Jetkit på CBR600F1 ?
Fra : Kennett Stigaard

Dato : 14-04-02 19:06

Jeg overvejer at få monteret et Jetkit + KN Filter + anden udstødning på min
CBR600F1.
Vil det give nogen mærkbar effekt, udover øget støjniveau + øget benzin
forbrug ?
I givet fald, hvilket mærker anbefales ?

Lige et sidste spørgsmål vedr. dækvalg. Jeg kører pt med Dunlup K505.
Hvilke øvrige mærker eller typer kan anbefales ?

Kennett
"Genfødt motorcykelist"

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-04-02 19:09

Kennett Stigaard wrote:

> Jeg overvejer at få monteret et Jetkit + KN Filter + anden udstødning på
> min CBR600F1.

Kunne det mon ikke bedre betale sig at opgradere til en F2'er?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Kennett Stigaard

Dato : 14-04-02 20:10

Jo, hvis jeg havde kronerne til det................

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-04-02 21:04

Kennett Stigaard wrote:

> Jo, hvis jeg havde kronerne til det................

Det er vel ikke mere end 10-15 k kr der skal til, og tuningen af f1'eren
skal vel nok løbe op i over 5k kr, så reelt koster en opgradering til
f2'eren kun 5-10k kr mere end tuningen. Mon ikke du kan finde de penge et
eller andet sted?
....og F2'eren er jo væsentligt bedre end F1'eren på alle punkter

Fra : Armand

Dato : 14-04-02 21:36

Kennett Stigaard <kennett@privat.dk> skrev i en
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, hvis jeg havde kronerne til det................

Og dét er lige en af mine mærkesager (økonomien i tuning i
almindelighed!):
Nuvel, et udstødning med jetkit behøver ikke at betyde at man er ved at
købe et komplet titaniums-system med koniske forrør og carbon-potte; men
uanset hvad, så skal man være opmærksom på at de penge man bruger til
sagen slet og ret er spildte

Man får ikke mere for modellen fordi den har fået "turen", måske endda
ligefrem mindre, da en tilsvarende i original stand sikkert vil appelere
til flere købere hvorfor man kan blive nødt til at gå på prismæssigt
kompromis for at få skudt modellen af :-/

Beløbet til udstødning/kit/montering/inddysning(!), kan hurtigt løbe op
under 10.000, og sådant et beløb er for mange bedagede modeller en
væsentlig størrelse i forhold til brugtværdien !?
Eftersom de fleste kan forudse at ville handle til en anden model
indenfor de næste 2-3 år, vil pågældende beløb være væsentlig bedre at
have i baglommen på det tidspunkt - Måske vil det kunne være direkte
årsag til at man kan handle tidligere end egentlig beregnet :-/

--
Armand.