Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Agfa CL20 - fejl ved DL fra compactflash k~
Fra : Peter Dahl

Dato : 14-04-02 19:48

Jeg har et AGFA CL20 camera, som jeg har opgraderet med et compactflash kort
på 64 MB, hvilket i følge displayet på cameraet skulle gøre det muligt at
tage 370 billeder. Jeg har hidtil alene taget max. 70-80 billeder og
downloadet dem uden problemer til min PC via UBS og AGFA Camera Mounter
softwaren.

Her i weekenden har jeg taget 176 billeder og når jeg connecter cameraet
starter Mounter programmet op henter det første billede og stopper herefter!
Programmet fryser ikke, men der kommer ikke flere billeder over ? Jeg har fx
mulighed for at vælge et andet billede.
Jeg har prøvet AGFA's support sider uden held og prøvet at downloade det
seneste mounter-program, men uden held. Undtagen at jeg kan se at cameraet
understøtter 64 MB kort.

Kan det være noget med TWAIN-driveren ? Kan man bruge et andet program til
at forsøge download af billederne ? Jeg har forsøgt ACDC, men kan ikke se at
de understøtter cameraet. Kan kortet være defekt ? Jeg kan stadig tage
billeder, og har prøvet at tage kortet ud og indsætte det igen ?

Jeg kører WIN2000.

På forhånd tak Peter

Fra : itgrafen

Dato : 14-04-02 20:09

"Peter Dahl" skrev d. 14-04-02 19:48 dette indlæg :
> [...]
> de understøtter cameraet. Kan kortet være defekt ? Jeg kan stadig tage
> billeder, og har prøvet at tage kortet ud og indsætte det igen ?

Hej Peter,

Jeg har også haft problemer med et 64 mb flashkort til min olympus.
men det hjalp efter at jeg havde formateret kortet. Måske kan det også
hjælpe for dig.
Jeg bruger i øvrigt en kortlæser til at læse mine billeder ind. Det er
dejligt nemt og hurtigt.
Det kræver dog at jeg formaterer mine flashkort hver gang jeg har læst
billeder ind.
(usb combi reader)
venlig hilsen
dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Dahl

Dato : 14-04-02 22:06

> [...]
> dejligt nemt og hurtigt.
> Det kræver dog at jeg formaterer mine flashkort hver gang jeg har læst

Jamen så mister jeg vel billederne ?!? og det vil jeg meget nødigt.

Fra : Tom Wagner

Dato : 14-04-02 22:48

On Sun, 14 Apr 2002 19:09:07 GMT, "itgrafen" <itgrafen.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg bruger i øvrigt en kortlæser til at læse mine billeder ind. Det er
>dejligt nemt og hurtigt.
>Det kræver dog at jeg formaterer mine flashkort hver gang jeg har læst
>billeder ind.

Hvorfor? Flytter du billedfilerne til din computer?

Tom

Fra : Henrik Schandorf

Dato : 14-04-02 23:13

Hej Peter.

Har oplevet noget tilsvarende af det du beskriver. Mit problem den gang var
dog et dårligt kort, Pretec har i da sendt mig et nyt.

Det som dog kan ske, har jeg ladet mig fortælle, er bl.a. at ved at tage det
sidste billede der er plads til på kortet kan give nogle forstyrelse der
tilsyneladende kan ødelægge nogen af billederne. Tror faktisk det var en her
på NG der sagde det. Det er godt nok ikke dit problem og det hjælper dig dog
ikke lige nu, så måske der her program på én eller anden måde kan hjælpe -
http://www.datarescue.com/photorescue/download.htm. Programmet kan i hvert
fald gennemlæse dit kort, og se hvad der ligger der på. Der er ingen garanti
for at den kan læse kortet via kameraet, men det er da er forsøg værd.

En anden ting er at en formatering inden brug er påkrævet, som Dorthe rigtig
nok skriver. Hvorfor må du ikke spørge mig om, men det er vel også
ligegyldig, blot det virker I øvrigt har jeg hørt flere snakke om at kort
fra PQI skulle være nogle vanskelige tingester, der aldrig virker - er det
sådant et?

Af skade bliver man klog, men sjældent rig. Mine barnedåbsbilleder af sønnen
gik fløjten p.g.a. et dårligt kort - sådan er digital fotografering også!

Med venlig hilsen

Henrik Schandorf

www.schandorf.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-04-02 23:03

Peter Dahl wrote:

> [...]
> og stopper herefter! Programmet fryser ikke, men der kommer ikke
> flere billeder over ? Jeg har fx mulighed for at vælge et andet

Har du tjekket om der er strøm nok på kameraets batteri, nogle kameraer
begynder at opføre sig underligt ved low-battery...

Der er også noget med, at en windows pc'er inddeller hardisken, så
system og software ligger i et selvstændigt drev, der kun har en
begrænset størrelse, så tjek også om der er ledig plads nok i det
direktory, som du overfører billederne til...!

Du kan også overveje at anskaffe dig en extern USB kortlæser, de er ikke
særligt dyre, og de fungerer rigtigt godt.

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 15-04-02 22:56

Peter Dahl wrote:

> Jeg har et AGFA CL20 camera, som jeg har opgraderet med et compactflash kort
> på 64 MB, hvilket i følge displayet på cameraet skulle gøre det muligt at

AGFA har ny driver der klare mere en 100 bill på et kort.

Thomas

Fra : Peter Dahl

Dato : 16-04-02 17:54

"Thomas Nielsen" <thomas.h.nielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Peter Dahl wrote:

> [...]
> på 64 MB, hvilket i følge displayet på cameraet skulle gøre det muligt at

AGFA har ny driver der klare mere en 100 bill på et kort.

Jeg har fundet "AgfaCam Mounter, Twain and Video Drivers" med release dato
25/1 2001, version n/a på Agfa' side og har som nævnt prøvet at installerer
den uden held. Så Thomas, har du et link eller alternativt et specifikt
drivernavn ?

På forhånd tak
Peter

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 16-04-02 23:06

Peter Dahl wrote:
> [...]
> den uden held. Så Thomas, har du et link eller alternativt et specifikt

HMM det lykkes for mig med den driver under win98se.

Thomas

Fra : Peter Dahl

Dato : 17-04-02 18:11

Peter Dahl wrote:
> [...]
>
> På forhånd tak
> Peter

HMM det lykkes for mig med den driver under win98se.

OK Thomas, det kan jo også være kortet...... , men tak for hjælpen alle!
Peter