskiver.

Allan Bojesen

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 14-04-02 22:15

"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> wrote in message

> [...]
> hans

> Hvis din fars cykel er en CB 750 F2 fra 77 er den født med dobbeltskiver.

Det er en k7 , jeg er ejer af en f2 så det ved jeg godt...
mvh Claus

Fra : [66xx]Doc

Dato : 16-04-02 18:13

Hej Gutter

snip

> Det er en k7 , jeg er ejer af en f2 så det ved jeg godt...
> mvh Claus

snip
Når maskinerne er fra før 78, er der ingen typegodkendelse udfærdiget, det
blev først indført i
marts (mener jeg) 1978, før den må den køre uden blinklys, med sjove fælge
og lign. bare synsmanden finder det forsvarligt. Men husk en godkendt
refleks bagpå, det er åbenbart meeget vigtigt (har 2 gange fået en betinget
godkendelse udelukkende på grund af den detalje )

mvh Gunnar